smurrie in uitlaat

trademark

MF'er
16 mei 2006
41
0
Uden
beste mensen,

ik heb last van smurrie voor in me uitlaat weet iemand waardoor da kan komen???

het komt niet door de olie want die heb ik al minder gemengd.
 
Eh, tweetakt? Beter wel erbij zetten en liefst merk/type.

Edit: ik zocht op de letters/cijfers onder je avatar (maar sommige posters hebben iets anders daar staan dan wat ze werkelijk rijden); dan zo te zien inderdaad 2-takt, zie (diep doorscrollen naar 250):
www.motomerlin.dsl.pipex.com/06ggspecs.pdf

Ja, alles wat goed is in rijstijl is dubbel-goed voor tweetakt:

- zo min mogelijk stationair draaien en zeker niet "loeien"
- nooit koud wegjanken maar meteen na start RUSTIG wegrijden en tam houden tot de idioot hoge koud-trekkracht wegzakt en je voelt dat-ie trek krijgt in meer sap.
- dan "spelend" met gas geleidelijk naar top brengen
- LANG doorblazen; 100 kilometertjes tellen niet als "veel" en 20 zijn veel te weinig.

Behandel je de 2-takt "anders", dan snel grote kans op vuil (blijven) lopen èn verminderende prestaties; eerste verdachte is dan een kritische keerring op de krukas, die weliswaar (bij juiste rijstijl) een tamelijk zelf-herstellend vermogen heeft maar niet onsterfelijk is.
 
Laatst bewerkt:
ik hoorde een vriend ook zeggen da je de gasnaald moet verzetten zodat hij minder benzine krijgt. is dat waar???

neeh, koolvorming heeft niks met mengsel te maken bij 2takt, dat hebben ze gewoon allemaal. Dat is dus op te lossen door af en toe een goed lange rit, en als je dat niet doet kan het snel gaan inderdaad. FF de uitlaat uitbranden anders.
 
Wat is je mengverhouding nu en met welke mengolie?

Je zou bv. voor een andere olie kunnen gaan en/of een hogere mengverhouding.
Informeer even bij een goede "trailzaak" of "trailer".

Met mij KTM heb ik nooit vette smurrie in de uitlaat, maar die gaat ook meestal 1/2 tot volgas (mengverhouding 1 op 40 Castrol TT).
 
Laatst bewerkt:
de mengverhouding bij mij trial is normaal 1:80 maar de echt trial rijders doen hem 1:100. ik heb dit effe gedaan maar merk niet veel verschil. toch doe ik dit niet omdat de kans dat hij vastloopt veel groter is. liever iets te veel dan te weinig. en ik heb het gas ook niet constant open. dus van daaar
 
Ik meng ook altijd 1:80 met mijn gasgas300
Je moet zo nu en dan een keer stevig over een lange pad rijden zodat de olie in de uitlaat verbrand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan