Snap het niet meer.... ontsteking cb350f

Sportscub

MF'er
26 mrt 2004
112
0
Goes
Hee deed het dus ineens niet meer.
Cilinder 2 en 3 hadden geen vonk.
Er was een mooie vonk tussen de punten van cilinders 1 en 4; aha rotte condensator.
2 condensators vervangen.
Kleine vonk tussen contactpunten van cilinders 1 en 4 en geen vonk tussen punten van cilinder 2 en 3.
Het gekke is; de bougie van cilinder 1 en 4 vonk en die van 2 en 3 niet.
Hoe kan dat nou?
Ik heb de bobine`s en bougies onderling verwisseld en daaruit bleek dat die goed waren.

Heeft iemand nog ideeen?

 
Laatst bewerkt:
of 1 van de 2 contactpuntjes niet goed staan of kapot... was bij mij het geval... ff d'r afgehaalt vlak/schoongemaakt met vijltje en teruggezet met ik geloof .40 mm liep als 'n trein daarna!
 
Lijkt op een slechte kabelverbinding van bobine naar de contactpunten, ook kan deze kabel ergens aan massa liggen (dit kan ook bij het kabelbevestigingspunt aan het contactpuntje)
Tevens kan het ook zo zijn dat je contactpuntjes gewoon vies/vet zijn.
Wel eerst even kijken of er wel spanning bij je desbeterffende bobine komt. (dat is het andere kabeltje dan wat er naar de contactpunten loopt)
 
Misschien is het makkelijker om te beginnen met kijken of er spanning op de CP staan als ze open staan en zo langzaam omgoog te werken via de bobine naar de spannings aanvoer. Mischien blijft er zelfs wel spanning op de CP staan als ze dicht staan. Dan is het een CP probleem.

CP=contactpunt
 
Misschien is het makkelijker om te beginnen met kijken of er spanning op de CP staan als ze open staan en zo langzaam omgoog te werken via de bobine naar de spannings aanvoer. Mischien blijft er zelfs wel spanning op de CP staan als ze dicht staan. Dan is het een CP probleem.

CP=contactpunt

Da's gewoon andersom werken, en ja, dit is ook een goede optie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan