sneeuw

Rij jij met sneeuw op de wegen?

  • Ja, ikke wel

    Stemmen: 35 28,2%
  • nee, ik niet (of in blik)

    Stemmen: 79 63,7%
  • alleen met mijn... (invullen in commentaar)

    Stemmen: 10 8,1%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Ben vandaag ook maar met de trein naar mijn werk gegaan.
Werd vanochtend wakker en zag dit op mijn motor en in de straat liggen, en dacht.....nou laat de motor maar zitten.
full

 
Zag vanochtend twee motorrijders in delft door de sneeuw heen ploegen, weet nou niet of ik daar respect :} voor moet hebben of voor gek verklaren |(
 
Vanochtend lag er een iets dikker laagje dan gisteren in West-Brabant. Maar zodra ik de straat uit was, ging het wel weer. Op de A16 heb ik de linkerbaan maar weer vermeden. Het is onvoorstel hoeveel auto's er rondrijden waarvan de ramen en/of het dak niet is schoongemaakt. Er reed er zelfs nog eentje zonder zijn lichten aan :( terwijl er toch best een mistdekentje in de buurt van Ridderkerk lag. Ook die Belgen zijn soms niet goed wijs, ze zien in de verte een beetje mist (zicht ongeveer 250 meter) en gooien meteen die mistlampen aan, maar rijden wel met een vaartje van 120 km/u door |(

Hier in Rotterdam was het een beetje een rommeltje maar het ging nog best hoor. Alleen het laatste stukje over het voetgangersdomein van de de Lijnbaan was spekkie, 2 beentjes naast de brommert en voorzichtig de laatste 100 meter afleggen :)
 
Baksteen heeft gister en vandaag gewoon motor gereden.

Ik heb een hekel aan motorcollega's die zomers wel motoragent willen zijn en 'swinters met geen stok de motor op te krijgen zijn :r


Baksteen heeft zich gister en vandaag een aantal keren afgevraag of ie wel helemaal goed wijs is.
Ik heb me voorgenomen als het morgen is zoals vandaag dat ik dan uit mezelf NIET op de motor ga.

Als het heel erg gek word dan krijg je zelfs opdracht van de meldkamer om "naar binnen" te gaan....meestal ben ik de enige tegen wie ze dat zeggen...de rest is dan uit zichzef al naar binnen :P

:^ voor het eerste gedeelte over je collega's

en ja voor t 2de gedeelte :} :} :} of was t nou |( |( |(

:P
 
Op dagen als deze ben ik blij met mijn pekelfietsje - een Honda Lead (100 cc scooter). Is een soort 'legaal opgevoerde brommer', dus je kunt gewoon mee in het stadsverkeer en bij sneeuw en gladheid kun je makkelijk met de voetjes aan de grond. Verder is-ie niet zo zwaar dus er is een grotere kans dat je 'm kunt houden als-ie wegglijdt.
M'n Deauville mag een paar daagjes uitrusten...
 
Ben vandaag ook maar met de trein naar mijn werk gegaan.
Werd vanochtend wakker en zag dit op mijn motor en in de straat liggen, en dacht.....nou laat de motor maar zitten.
(Afbeelding)
Zoek het lidl topic eens op, o.a.een beschermhoes voor een grijpstuiver.
Baksteen heeft gister en vandaag gewoon motor gereden.

Ik heb een hekel aan motorcollega's die zomers wel motoragent willen zijn en 'swinters met geen stok de motor op te krijgen zijn :r


Baksteen heeft zich gister en vandaag een aantal keren afgevraag of ie wel helemaal goed wijs is.
Ik heb me voorgenomen als het morgen is zoals vandaag dat ik dan uit mezelf NIET op de motor ga.

Als het heel erg gek word dan krijg je zelfs opdracht van de meldkamer om "naar binnen" te gaan....meestal ben ik de enige tegen wie ze dat zeggen...de rest is dan uit zichzef al naar binnen :P

Waarom zou je met zulk weer nog op de motor zitten? Kan me niet voorstellen dat je dan nog erg veel kunt doen? (Bedoel natuurlijk bij echt gladheid, niet alleen maar wat regen of kou, waar die collega's kennelijk ook al allergisch voor zijn :r )

Maarreh, ook voor een motoragent lijkt een stukkie gezonde zelfbescherming me in dit weer niet verkeerd. Zonde als je door het persé te willen rijden in dit K----weer, het straks met het mooie weer niet meer kunt.

[me]Tuckson begrijpt het overigens wel en is ook in staat de kids te meppen als ze staan te juichen om die gore witte zooi die omlaag dwarrelt. Van enig begrijpend medeleven is bij hen dan ook geen sprake :N [/me]
 
Heeft niemand hier een oude crosser of iets dergelijks? Kun je met dit weer ook rijden en hoef je je minder zorgen te maken om pekel en eventuele andere schade lijkt me :)
 
Ik zat te hopen dat het aan deze kanten wel mee zou vallen |(
En ik kijk uit het raam ,geen sneeuw ,wel vorst (dus alles glad) B|
Wat een K*T weekend wordt dit
 
hier in den helder schijnt het zonnetje en is het 3,5 graden. ook alles is droog en schoon 8-) lang leve het zeeklimaat *D
 
Iemand die weet hoe het nu in Gouda is? Moet eigenlijk dalijk naar Gouda om stalen remleidingen te laten monteren...

Zit zelf in Monster alwaar het helemaal schoon, droog en zonnig is
 
Momenteel komt het in bakken naar beneden hier in Rotterdam.

Vanochtend lekker in het licht vertrokken tot ze bij Dordrecht het licht uitdeden. Het leek wel nacht. Vervolgens een flink sneeuwbuitje over me heen gekregen, maar even verderop klaarde het alweer op.

Mijn nieuwe fiets moet snel komen, anders rijd ik op sliks. Met dit weer is een beetje meer grip toch wel zo prettig.

Terwijl ik dit intik, gaat de zon alweer schijnen. Wat een heerlijk weertje toch *D
 
het ritje vanmorgen naar de garage was wel een hele uitdaging, mijn koekblik moest een apk keuring en een grote beurt...... (de laatste stuk lag de weg vol met sneeuw, en toen deed mijn stuur wel heel vreemd, alsof ik stuurbekrachtiging heb, terwijl ik die helemaal niet heb...

als ik op de motor reed, was ik vast en zeker onderuit gegaan daar....

maar ja... ik mag sowieso niet op de motor... eerst de avd halen...
 
Iemand vanochtend nog in de buurt van Utrecht gereden??

Was echt bizar... Van Veenendaal t/m Utrecht: of over ijs, of over sneeuw gereden.... :}
Ben wel wat gewend, maar dit sloeg alles.
Sneeuw was vastgereden door koekblikkers, gevolg --> 1 grote ijsbaan..... *O*

Maar ach, weer een ervaring rijker.... ben gelukkig wel overeind gebleven.... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan