Sneeuwkettingen???

Bfast

Die hard MF'er
21 apr 2004
451
0
hallo beste mensen
ik vroeg me af of dr sneeuwkettingen voor motors zijn
kwil namelijk op wintersport in frankrijk en dan wil ik graag op de motor
maar dan is er natuurlijk een kans dat ik sneeuw tegen kom op de weg
misschien dat iemand het mij kan vertellen
Bedankt jongens
 
Is dit misschien iets?? :]

full
 
Sneeuwketting op je motor? Dat gaat niet passen op de meeste motoren denk ik ;)

Natuurlijk gaat dat niet passen! Of je moet speciale motorsneeuwkettingen op de kop weten te tikken. Door de beperkte vraag zijn die in Nederland echter niet leverbaar.
Nee, als je dan toch wil gaan rijden in de sneeuw dan zul je toch gewoon een sneeuwschuivertje op je voorvork moeten monteren.
 
In plaats van sneeuwkettingen is er tegenwoordig
ook een "autosok" te koop. Is een Zweedse of Noorse uitvinding.
Lijkt me beter passen dan kettingen.

Alleen (nog) niet in motorbandenmaten te koop geloof ik.

Ik zou toch voor de sneeuwscooter gaan!
 
heb thuis een dvdtje van die lui van fastbikes. Gaan ze op een gegeven moment met 2 africatwins o.i.d. een besneeuwde berg op in frankrijk. Nou, hoog kwamen ze niet, zijn alletwee een keer of 5 gevallen, en hebben 't toen maar opgegeven.

my advise: forget it...
 
sneeuw v.s. twee banden. lijkt mij niet zo'n goed plan. een beetje natte sneeuw is te doen, maar als jij kettingen denkt nodig te gaan hebben...
 
Waar ga je je snowboard laten dan.... :X


(*Turbo heeft ooit op z'n Kawa z'n snowboard vervoerd, en ik vertel je 1.65 op je buddy is niet aan te raden :X )


kben nog nie zo goed dus verlopig huur ik mn boardje

is dus niet verstandig zeggen jullie op de motor door de sneeuw
nou ik geef het nog niet op kga nog wel ff bij de motorzaak informeren
toch bedankt

onderschrift is gewoon humor
 
Uit mijn jeugd herinner ik me een verhaal van iemand die had om zijn fietsband (van zo'n trapding) een fietsketting gelegd. Gewoon band leeg laten lopen, ketting eromheer en band weer oppompen.

Hij was knap snel op tweee dunne bandjes in de sneeuw...
 
een collega van me had als noodoplossing om thuis te raken nadat hij was ingesneeuwd electriciteitskabels om zijn wielen gewikkeld (in dwarsrichting natuurlijk) en vervolgens RUSTIG naar huis gereden.
 
Een maat van mij die nog naar het elefanten geweest is, vertelde dat ie tie-raps om zijn wielen deed in noodgevallen .... scheen net voldoende grip te bieden om voorzichtig te kunne rijden ...
 
Of een stevig koord kruislings om je banden heen knopen, als noodoplossing.
Ik denk dat je het meeste hebt aan spijkerbanden, maar die zijn in NL. niet toegestaan, dus toch maar flink met WD40 in de weer.



Tegen de pekelzooi. En afspuiten. en de stoep strooien :? .
 
heb een hele tijd met de bandit1200S woon-werk verkeer gedaan (bijna 180km heen en terug) en heb het hele jaar doorgereden.
op 1 dag ben ik met de moto op de weg terug in een sneeuwstorm terecht gekomen, heb dus heel de weg tussen de vrachtwagens en de auto's gereden (waarbij méér vrachtwagens me voorbijstaken dan auto's??). Het was verse sneeuw, genoeg om de weg te bedekken en een vaste laag te vormen. Tot dan helemaal geen probleem (helm sneeuwvrijhouden is ook niet evident).

Het probleem kwam pas toen ik op het einde van de rit op een brug kwam waar ook sneeuw lag, maar de ondergrond was puur ijs, daar heb ik eerst mijn moto helemaal rondgedraaid (je kent dat wel, je geeft een beetje gas en voor je het weet staat je achterwiel in de rijrichting) en uiteindelijk 50m verder met het voorwiel loodrecht tegen de vangrail gereden en de moto tegen de grond gelegd. geen schade.

oh ja, er stond een dubbele file op de brug, Geen één bestuurder die me komen helpen is, of komen vragen is of alles in orde was. OK was uiteindelijk niet nodig, ik heb de brommer zelf rechtgezet en ben dan te voet verder gegaan, ik had de moed/lef niet meer om verder te rijden.

ik zag toen pas dat er een hele klomp ijs rond mijn voorlicht gevormd was.

moraal van het verhaal: rechtdoorrijden op vers gevallen (vastgereden) sneeuw is levensgevaarlijk maar doenbaar (voor de wijsneuzen onder jullie, ikzelf zal het niet meer doen).
Rijden op een ondergrond met besneeuwde ijzel is gewoon levensgevaarlijk, zeker met standaard banden.
 
wie gaat er nu in godsnaam met de motor op wintersport |(

komaan zeg, ga skien, snowboarden of langloufen met de auto, bus trein weet ik veel

de motor is een zomer voertuig, enkel voor mooi weer, eventueel in de regen alst maar niet te veel is maar toch niet in de sneeuw he!!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan