sneeuwrijden

koop een 2e motor, preferabel een lichtgewicht stuiterproof enduro/SM oid
handig als pekelfiets, maar ook met beter weer leuk voor erbij :9
 
Ik kom met de auto bij ons al amper de wijk uit (of in vanwege de vele bochten en verkeersdrempels), dus laat staan met de motor.
Nee, ik laat de motor voorlopig even staan.

Verder is de sneeuw bij ons in de straat volledig tot een dikke laag ijs gereden. Wellicht zijn spijkerbanden (zoals op de politiemotor uit zweden) een beter idee?
 
Ik kom met de auto bij ons al amper de wijk uit (of in vanwege de vele bochten en verkeersdrempels), dus laat staan met de motor.
Nee, ik laat de motor voorlopig even staan.

Verder is de sneeuw bij ons in de straat volledig tot een dikke laag ijs gereden. Wellicht zijn spijkerbanden (zoals op de politiemotor uit zweden) een beter idee?
Same story here.

Ben nu wel klaar met die sneeuw, weg met die rommel! Lekker warm, geen sneeuw en andere troep op de wegen... Ik zit mezelf helemaal depressief te maken hier B|
 
160220101640.jpg


:]
 
vanmorgen geschoten indd :Y onderweg naar t werk even gestopt bij de paarden van m'n vriendin en toen stond mijn motor er zo bij
 
Hier een E-treffen solo rijder. Rijden over sneeuw is uitstekend te doen, ook met zware machines (zelf rij ik op dit moment een K100, met metalen koffers en stalen opbouw voor trekhaak, scheelt nogal ik gewicht). Ik kan me aansluiten bij de tips die je al gekregen hebt.
Blijf rustig rijden, zorg dat je voldoende afrem ruimte hebt bij stoplichten, bochten en andere situaties waarin je je snelheid moet verlagen. Je fiets moet in perfecte staat zijn, geolied, gesmeerd, en alles tiptop in orde. Warmte is onontbeerlijk - zonder dat kun je niet concentreren. En vooral in bochten is dat heel belangrijk; je wil namelijk graag je motor zo recht mogelijk door de bocht heen 'hoeken'. Daarmee verhoog je de grip van je band - meer rubber op de bodem. Een tip over 'voetjes aan de grond': dit is NIET bedoeld om jezelf op te vangen als je gaat, puur om je zwaartepunt naar beneden te krijgen zodat je makkelijker kunt balanceren. Het is van groot belang dat je je motor zo recht mogelijk houdt.

En misschien wel de belangrijkste tip: laat je niet opjagen door mensen die achter je rijden. Ik vertik het om harder te rijden dan ik durf - en iedereen die achter me gaat plakken met groot licht en toeters doet maar fijn zijn best.
 
:^ :}

overigens... met achterwielklevers in een woonwijk met drempels... gewoon net op de drempel even stilstaan, zodat de auto net voor de drempel stilstaat })
 
Bijna vergeten: pas op met sneeuwkettingen. Die mag je ECHT alleen bij dikke sneeuw gebruiken. Op asfalt zal je grip alleen maar afnemen. En zorg dat je stapvoets blijft rijden, ook met sneeuwkettingen is een hogere snelheid gevaarlijk.
 
hier is ook alle sneeuw weg op straat en er wordt alleen nog maar wat regen/natte sneeuw voorspeld... Dus waarschijnlijk blijft daar niets van op straat liggen.

Dan vanaf donderdag alleen nog maar dooien, niet meer vriezen *O* (schijnt he :P)
 
lente! lente! lente! lente! (poingpoingpoingpoing)
we gaan naar het werk, hopelijk hoef ik niet te ijsdansen:)
 
wat je ook kan doen: telkens het sneeuw doe je gewoon wat groot onderhoud ofzo... ik ben vorige week begonnen aan het uiteendraaien van vanalles en nogwat, nu opnieuw in de verf aan het zetten :) hopelijk klaar tegen dat de sneeuw hier helemaal weg is... :]
 
ik ben afhankelijk van mijn brommertje om naar het werk te gaan, doe er ook boodschappen mee enz. dus kan hem niet laten staan... daarnaast ga ik nog liever een uur in rotweer rijden dan 10 minuten met trein en/of bus:)
kortom, hoewel ik absoluut geen hekel heb aan het koude weer: laat die lente maar komen!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
3
Weergaven
750
Terug
Bovenaan Onderaan