Sneeuwscheuren..

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
Het was de afgelopen dagen nou niet bepaald motorweer, maar toch heb ik nog effe lekker gereden... Wel vanochtend omver gekegeld door een fietser (gelukkig zonder motor onder me), maar verder nergens last van gehad qua gladheid. Motor is toch wel fijn met de files die in en rond Nijmegen waren de afgelopen dagen...

Ook nog gisteravond effe lekker een (leeg)parkeerterrein onveilig gemaakt met m\'n Fiatje... :9~ Lekker raggen i/d sneeuw enzo... Vanaf de 80-90 wordt het toch wat tricky op een sneeuw-ijzig parkeerterrein om de auto goed onder controle te houden... :P Maar absoluut wereldvermaak... Ook al was lekker tussen de files doorsuizen ook fun (van centrum Nijmegen naar de andere kant van Nijmegen (dukenburg) scheelde een drie kwartier tot een uur vergeleken met een blik), was de meeste fun toch echt met het blik (god bless the handrem : })

Nu de vraag: Wie heeft er nog wat mobiele lol beleefd aan de sneeuw / gladheid v/d afgelopen dagen? En met welk voertuig had je de meeste lol?
 
euh... ik heb GEEN fun met gladheid + motor...

Noem me maar een mietje maar ik ben niet gek...

:)
Mietje? Dan doet ik mee...
Gladheid + 110 peekaas (afgerond) op twee wieltjes = toenemende kans op auw... Maar een uurtje file + druk schema = nog veel beroerder voor je humeur, dus toch maar de fiets uit de schuur getrokken... Viel me eigenlijk nog 100% mee... En het is altijd een goede oefening in voertuigbeheersing (de straat waar ik woon was vanochtend combo ijs-sneeuw en ijs + sneeuw + 110 (afgeronde) peekaas op 2 wieltjes = goede oefening...)
 
Nee, met de motor een spekgladde drempel op rijden (op een kruising, waar je moet afslaan) da\'s leuk...vooral als je \'t zo voorzichtig doet dat je er niet op komt, omdat je achterwiel weg slipt.....

noot: dit jaar gelukkig nog niet gebeurd..
 
Zodra het glad is zoek ik een parkeerplaats op en gaan we \'n potje glijden... Dit jaar was helemaal humor want m\'n voorbanden waren op... Toch de volgende dag maar even nieuw rubber erom laten leggen.

P.S. is 16000 KM beetje weinig met 1 setje of wat? ;)
 
Ben ff met de 4wd aan het raggen geweest, net over de moerdijkbrug was het spekglad,in de Hollandsche Biesbosch en Dordtse Biesbosch, maar wel spectaculair. Reeen voor de auto, lekker smalle wegen, vierwiel aandrijving was ideaal,
de kids gilden het tenminste ook uit van plezier, dus zal het wel wild genoeg gegaan zijn.
 
Paaltjes zijn met een terreinwagen geen punt, vorige week ben ik aangereden, met mijn terrano, dat was de eerste botsing van mijn terreinauto, zielig voor de tegenpartij maar ik heb nog nooit zo gelachen met een botsing, die reed voor een duizend of 5 bumpers en spatborden naar de gallemiezen, bij mij alleen wat lakschade van een honderd of 3, nog niet eens deuken !!! :} :} :}
 
Paaltjes zijn met een terreinwagen geen punt, vorige week ben ik aangereden, met mijn terrano, dat was de eerste botsing van mijn terreinauto, zielig voor de tegenpartij maar ik heb nog nooit zo gelachen met een botsing, die reed voor een duizend of 5 bumpers en spatborden naar de gallemiezen, bij mij alleen wat lakschade van een honderd of 3, nog niet eens deuken !!! :} :} :}

je leuk een terreinwagen... als ik ooit een auto moet gaan kopen, dan maar een terreinwagen (of een luxe sedan of een sportauto)...
 
Handrem testen op parkeerplaats zonder ijs of sneeuw is nog leuker!! Geloof mij :+
Als we het nu toch over stunten hebben, moet je dit eens proberen (liefst wat goedkopere auto, mocht het misgaan....): stuur helemaal naar één kant, en dan VOL gas ACHTERUIT!! is echt een helegave stunt vind ik zelf :P
 
Handrem testen op parkeerplaats zonder ijs of sneeuw is nog leuker!! Geloof mij :+
Als we het nu toch over stunten hebben, moet je dit eens proberen (liefst wat goedkopere auto, mocht het misgaan....): stuur helemaal naar één kant, en dan VOL gas ACHTERUIT!! is echt een helegave stunt vind ik zelf :P

dus eerst stuur om zetten (vanuit stilstand?), en dan vol gas? niet eerst recht achteruit en dan stuur om? btw, bij de meeste auto\'s heb ik het gevoel dat ze dan omflikkeren...
 
Handrem testen op parkeerplaats zonder ijs of sneeuw is nog leuker!! Geloof mij :+
Als we het nu toch over stunten hebben, moet je dit eens proberen (liefst wat goedkopere auto, mocht het misgaan....): stuur helemaal naar één kant, en dan VOL gas ACHTERUIT!! is echt een helegave stunt vind ik zelf :P

dit is pas een mooie stunt:
je rijdt in een recht lijn achteruit (zorg voor genoeg ruimte), dan stuur volledig omdraaien en halfweg de bocht handrem aantrekken! :)

zorg ervoor dat je je gordel aanhebt en er een balk in de auto is gemonteerd
 
Tja, ik mocht helaas het koekblik van mijn vriendin niet mishandelen in de sneeuw. Dus heb ik mij moeten behelpen met de benenwagen op de zwaar bevroren asfaltglijbaan voor mijn huis...
 
met 4 wielen...

aaah vet zeg....lekker rondjes gedraaid om een paaltje op een parkeerplaats. Gewoon relaxt, maar wel vol genieten en ook vol met vier wielen glijen... })

Schitterend gewoon! Met glad weer 100 keer liever auto dan motor...
 
Kent iemand hier het parkeerterrein \"kalvershoek\" ??

Das ook zo\'n leuke, eigenlijk de enige echte sneeuwfun plek hier in de Zaanstreek.
Helaas weet oom agent dat ook wel, ik geloof dat er vorig jaar weer een aantal mensen zijn weggestuurd........

Daar vind ik het ook helemaal het einde om met 4wielen en een handrem een half uurtje de debiel uit te gaan hangen, vriendin blijft dan liever thuis })
 
Ik heb vanochtend ook nog even staan sneeuw\"scheuren\" op m\'n brommer,
ging naar de rijschool maar die gaven geen motorrijlessen omdat het te glad was (ik vond de iets grotere wegen wel goed te doen).

Daarna gingen ze iedereen afbellen maar ik was dus de eerste en ben er voor niks heengereden ;( .

En niet gaan zeuren over het brommer gebeuren want jullie hebben het allemaal over koekblikken!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan