Snel bereden motor kopen?

Fast Bas

Black bikes matter
Donateur
1 mrt 2002
2.011
1.392
Regio Eindhoven
Ik ben nu een paar maanden eigenaar van mijn GSX-R.
In de showroom zag ik al (aan glimrandloze banden en afgesleten voetsteunen, geen schade)dat de vorige eigenaar er behoorlijk mee overweg kon. Ik heb hem gekocht,mijn redenering was dat iemand die de motor zo plat kon leggen, ook wel goed onderhoud e.d. zou plegen. Je kan ook denken: afgereden fiets, laten staan!

Ik ben erg tevreden over mijn motor, maar ben toch benieuwd naar jullie mening :}
 
Ik had h'm ook gekocht, maar wel gevraagd om nieuwe banden zodat ik kan zien of ik die glimrandjes er zelf ook af kan rijden :+ :+
 
Hij kon goed sturen mag je inderdaad aannemen.
Maarja, er zijn ook wel types die wel redelijk kunnen sturen en toch met bijvoorbeeld een koude motor lekker de toerenbegrenzer in jagen omdat dat stoer is als de hele buurt kan horen dat hij weer de straat uit rijd.
 
Als iemand sportief rijdt, maar m voor gebruik lekker warm rijdt en dat de motor keurig zijn onderhoud krijgt, is er niets aan de hand.

Je kan ook treffen, zoals je de vrijdag voor de TT weel eens ziet, dat iemand met de fiets strart, en zo koud even tegen de toerenbegrenzer aanjaagt. En dat vindt ie niet lekker... Maar ja deze motor staat gewoon bij een dealer en ziet er uit als nieuw. Je weet het dus nooit echt.
 
Misschien hebben ze nog wel een motor die van een oud vrouwtje is geweest :+

Als de fiets verder goed rijdt, en er goed uitziet, zou ik geen probleem met het aanschaffen hebben.
Je krijgt immers ook garantie.
 
Een GSXR met versleten voetsteunen duidt wel op circuitgebruik. Ik zou in ieder geval even controleren op het kentekenbewijs of je geen cup motor hebt gekocht. Echt weten hoe de motor is (mis)gebruikt doe je nooit.
 
Ik ben nu een paar maanden eigenaar van mijn GSX-R.
In de showroom zag ik al (aan glimrandloze banden en afgesleten voetsteunen, geen schade)dat de vorige eigenaar er behoorlijk mee overweg kon. Ik heb hem gekocht,mijn redenering was dat iemand die de motor zo plat kon leggen, ook wel goed onderhoud e.d. zou plegen. Je kan ook denken: afgereden fiets, laten staan!

Ik ben erg tevreden over mijn motor, maar ben toch benieuwd naar jullie mening :}

Naar mijn mening kun je aan de banden en stepjes niet zien of de fiets altijd keurig is warmgereden bijvoorbeeld. En dat is het belangrijkste. Zelf zou ik zoiets hebben van iemand die zo met zijn fiets overweg gaat kan lekker sturen en zal ook wel respect hebben voor zijn materiaal. Blijft natuurlijk een gevoel een een gok... :)
 
Echt weten hoe de motor is (mis)gebruikt doe je nooit

kijk, mijn R6 kocht ik met schaamranden van vele cm's...

Dan weet je zeker dat er "op eieren" gereden is.

Of een cup-motor met andere banden :+
 
Een GSXR met versleten voetsteunen duidt wel op circuitgebruik. Ik zou in ieder geval even controleren op het kentekenbewijs of je geen cup motor hebt gekocht. Echt weten hoe de motor is (mis)gebruikt doe je nooit.

Hoe zie je dat dan? Toelatingsdatum is '93, dat was ook het jaar dat het type op de markt kwam. Of bedoel je dat niet?
 
kijk, mijn R6 kocht ik met schaamranden van vele cm's...

Dan weet je zeker dat er "op eieren" gereden is.

Of een cup-motor met andere banden :+

Eigenlijk weet je dat helemaal niet,integendeel zelfs, als hij steeds hard rechtdoor knalt en de bochten niet door komt...
Ik zou er eerder twijfelachtig tegenover staan, die R6 is duidelijk van een rondje rond de kerkrijder, en of die hun materiaal steeds goed warmrijden en/of inrijden ? Het moet nl. wel stoer zijn een R6 en dat is niet zo als je met koude motor kalmpjes vertrekt om toch nog iets te bewijzen (als het hem niet lukt met glimranden afrijden...)

Dat is mijn idee over racers die vroeg tekoop staan...
 
Hoe zie je dat dan? Toelatingsdatum is '93, dat was ook het jaar dat het type op de markt kwam. Of bedoel je dat niet?

Er kan verschil zitten tussen het bouwjaar en het jaar dat de fiets op kenteken is gezet.

De mijne is van '96, maar is een importfiets.
Heeft dus een nieuw kenteken (2001), die met de letters MF begint :P .
 
Een GSXR met versleten voetsteunen duidt wel op circuitgebruik. Ik zou in ieder geval even controleren op het kentekenbewijs of je geen cup motor hebt gekocht. Echt weten hoe de motor is (mis)gebruikt doe je nooit.

O ja joh :?

Hoeft echt niet hoor })
 
Er kan verschil zitten tussen het bouwjaar en het jaar dat de fiets op kenteken is gezet.

De mijne is van '96, maar is een importfiets.
Heeft dus een nieuw kenteken (2001), die met de letters MF begint :P .

Dat begrijp ik, maar zoals ik al schreef kwam dit type GSX-R in '93 op de markt, en dit staat ook op het kenteken.
 
In 93 reden ze "gelukkig "nog geen cupraces met de GSXR dus dat zit wel goed. de cupraces waren dacht ik vanaf 97.
 
kijk, mijn R6 kocht ik met schaamranden van vele cm's...

Dan weet je zeker dat er "op eieren" gereden is.

Of een cup-motor met andere banden :+

Of alleen maar burn-outs, op stoplichtsprintjes met koude motor etc...

Banden en stepjes geven niet veel aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan