Snel gezocht Handleiding synchroniseren en kleppen na kijken

hanskawa

Die hard MF'er
16 mei 2005
415
0
capelle aan den ijssel
Mijn 98 fazer schommelt van de 1000 tot de 1500 toeren als hij stilstaat.
Nu wil ik morgen de carburateurs gaan na kijken en synchroniseren.
Heeft iemand hier de juist handleiding voor in welke volgorde je het moet doen.
ik heb een carbtune.

Graag zou ik ook naar de stand van de kleppen kijken iemand daar de handleiding voor.

Als er info in het NL is zou dat heel fijn zijn.



Bedankt alvast.
 
De stand van de kleppen is denk ik niet zo interesant....om de kleppen te kunnen stellen heb je een werkplaatshandboek nodig en dat moet eerst en dan de carbs synchroon stellen...........maar je moet wel heel goed weten wat je doet en als ik jouw vraag zo lees dan denk ik dat jij je eerst eens heel goed moet gaan inlezen voor je ook maar een sleutel aanraakt
 
Ik had hetzelfde probleem met mijn Nighthawk en mij werd geadviseerd om de stationairmengselschroef per carb af te stellen. En daar lag/ligt waarschijnlijk het probleem gezien er twee van waren afgebroken. Heb de twee resterende gesteld en hij loopt nu al beter. De andere twee staan in bestelling bij Japarts..;)
 
Eerst kleppen nakijken om zeker te zijn dat deze goed staan(WPH) en dan pas carburateurs synchroniseren .
Daarna motor op bedrijfstemperatuur brengen en de stationaire loop met de stelschroef op de juiste toeren volgens het WPH zetten.
 
Waarom zou je niet eerst je stationaire loop met de stelschroef proberen..?? Dat is toch veruit de makkelijkste handeling die een ieder, die weet hoe schroevendraaier werkt, kan uitvoeren. Als dit niet het gewenste resultaat geeft kun je altijd nog naar je kleppen kijken en eventueel je carbs synchroniseren toch.!?!
 
Waarom zou je niet eerst je stationaire loop met de stelschroef proberen..?? Dat is toch veruit de makkelijkste handeling die een ieder, die weet hoe schroevendraaier werkt, kan uitvoeren. Als dit niet het gewenste resultaat geeft kun je altijd nog naar je kleppen kijken en eventueel je carbs synchroniseren toch.!?!

Is het slechtste wat je kan doen. Eerst kleppen stellen om dat het heel belangrijk voor het onderhoud van het blok is. Dan ga je carbsyncen, zorgen dat elke cilinder evenveel lucht krijgt, anders is de motor per cilinder arm/rijk. En als laatste ga je stationair afstellen!

Als je als eerst stationair afstelt, dan masker je het probleem alleen. :N
 
Even wat navraag gedaan en het is wel degelijk belangrijk om eerst te controleren of je mengschroeven volgens het WPH staan, puur om zaken uit te sluiten. Maar je moet idd zeker niet het probleem gaan maskeren door ze anders in te gaan stellen.
 
In de fabrieks WPHB staat zeker weten dat je nu juist niet aan die schroeven moet draaien

Nee niet lukraak.. dat lijkt me logisch.. en als ze te veel afwijken van de fabrieksinstelling dan is er natuurlijk meer aan de hand. En tja met een Yamaha heb ik geen ervaring maar in het WPH van mijn Intruder (88) en Nighthawk (83) staat precies beschreven hoe je die moet instellen. Lijkt me dan toch logisch dat je eerst nakijkt of ze goed staan. Die van mijn Nighthawk waren er zelfs twee afgebroken dus de vorige eigenaar had er mee zitten knoeien. Nadat ik de twee resterende volgens het WPH had ingesteld liep hij stationair al een stuk beter. Ga er dus vanuit dat als ik die andere twee vervang en instel het alleen maar nog beter kan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan