Snel snel !

UPDATE

MF veteraan
6 mei 2002
1.453
0
Zwolle
Hallo MF-er,
Tja BEETJE laat maar uh, ik heb een stomme vraag,
hoe weet ik wanneer ik olie moet bij vullen.
ik heb een ZZR600 uit 1992 en ga over 5 uur op vakantie!!! (05.00 uur) maar wil niet onderweg met rooie knipperende lampjes staan ik heb de motor op de middenbok staan en ik zie geen grens in het venstertje dus het venstertje zit nog onder de olie
ik moetom de 170 km tanken dus, ik zou eventueel olie bij de Benzine pomp kunnen kopen.

Prettige vakantie
:)
 
Bij mij Moet het pijl glas tot bijna boven volstaan(als de motor al een tijdje stil staat).
De onder kant van het peilglas is minimum.
Er staan hele kleine puntjes aan de zijkant van het venstertje. :}
 
Zitten er geen streepjes op het glaasje?
Dan is het gewoon de boven en onder rand van het glaasje waar hij tussen moet zitten _denk ik_. Maar dit staat allemaal in je handboekje als je die erbij hebt tenminste.
edit: omdat de olie niet zo oud is zou je in principe geen olie hoeven toe te voegen of vervangen voorlopig (tenzij je motor veel olie verbruikt)
 
ik heb een kijkgaasje maar tot hoe ver moet de olie dan zijn, zit geen pijlstokje aan

de olie is ongeveer 1400 km oud (volgens de dealer)!

alvast bedankt

1400 km volgens de dealer? Heb je deze motor net gekocht?? Tenzij deze motor een olieverbruikverleden heeft hoef je je nergens zorgen om te maken denk ik. Gewoon tijdens je vakantie het regelmatig je kijkglaasje raadplegen.
 
IN het kijkglaasje moet er NÉT een luchtbelletje verschijnen als je motor rechtop én horizontaal staat!
Feitelijk hier nog iets onder!
Als je geen luchtbelletje ziet betekent dat iig dat er (iets?) te veel olie inzit. Houdt dan je motor iets overhellend naar de andere kant totdat je wél een luchtbelletje ziet, heb je iig een goeie indicatie of en hoeveel er teveel inzit.
NIET mee doorrijden als er echt teveel inzit!
Weet trouwens niet of Kawa warm of koud peilen voorschrijft?
Indien warm dan een paar minuten wachten met peilen zodat olie ook terug kan stromen in je carter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan