Snel veel kilometers maken, het klimafaat is definitief verslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je het artikel waar je naar linkt uberhaupt wel gelezen?

Waar het op neer komt is dat die 30 jaar niet wetenschappelijk bewezen kan worden, maar dat de luchtkwaliteit enorm verbeterd is en veel mensen de himalaya kunnen zien terwijl ze zich dat eerst niet voor konden stellen.
 
Ja hoor . Aan het einde komt het klassieke groene linkse gewauwel over te veel mensen op aarde. De club van Rome had dit 50 jaar geleden ook al fout net als die andere stakkers zoals Malthus en Ehrlich daarvoor ook en deze docu heeft dit ook weer fout.
Wat goed is is dat de complete waanzien van groen energie getoond wordt. Genoeg reden om daar direct mee te stoppen.

De boodschap van Moore is niet groen vs niet-groen, maar stelt de manier waarop we met ons consumentengedrag en overbevolking omgaan ter discussie.
Met je extra rondje IJsselmeer doe je dus precies dat waar Moore tegen ageert.
Je keert jezelf dus net zo hard tegen Moore.

Maar los van de klimaatdiscussie, zou je uit geopolitieke overwegingen zsm in staat moeten zijn om de eigen broek op te houden. Want die fossiele brandstoffen, die zijn de kern van de machtspolitieke strijd. En hoe meer ze opraken, des te meer kans op conflicten. En het gaat hier wel om basisvoorzieningen hè. Als burger vind ik er wat van dat we liever Russisch aardgas en Arabische olie importeren en ons daaraan overleveren, ipv dat we bijvoorbeeld de daken vol leggen met zonnepanelen. Dat achterhaalde idee, dat is precies waar jouw OP over ging. Dat gaat helemaal niet over groen vs niet-groen, maar over het weer op een voetstuk hijsen van achterhaalde energiebronnen.
Want let's face it: die zgn docu van Moore baseert zich ook op ontwikkelingen van 10 jaar terug. Toen bestond mijn motor(merk) nog niet eens. En precies dat is de kritiek op de docu: men is er als de kippen bij om met de nieuwste 'feitjes' aan te komen die het eigen 'gelijk' bewijzen, maar dat Moore zich bedient van achterhaalde gegevens, ach dat is maar "kneuzerij van links".
Zo kun je elke 'discussie' naar eigen hand zetten.
 
Laatst bewerkt:
Eén keertje dan. Waarom niet.
Goed nieuws vanuit de EU voor de verandering. Per direct worden olie en gas niet meer als fossiele brandstof aangemerkt (bron: Facing Economic Disaster, EU Declares Oil And Gas Are No Longer 'Fossil Fuels' - The Global Warming Policy Forum (GWPF) )
...dus? Verandert dat iets aan de uitkomst? Als je Cola geen Cola meer noemt, is het dan ineens niet zoet, plakkerig en bruisend meer? Dat zegt dus niks.
Dit is de doodsteek voor alle klimaatplannetjes, heffingen en groene extreem-linkse clubjes.
Om bovenstaande nogmaals: waarom? Wat verandert dit?
Behalve misschien dat ze volgens de strikte letter dus al hun berichten zouden moeten aanpassen op de terminologie, dus als je het zó bekijkt is het hoogstens een vormfout. Volkert heeft vorige week een paar euro gekregen met zo'n vormfout. Dat verandert nog steeds niks aan het feit dat ie iemand heeft omgelegd.
Deze hadden het sws niet overleefd nu blijkt dat de lockdown geen enkele invloed op het CO2 gehalte in de atmosfeer heeft.
Hier hebben anderen al op ingehaakt
De wereldstandaard voor het CO2 gehalte is de meting op Maunu Loa en de meest recente meting is de hoogste ooit ( bron: CO2 Records ).
Drie dingen: wáár?
Maar oke, stappen we daar overheen, dan kan één locatie natuurlijk nooit een representatief beeld geven van een hele wereldbol (ik ga er even van uit dat we het over een bol hebben). Dat is hetzelfde als aan de buurman vragen of er nog bier is en als hij 'nee' zegt, beweren dat "de hele wereld zonder bier zit".
En dan nummertje drie. Dit stukje tekst, van precies die bron die je aanhaalt:
Year after year, CO2 levels keep breaking new records for the highest level and the fastest speed. And these records extend a century of increases at levels beyond what any pre-industrial homo sapien had experienced since our species first graced the Earth (plus millions of yeas before that). For the industrial era records we have achieved, it's our species that gets the medals. Bronze, silver and gold.
Daar staat, even los vertaald, precies dat we dit, meetbaar, aan onszelf te danken hebben.

Er is slechts 1 conclusie mogelijk: menselijke uitstoot van CO2 heeft geen enkele invloed op het totale CO2 gehalte in de atmosfeer. Het beperken van menselijke uitstoot is een zinloze onderneming en kan per direct stoppen.
Nou, nee dus. Ik kan zo uit mijn duim een andere conclusie trekken. En zo nog 17 miljoen keer, en dat alleen in ons eigen land.
Dit betekent ook dat we weer onbeperkt kilometers kunnen maken
Ik zie die samenhang niet helemaal. Een andere naam betekent weer onbeperkt kilometers maken?
Mochten we dat niet dan? Ik heb al meerdere tweedehandsjes gehad, maar geen enkele met de melding dat 'ie over een X aantal kilometers niet meer de weg op mocht.

en dat wat mij betreft de snelheidlimiet van tafel kan.
Gelukkig bepaal je dat niet in je eentje. En opnieuw iets met correlatie, maar goed... je hebt een mening.

Ik ga een extra rondje IJsselmeer doen, wat ga jij doen?
Een beetje frisse lucht inademen :) altijd een goed idee.


Of je zegt dit _O- Doe nog maar een rondje, voor de zekerheid.
 
Laatst bewerkt:
Toch wel mooi dat je tientallen jaren werk, duizenden wetenschappelijke onderzoeken en mogelijk miljoenen metingen aan de kant zet door één meting. Duidelijk zelf nog nooit wetenschappelijke metingen hebt verricht aan wat dan ook.

Overigens heeft het huidige voorstel binnen de EU alleen maar effect op hoe groot financiele risico's ingeschat moeten worden door bedrijven. Daarbij wordt het risico nu dus kleiner ingeschat dan vroeger tav olie en gas. Er is een enorm overschot en is dus het financiele risico als je daar mee aan de slag gaat mogelijk ook kleiner (geen idee, ben geen econoom oid, maar kan me zoiets voorstellen).
 
Laatst bewerkt:
Toch wel mooi dat je tientallen jaren werk, duizenden wetenschappelijke onderzoeken en mogelijk miljoenen metingen aan de kant zet door één meting.
Correct. Zo werkt wetenschap. Slechts 1 feit is voldoende om alle bestaande overtuigingen omver te werpen. In de wetenschap wordt niet gestemd

Omdat je laat blijken dat je interesse hebt, krijg je een lesje wetenschapsgeschiedenis.
Er was ooit een Meneer Einstein. Die schreef hele rare dingen op. Dingen die anderen nog nooit hadden opgeschreven. Dus moest meneer Einstein tegen gewerkt worden. Daarop schreven wel 100 echte wetenschappers een boek ( Criticism of the theory of relativity - Wikipedia ) dat ze tegen Meneer Einstein waren.

Einstein had gelijk.

Hij had gelijk omdat de tests van zijn theorie dat aantoonden. Daarmee was al het voorgaande in 1 klap overbodig. Dus ja 1 feit maakt tientallen jaren werk, duizenden wetenschappelijke onderzoeken en mogelijk miljoenen metingen overbodig en waardeloos. Dat is wetenschap conform Karl Popper.
Dat is ook waarom het klimaatgeneuzel geen wetenschap is, maar politiek. In de politiek is een meerderheid nodig. Welke klimaattheorieen zijn weerlegbaar met feiten? Allemaal, en dat is ook al vele malen gebeurd. De politiek wil er echter niets van weten en houdt vast aan haar dogma.
 
Prachtig verhaal man. Als je ook maar iets van relativiteitstheorie snapt (ik heb er bijv wel mee gewerkt tijdens mijn wetenschappelijke studie) dan snap je ook waarom het moeilijk was om hem te geloven, in die tijd.

En daarbij, een afwijkende meting is in de wetenschap zéker geen reden om alles overboord te gooien, maar een reden om er nog eens goed naar te kijken. Als na additioneel onderzoek blijkt dat alles klopt aan die ene meting, moet er onderzocht worden waarom nu juist die meting is zoals die is en de eerdere zoals die waren. Pas als je dat allemaal weet, kun je de oude theorie laten varen.
 
Jij praat over de toon van het debat. Je geeft geen inhoudelijk tegengas. Net zoals de zogenaamde debatten bij de NL talkshows of in de tweede kamer. Zodra de realisten feiten benoemen, wordt de toon afgebrand: dat mag je zo niet zeggen. Als de realisten doorgaan dan volgende de persoonlijke aanvallen en daarna buitensluiting.
Oh ja en natuurlijk moet je van groen-links iedereen die weigert de klimaatleugens te geloven voor Nazi uitmaken, maar dat spreekt voor zich.
Wat grappig, ik heb het juist altijd over de groenlinkse nazi's *O*:Y*O*
 
Eigenlijk zouden al dit soort halvegare topics in het politiek sticky moeten worden gedumpt waar het thuis hoort bij de andere bagger. Dan kunnen we het hier onder Algemeen gewoon over leuke algemene motor-gerelateerde dingen hebben.

Als je reageert in een halfgaar topic, dan blijft dat topic actief.

Als niemand reageert in een halfgaar topic zakt het topic erg snel naar de kelders en erkers van de M-F archieven.

Je hebt dus zojuist eraan bijgedragen dat dit halfgare topic actief blijft :)
 
Correct. Zo werkt wetenschap. Slechts 1 feit is voldoende om alle bestaande overtuigingen omver te werpen. In de wetenschap wordt niet gestemd

Omdat je laat blijken dat je interesse hebt, krijg je een lesje wetenschapsgeschiedenis.
Er was ooit een Meneer Einstein. Die schreef hele rare dingen op. Dingen die anderen nog nooit hadden opgeschreven. Dus moest meneer Einstein tegen gewerkt worden. Daarop schreven wel 100 echte wetenschappers een boek ( Criticism of the theory of relativity - Wikipedia ) dat ze tegen Meneer Einstein waren.

Einstein had gelijk.

Hij had gelijk omdat de tests van zijn theorie dat aantoonden. Daarmee was al het voorgaande in 1 klap overbodig. Dus ja 1 feit maakt tientallen jaren werk, duizenden wetenschappelijke onderzoeken en mogelijk miljoenen metingen overbodig en waardeloos. Dat is wetenschap conform Karl Popper.
Dat is ook waarom het klimaatgeneuzel geen wetenschap is, maar politiek. In de politiek is een meerderheid nodig. Welke klimaattheorieen zijn weerlegbaar met feiten? Allemaal, en dat is ook al vele malen gebeurd. De politiek wil er echter niets van weten en houdt vast aan haar dogma.
Einstein had jarenlang ongelijk.
En niemand durfde dat tegen te spreken.

Jawel, één dappere Belg. Met feiten.

Einstein heeft jaren later moeten toegeven, en zijn theorie aangepast.
 
Hier moet je je zorgen over maken.

De EU heeft hiermee een GIGANTISCHE beslissing gemaakt dat op het eerste oog in ons voordeel uitpakt. Wie zegt dat de EU in de (nabije) toekomst niet nog een keer zoiets doet dat ons niet bevoordeeld? En dat tijdens een wereldwijde crisis!

Niemand zou zoveel macht moeten hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
Als men het CO2 percentage op aarde wil verlagen moet men alle plankton in de zeeën doden en alle krijtrotsen ter wereld vernietigen en alle gebieden waar nog veen in de grond zit volledig onder water zetten.

Dat wordt dan einde van de mensheid en de wereld
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
Als je reageert in een halfgaar topic, dan blijft dat topic actief.

Als niemand reageert in een halfgaar topic zakt het topic erg snel naar de kelders en erkers van de M-F archieven.

Je hebt dus zojuist eraan bijgedragen dat dit halfgare topic actief blijft :)
Ik dacht dat toen ik lid werd van dit forum, ik ergens gelezen heb dat er een aantal zaken niet welkom zijn op dit forum:
- Topics over ongelukken waar je niet zelf bij betrokken bent,
- Politieke topics.

Is dat niet meer zo?
 
:') :')

Kan iemand mij vertellen wat de goede hoeveelheid CO2 en stikstof is voor deze planeet?
Och de planeet heeft een vrij brede bandbreedte..

Wijzelf zijn wat kritischer, maar dat is minder relevant.
Op dit moment is de concentratie CO2 in de atmosfeer 418 ppm. Dat is zo'n 0,04%. Ja dat lees je goed. Er is extreem weinig CO2 in de atmosfeer zeker in vergelijking met dat wat jij uitademt: 40.000 ppm oftewel 100x zoveel. Het is zelfs gevaarlijk weinig omdat bij zo'n 250 ppm fotosynthese van planten stopt en we allemaal doodgaan. Op dit moment snakt moeder natuur en alle planten en gewassen met haar naar meer CO2. De bescheiden toename van CO2 heeft de laatste jaren voor een spectaculaire vergroening gezorgd ( The Climate Change Alarmists are WRONG, NASA just declared carbon dioxide is GREENING the Earth, NOT killing it - DC Dirty Laundry ) waardoor bijv delen van woestijnen voor het sinds mensenheugenis weer in bloei staan.

Wetenschappelijk onderzoek door gelogen en klimatologen toont aan dat in het verleden er veel meer CO2 in de atmosfeer zat dan nu. tot wel 25 x zoveel. Er kan dus nog heel veel meer CO2 bij, de planten zullen dankbaar zijn.

Wat stikstof betreft is het een ander verhaal. De atmosfeer bestaat voor het overgrote gedeelte uit stikstof, zo'n 80% oftewel 800.000 ppm. Geen enkel probleem. Het geneuzel in Den Haag gaat dan ook niet over stikstof maar over verbindingen met stiksotf voornamelijk ammoniak. Dat soort nonsens krijg je als non wetenschappers zoals sociologen, economen, genderwetenschappers en meer van die lichtgewichten zich plotseling moeten bezighouden met echte harde wetenschap.
Bottom line: geen enkel probleem wat ammoniak aangaat, ook dat is plantenvoedsel , wees er blij mee en doe niet net alsof je in Nederland nog natuur hebt die je zogenaamd moet beschermen. Heel NL is cultuurlandschap, bedacht en aangelegd. Oh ja en stop met het pesten van boeren.
 
Op dit moment is de concentratie CO2 in de atmosfeer 418 ppm. Dat is zo'n 0,04%. Ja dat lees je goed. Er is extreem weinig CO2 in de atmosfeer zeker in vergelijking met dat wat jij uitademt: 40.000 ppm oftewel 100x zoveel. Het is zelfs gevaarlijk weinig omdat bij zo'n 250 ppm fotosynthese van planten stopt en we allemaal doodgaan. Op dit moment snakt moeder natuur en alle planten en gewassen met haar naar meer CO2. De bescheiden toename van CO2 heeft de laatste jaren voor een spectaculaire vergroening gezorgd ( The Climate Change Alarmists are WRONG, NASA just declared carbon dioxide is GREENING the Earth, NOT killing it - DC Dirty Laundry ) waardoor bijv delen van woestijnen voor het sinds mensenheugenis weer in bloei staan.

Wetenschappelijk onderzoek door gelogen en klimatologen toont aan dat in het verleden er veel meer CO2 in de atmosfeer zat dan nu. tot wel 25 x zoveel. Er kan dus nog heel veel meer CO2 bij, de planten zullen dankbaar zijn.

Wat stikstof betreft is het een ander verhaal. De atmosfeer bestaat voor het overgrote gedeelte uit stikstof, zo'n 80% oftewel 800.000 ppm. Geen enkel probleem. Het geneuzel in Den Haag gaat dan ook niet over stikstof maar over verbindingen met stiksotf voornamelijk ammoniak. Dat soort nonsens krijg je als non wetenschappers zoals sociologen, economen, genderwetenschappers en meer van die lichtgewichten zich plotseling moeten bezighouden met echte harde wetenschap.
Bottom line: geen enkel probleem wat ammoniak aangaat, ook dat is plantenvoedsel , wees er blij mee en doe niet net alsof je in Nederland nog natuur hebt die je zogenaamd moet beschermen. Heel NL is cultuurlandschap, bedacht en aangelegd. Oh ja en stop met het pesten van boeren.

En laten we vooral die 192 natura200 gebieden niet vergeten.
Ter overdenking Duitsland en Frankrijk hebben er elk 2.
Maar onze overheid heeft wel bakken met geld van de eu gehad voor die gebieden. Want daar ging het uiteindelijk om.
Alleen tja dan kan boeren rondom die gebieden niet meer. Oeps foutje nou ja geeft niks.
 
Het is zelfs gevaarlijk weinig omdat bij zo'n 250 ppm fotosynthese van planten stopt en we allemaal doodgaan.
Waar heb je dat vandaan?
Dit is een weergave van de co2 concentratie in de afgelopen 800000 jaar.

Die streep op het eind kan moeilijk door iets anders verklaard worden dan humane inbreng. Als je wel een verklaring hebt voor die stijging hoor ik die graag.

co2_800k.png


Om zichtbaar te worden in meetdata, zal de co2 emissie minstens een jaar lang met 10% gereduceerd moeten worden, of een equivalent daarvan.
Het is waarschijnlijk nu (mei 2020) dus nog te vroeg om een effect te zien op meetdata.
Bron: What does it take for the coronavirus (or other major economic events) to affect global carbon dioxide readings?
 
Waar heb je dat vandaan?

Mijn fout. Het getal is 150 ppm. Dat komt uit de paper van Dr. Patrick Moore, de oprichter van GreenPeace en daarmee een man van gezag. Hier is zijn paper:


Die streep op het eind kan moeilijk door iets anders verklaard worden dan humane inbreng. Als je wel een verklaring hebt voor die stijging hoor ik die graag.
Dat is de omgekeerde wereld. Ten eerste verwar je correlatie met causaliteit, zo lust ik er nog wel eentje: Discover a correlation
Ten tweede kan ik roepen dat het door onbekende nog niet ontdekte natuurkrachten komt en dan is dat zonder verdere onderbouwing net zo waar als jouw bewering want die heeft ook geen onderbouwing.
Als we dat interessant moeten we het verder onderzoeken, dat hebben we nog niet gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan