Snel wegwezen na voorpiepen bij stoplicht

Hebbie d'r weer een...
:Z

Yep, jammer dat die "loud pipes" plaat voor je kop geen enkele bescherming biedt tegen een automobilist die de muziek wat harder heeft staan..... :X

Ik heb het wel eens vaker gezegd: iedereen die zo'n brulpijp lekker vindt klinken moet vooral doen wat ie niet kan laten.
Maar dat smoesje om zo'n pijp te rechtvaardigen is écht onzin. Nadeel is dat mensen denken dat het écht de veiligheid verhoogt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is bullshit!
Je moet NIET tussen de auto's gaan staan.

Tijdens het lessen leren ze je toch ook dat je MIDDEN op de baan moet gaan staan bij een stoplicht zodat er NIEMAND naast je kan komen waardoor je in de verdrukking kan komen te staan. Maar dan wel zelf tussen 2 auto's gaan staan bij het stoplicht. Whats the difference??

ik geloof niet dat jij met lessen geleerd hebt naar voren te kruipen bij verkeerslichten, of wel soms?
That's the difference!
 
Tijdens het lessen leren ze je ook dat je voor de stopstreep moet stoppen, als je je toch zo graag aan het geleerde wil houden.

Er kan onmogelijk iets gebeuren als twee auto's naast elkaar staan met een motorrijder ertussen. Er zijn drie scenario's:

1. De auto's rijden beide sneller weg dan de motor.
2. Een auto rijdt sneller weg dan de motor, de andere langzamer.
3. De motor rijdt het snelst weg van iedereen.

Situatie 1: je bent een ongelooflijke oetlul die eerst moet gaan leren optrekken voordat je vooraan wil gaan staan. Maar goed, volg de auto's nou maar.
Situatie 2: je hebt aan beide zijdes ruimte. De ene auto is voor je, de andere achter je. Kies maar of je links of rechts wil.
Situatie 3: zo hoort het.

Ja jaja
Als je er voor gaat staan. Kan niemand sneller wegrijden tenzij de auto op de andere rijbaan staat en dat is geen probleem.

Sta je er tussen, is dat zeer ongemakkelijk als zij tegelijk met jou optrekken, al ben je nog 100x sneller. Je hebt rekening te houden met 2 kanten. Wat nou als je motor afslaat omdat je zo fanatiek persee sneller weg wilt? Sta je dan tussen auto's die je links en rechts voorbij gaan.
Sta je er voor heb je nergens rekening mee te houden behalve met degene die over je heen rijden.

Jij haalt tevens 2 dingen door elkaar.
Ze leren jou dat je voor de stopstreep moet stoppen zodat je geen boete krijgt. Ze leren jou dat je moet zorgen dat er geen auto naast je kan komen te staan voor je eigen veiligheid.
Voor de stopstreep stoppen heeft helemaal niks met je eigen veiligheid te maken.
 
Laatst bewerkt:
Yep, jammer dat die "loud pipes" plaat voor je kop geen enkele bescherming biedt tegen een automobilist die de muziek wat harder heeft staan..... :X

Ik heb het wel eens vaker gezegd: iedereen die zo'n brulpijp lekker vindt klinken moet vooral doen wat ie niet kan laten.
Maar dat smoesje om zo'n pijp te rechtvaardigen is écht onzin. Nadeel is dat mensen denken dat het écht de veiligheid verhoogt.

Dat doet het soms toch ook. Echter niet altijd!
Niet iedereen heeft zijn volume op standje 30....

Tevens zijn er meer verkeersdeelnemers als automobilisten. In veel gevallen kan het dus helpen.
Het is echter geen feit dat het je helpt.
 
ik geloof niet dat jij met lessen geleerd hebt naar voren te kruipen bij verkeerslichten, of wel soms?
That's the difference!

Nee, dat heb ik inderdaad niet.
Vandaar dat ik dit op mijn eigen manier uitvoer die mij het veiligst lijkt.

Ze hebben mij namelijk wel geleerd zo veilig mogelijk deel te nemen aan het verkeer.
 
Laatst bewerkt:
Ja jaja
Als je er voor gaat staan. Kan niemand sneller wegrijden tenzij de auto op de andere rijbaan staat en dat is geen probleem.
Totdat... nou ja, zie aanleiding van dit topic.
Sta je er tussen, is dat zeer ongemakkelijk als zij tegelijk met jou optrekken, al ben je nog 100x sneller. Je hebt rekening te houden met 2 kanten. Wat nou als je motor afslaat omdat je zo fanatiek persee sneller weg wilt? Sta je dan tussen auto's die je links en rechts voorbij gaan.
Ja en dan? :? Wel eens meegemaakt. Gebeurt niks hoor, je staat immers in het midden.
Sta je er voor heb je nergens rekening mee te houden behalve met degene die over je heen rijden.
Noem het maar niks, iemand die over je heen rijdt :?
Jij haalt tevens 2 dingen door elkaar.
Ze leren jou dat je voor de stopstreep moet stoppen zodat je geen boete krijgt. Ze leren jou dat je moet zorgen dat er geen auto naast je kan komen te staan voor je eigen veiligheid.
Voor de stopstreep stoppen heeft helemaal niks met je eigen veiligheid te maken.
Ik haal niks door elkaar, ik heb nergens gezegd dat stoppen voor de stopstreep veiliger is.
 
Dat doet het soms toch ook. Echter niet altijd!
Niet iedereen heeft zijn volume op standje 30....
Tevens zijn er meer verkeersdeelnemers als automobilisten. In veel gevallen kan het dus helpen.
Het is echter geen feit dat het je helpt.

Paar feitjes:
Moderne auto's zijn voorzien van meer geluiddemping en minder openingen.
Moderne auto's zijn voorzien van airco, waardoor de ramen meestal dicht blijven.
Moderne auto's hebben vaak een dikke geluidsinstallatie én mensen zetten die harder of zijn met andere dingen bezig.
Moderne motoren hebben vaak een klep in de uitlaat/collector die het geluid bij lagere toeren dempt.
Mensen op straat hebben steeds vaker oordoppen in van een MP3 speler oid of hun telefoon aan het oor.
Kinderen letten nergens op als ze eenmaal gaan rennen, die horen zo'n pijp al helemaal niet.
Oh, last but not least: een dikke pijp straalt z'n geluid voornamelijk naar achteren uit, dat is in mijn opinie de richting waar je net bent geweest en niet waar je naartoe rijdt..... En: hoe harder je rijdt, des te minder dat geluid voor de motor uit te horen is.

Zet vooral die dikke pijp op je fiets als je dat leuk vindt klinken, daar gaat het niet om.
Maar ga er niet van uit dat het veiligheidsverhogend werkt, want dat is absolute kolder en geeft je een vals gevoel van veiligheid.
 
Laatst bewerkt:
onzin redernatie. :W

er zijn genoeg snelle auto's die hoger zijn dan je motorfiets.

ik zorg er altijd voor dat ik iig voorbij de motorkap sta bij de hoek vd auto.
Hoe is het voordringen eigenlijk wettelijk geregeld? gewoon net als filerijden toegestaan?

Ik zeg toch dat je ze moet zien vanuit je auto, niet dat je motor hoger moet zijn dan die auto, vanuit een porsche cayenne/Volvo XC90 zie je echt wel een motorrijder voor je want je komt boven de motorkap uit.
 
Totdat... nou ja, zie aanleiding van dit topic.Ja en dan? :? Wel eens meegemaakt. Gebeurt niks hoor, je staat immers in het midden.Noem het maar niks, iemand die over je heen rijdt :?Ik haal niks door elkaar, ik heb nergens gezegd dat stoppen voor de stopstreep veiliger is.

Mensen die niet uit hun doppen kijken daar kan je jezelf niet of nauwelijks tegen beschermen.
Het jezelf (en die mensen) makkelijker maken kan je wel.

Door tussen auto's te gaan staan maak je het jezelf duidelijk niet makkelijker.
Als jij denkt dat je het jezelf daar wel makkelijker mee maakt.

Vooral doen!

Ja en dan? :? Wel eens meegemaakt. Gebeurt niks hoor, je staat immers in het midden.

Gebeurd niks, behalve auto's die je links en rechts voorbij kunnen. Als die auto's achter je staan heb je daar dus geen rekening mee te houden.

Einde uitleg!
:W
 
Laatst bewerkt:
Paar feitjes:
Moderne auto's zijn voorzien van meer geluiddemping en minder openingen.
Moderne auto's zijn voorzien van airco, waardoor de ramen meestal dicht blijven.
Moderne auto's hebben vaak een dikke geluidsinstallatie én mensen zetten die harder of zijn met andere dingen bezig.
Moderne motoren hebben vaak een klep in de uitlaat/collector die het geluid bij lagere toeren dempt.
Mensen op straat hebben steeds vaker oordoppen in van een MP3 speler oid of hun telefoon aan het oor.
Kinderen letten nergens op als ze eenmaal gaan rennen, die horen zo'n pijp al helemaal niet.
Oh, last but not least: een dikke pijp straalt z'n geluid voornamelijk naar achteren uit, dat is in mijn opinie de richting waar je net bent geweest en niet waar je naartoe rijdt..... En: hoe harder je rijdt, des te minder dat geluid voor de motor uit te horen is.

Zet vooral die dikke pijp op je fiets als je dat leuk vindt klinken, daar gaat het niet om.
Maar ga er niet van uit dat het veiligheidsverhogend werkt, want dat is absolute kolder en geeft je een vals gevoel van veiligheid.

Ben ik niet met je eens.
Veel mensen rijden niet in een moderne auto. Veel mensen rijden ook niet op een moderne motor (althans, wat versta je onder modern? 2006 en nieuwer? of..?) Daarnaast zet je het neer alsof mensen met moderne auto's per definitie stomdoof zijn als ze in hun blik zitten. Lekker generaliserend. Niet iedereen luistert muziek in de auto en al helemaal niet iedereen op standje 30.

Mensen op straat zie ik vaak genoeg opkijken waar het geluid vandaan komt. Het werkt dus vaak genoeg wel. Bellen of niet. MP3's wellicht uitgesloten, maar vaak hebben ze die in, maar vaak genoeg ook niet!

Het geluid gaat inderdaad naar achter, maar dat betekent niet dat er aan de voorkant geen geluid is!!! Aan de voorkant komt nog geluid zat.

Ook spelende kinderen kunnen het geluid horen. :? Die zijn heus niet allemaal en altijd stomdoof aan het spelen.

Dat het niet altijd zo is dat men je hoort kan ik mij in vinden. Jij zet het neer alsof het NOOIT nut heeft.

Dat is gewoon onzin. Ik rijd zelf met een open demper en merk vaak genoeg dat mensen kijken vanwege het geluid wat ze horen. Ook voor mij.

Ik ga er niet van uit dat men mij hoort. Daarvoor heb ik die demper ook niet. Soms horen zij mij duidelijk wel.
 
's Ochtends op weg naar m'n werk kruip ik wel altijd voor en zet ik m voorbij de stopstreep gewoon recht voor een auto. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat hij/zij niet over me heen rijdt. Heb ook nog een felgele rugtas, dus dan ben je wel helemaal blind...

Heb wel eens dat op een andere baan een motoragent staat, maar die lijkt het totaal niet te boeien. Ik heb het vermoeden dat het enorm scheelt of je met je rugzakje duidelijk op weg bent naar je werk, of dat je op zondagmiddag een beetje aan het planken bent bij mooi weer. Denk dat oom agent dan minder toeschietelijk is. Maar dat weet ik natuurlijk niet.

Ben ik op die eerder genoemde zondag aan het toeren, dan sluit ik gewoon netjes aan in de rij, meestal zijn die dan ook stukken korter dan doordeweeks in de spits.
 
Paar feitjes:
Moderne auto's zijn voorzien van meer geluiddemping en minder openingen.
Moderne auto's zijn voorzien van airco, waardoor de ramen meestal dicht blijven.
Moderne auto's hebben vaak een dikke geluidsinstallatie én mensen zetten die harder of zijn met andere dingen bezig.
Moderne motoren hebben vaak een klep in de uitlaat/collector die het geluid bij lagere toeren dempt.
Mensen op straat hebben steeds vaker oordoppen in van een MP3 speler oid of hun telefoon aan het oor.
Kinderen letten nergens op als ze eenmaal gaan rennen, die horen zo'n pijp al helemaal niet.
Oh, last but not least: een dikke pijp straalt z'n geluid voornamelijk naar achteren uit, dat is in mijn opinie de richting waar je net bent geweest en niet waar je naartoe rijdt..... En: hoe harder je rijdt, des te minder dat geluid voor de motor uit te horen is.

Zet vooral die dikke pijp op je fiets als je dat leuk vindt klinken, daar gaat het niet om.
Maar ga er niet van uit dat het veiligheidsverhogend werkt, want dat is absolute kolder en geeft je een vals gevoel van veiligheid.

Ten eerste ik heb geen plaat voor mijn kop, in de zin van, ik heb een open uitlaat mij gebeurt niets. Het is gewoon mooi, niets aan te rechtvaardigen of niet.

Ten tweede, als je met 5-10km/h tussen 2 autos doorrijd en een keer een tik gas geeft heeft het niets te maken met geluid voor de motor met 120 over de snelweg. Of rijdt jij met 120 tussen een rij auto's door?

Als derde, zal jij wel weer een tegenargument hebben zoals ik in heel veel topic's zie, dus bij deze, een volgende reactie ben je niet waard. :W

ps. Jij bent goed in generaliseren, lees je eigen reactie's eens, echt niet iedereen rijd met de radio vol aan.
Yep, jammer dat die "loud pipes" plaat voor je kop geen enkele bescherming biedt tegen een automobilist die de muziek wat harder heeft staan.....

Ik heb het wel eens vaker gezegd: iedereen die zo'n brulpijp lekker vindt klinken moet vooral doen wat ie niet kan laten.
Maar dat smoesje om zo'n pijp te rechtvaardigen is écht onzin. Nadeel is dat mensen denken dat het écht de veiligheid verhoogt.
 
's Ochtends op weg naar m'n werk kruip ik wel altijd voor en zet ik m voorbij de stopstreep gewoon recht voor een auto. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat hij/zij niet over me heen rijdt. Heb ook nog een felgele rugtas, dus dan ben je wel helemaal blind...

Heb wel eens dat op een andere baan een motoragent staat, maar die lijkt het totaal niet te boeien. Ik heb het vermoeden dat het enorm scheelt of je met je rugzakje duidelijk op weg bent naar je werk, of dat je op zondagmiddag een beetje aan het planken bent bij mooi weer. Denk dat oom agent dan minder toeschietelijk is. Maar dat weet ik natuurlijk niet.

Ben ik op die eerder genoemde zondag aan het toeren, dan sluit ik gewoon netjes aan in de rij, meestal zijn die dan ook stukken korter dan doordeweeks in de spits.

Ik denk dat het vooral aan de situatie ligt en misschien nog belangrijker HOE je manouvreert door het verkeer.
Ben je aso en onverantwoord bezig, of juist netjes en verantwoord.

Maar dat is ook maar gebasseerd op 1 opmerking van 1 agent die mij 1 boete gaf. B|
 
Laatst bewerkt:
Mensen die niet uit hun doppen kijken daar kan je jezelf niet of nauwelijks tegen beschermen.
Het jezelf (en die mensen) makkelijker maken kan je wel.

Door tussen auto's te gaan staan maak je het jezelf duidelijk niet makkelijker.
Als jij denkt dat je het jezelf daar wel makkelijker mee maakt.

Vooral doen!

Er is echt geen haar op je hoofd* die er aan denkt om wellicht gewoon in de rij aan te sluiten, of wel?
Het argument dat dat gevaarlijk is wordt ook altijd als excuus gebruikt om ertussendoor te rijden. Maar als jij als eerst bij een rood verkeerslicht aankomt, rij je dan maar door rood, omdat je nou eenmaal niet het risico wil lopen van achter aangereden te worden?
Als je als laatste staat kun je heel goed inschatten of wat er van achter aankomt een gevaar is, dan kun je alsnog ertussen gaan als je het gevoel hebt niet gezien te worden. Zo doe ik het, en ik kan je op een briefje geven dat dat meer respect afdwingt dan voordringen.



* n.v.t. in geval kaal hoofd. O-)
 
's Ochtends op weg naar m'n werk kruip ik wel altijd voor en zet ik m voorbij de stopstreep gewoon recht voor een auto. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat hij/zij niet over me heen rijdt. Heb ook nog een felgele rugtas, dus dan ben je wel helemaal blind...

Heb wel eens dat op een andere baan een motoragent staat, maar die lijkt het totaal niet te boeien. Ik heb het vermoeden dat het enorm scheelt of je met je rugzakje duidelijk op weg bent naar je werk, of dat je op zondagmiddag een beetje aan het planken bent bij mooi weer. Denk dat oom agent dan minder toeschietelijk is. Maar dat weet ik natuurlijk niet.

Ben ik op die eerder genoemde zondag aan het toeren, dan sluit ik gewoon netjes aan in de rij, meestal zijn die dan ook stukken korter dan doordeweeks in de spits.

Het zelfde meegemaakt, ik kom tussen een rij auto's door tokkelen, staat er vooraan nog een motor met een open Yoshi zonder dB-killer. Ik kijk nog een keer, dienstwapen aan de broek, handboeien en volgens mij zelfs een porto. Hij stak vriendelijk zijn hand op en gaf verder geen krimp.
 
Er is echt geen haar op je hoofd* die er aan denkt om wellicht gewoon in de rij aan te sluiten, of wel?
Het argument dat dat gevaarlijk is wordt ook altijd als excuus gebruikt om ertussendoor te rijden. Maar als jij als eerst bij een rood verkeerslicht aankomt, rij je dan maar door rood, omdat je nou eenmaal niet het risico wil lopen van achter aangereden te worden?
Als je als laatste staat kun je heel goed inschatten of wat er van achter aankomt een gevaar is, dan kun je alsnog ertussen gaan als je het gevoel hebt niet gezien te worden. Zo doe ik het, en ik kan je op een briefje geven dat dat meer respect afdwingt dan voordringen.


* n.v.t. in geval kaal hoofd. O-)

Inderdaad, geen haar. Geen eens 1 klein stukje van een haar!
Het voordeel van niet achteraan hoeven te sluiten en tussen de files door gaan zijn redenen geweest om motor te rijden.

Als die afvallen, dan reed ik misschien nog wel in een auto. Geen idee.

Maar ik ga niet achteraan sluiten als het niet hoeft. Ik haat de trein en alles wat daarop lijkt! B|
 
Laatst bewerkt:
ps. echt niet iedereen rijd met de radio vol aan.

Heb je er wel eens over nagedacht dat juist die mensen met de radio hard aan, minder aandacht hebben voor het verkeer? en die zijn dus juist een potentieel gevaar voor jou met je herriepijp en horen je dus niet!
 
Laatst bewerkt:
Heb je er wel eens over nagedacht dat juist die mensen met de radio hard aan, minder aandacht hebben voor het verkeer? en die zijn dus juist een potentieel gevaar voor jou met je herriepijp en horen je dus niet!

Mischien waar de mensen boven op een subwoofer zitten, ja. Verder als je met 5km/h langs zij komt met een 1 cilinder met open demper galmt dat zo duidelijk dat ik weet dat je het hoort. Ik zit ook geregeld in een auto met harde muziek aan, maar dan hoor je nog wel dingen buiten de auto!

Ja als ik een golfje of honda trapblik zie die helemaal vibreert door de muziek waar ik zelf van kan meegenieten op 20 meter afstand pas ik heus wel op.
 
Het voordeel van niet achteraan hoeven te sluiten en tussen de files door gaan zijn redenen geweest om motor te rijden.

Als die afvallen, dan reed ik misschien nog wel in een auto. Geen idee.

Ik heb het niet over het op de snelweg tussen de files door rijden. Dat is en blijft een groot voordeel natuurlijk.
 
Ik heb het niet over het op de snelweg tussen de files door rijden. Dat is en blijft een groot voordeel natuurlijk.

Ik weet niet of je vaak in Amsterdam komt.
Ga daar maar bij elk stoplicht achteraan sluiten. Gaat die ook nog eens 3x op groen voordat jij er eindelijk bent.

Dan ben je gewoon echt suf naar mijn mening als je daar tussen gaat staan met je motor. _O-
 
Ik weet niet of je vaak in Amsterdam komt.
Ga daar maar bij elk stoplicht achteraan sluiten. Gaat die ook nog eens 3x op groen voordat jij er eindelijk bent.

Dan ben je gewoon echt suf naar mijn mening als je daar tussen gaat staan met je motor. _O-

idd er zijn veel stoplichten waar ik langs kom die of maar 2-3 auto's door laten omdat ze elk 2 seconden wachten, en ook stoplichten waar kruisend verkeer in spitsuren stilstaat op de kruising.

turboO, ik zit aardig met jou op een lijn wat dat betreft. En dan rij ik geeneens in A-dam, dat lijkt mij een kriem.
 
Weet je wat je daarmee in de ogen van de automobilist zegt?

"opzij, opzij, want ik moet erlangs"

Heb je gelijk in, maar ik wil er ook langs, en zorgen dat de mensen iig weten dat ik er ben. Het is niet zo dat ik redline ofzo, van stationair 1.500rpm tot 2.500rpm komt er wel zodanig een roffel uit dat het wel moet opvallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan