snelgas ja/ nee?

koent

MF veteraan
11 aug 2008
1.741
2
Ell
soms als ik ga crosse met wat vrienden erger ik me er kapot aan dat ik m'n pols bijna uit de kom draai, zijn er voor motoren ook snelgas spul of is dat alleen voor van die scootertroep? :r en zou het veel uitmaken?
 
:^

Gewoon een elipsvormig zaakje bij je gashendel ipv rond.
Vele rijders in het TL1000 topic hebben het ook en het schijnt erg goed te bevallen.
Nadeel; je gaat nog harder rijden bij een minder goede controle over de pols... :P
 
:^

Gewoon een elipsvormig zaakje bij je gashendel ipv rond.
Vele rijders in het TL1000 topic hebben het ook en het schijnt erg goed te bevallen.
Nadeel; je gaat nog harder rijden bij een minder goede controle over de pols... :P
achja da maakt dan nog nie zo veel uit, te hard rijden bestaat niet, te langzaan wel ;) :]
 
:^

Gewoon een elipsvormig zaakje bij je gashendel ipv rond.
Vele rijders in het TL1000 topic hebben het ook en het schijnt erg goed te bevallen.
Nadeel; je gaat nog harder rijden bij een minder goede controle over de pols... :P
Ja, was humor toen ze dat als groupbuy gingen kopen en monteren.
Van doseren is weinig sprake meer met snelgas, maar als crossert maak jij je daar niet druk om! Je hoeft gewoon minder te draaien voordat je vol gas hebt, thats it. En op een V-Twin is dat niet altijd even handig in het verkeer ;)
 
soms als ik ga crosse met wat vrienden erger ik me er kapot aan dat ik m'n pols bijna uit de kom draai, zijn er voor motoren ook snelgas spul of is dat alleen voor van die scootertroep? :r en zou het veel uitmaken?

weet niet waar je vandaan komt.
Motorzaak waar ik vaak kom (MADRacing in Noord Scharwoude, vlak bij Alkmaar) heeft ze volgens mij zelfs op voorraad (weet ik niet 100% zeker)

edit: zie net in een ander topic Eindhoven, das niet in de buurt _O-
 
Laatst bewerkt:
Ja, was humor toen ze dat als groupbuy gingen kopen en monteren.
Van doseren is weinig sprake meer met snelgas, maar als crossert maak jij je daar niet druk om! Je hoeft gewoon minder te draaien voordat je vol gas hebt, thats it. En op een V-Twin is dat niet altijd even handig in het verkeer ;)
Ik rij met snelgas op de TL en ik heb geen problemen om het gas erg nauwkeurig te doseren. Het is even wennen maar daarna geen enkel probleem.
 
ben benieuwd of je het voor elkaar krijgt :Y
vriend van me heeft ook een lc4 620 van '93 die ook met zn elleboog aan de grond zit als hij volgas wil. je moet hem zowat even over pakken met je andere hand om hem verder door te kunnen draaien. zal wel iets van ktm zijn B|
als je het voor elkaar krijgt. zou je dan willen laten weten waar je het vandaan hebt en hoe je het gemonteerd hebt? :)
 
Ligt eraan of je zoals gezegd de elyptische variant pakt of gewoon een lineaire.
Ik heb een lineaire in mijn 1000, de slag is nu een stuk korter maar de controle blijft gehandhaafd.

Bij de elyptische kun je bij een kleine verandering ineens een enorme verandering van de gaskleppen hebben
 
Voor de dosering maakt het helemaal niets uit, ook niet op een dikke 1000 voor op straat.
Nadeel is wel dat het gas zwaarder gaat wat op straat nogal eens vervelend kan zijn.

hoeveel zwaarder?
Normaal kan ik al makkelijk gas geven met het topje van 3 vingers (1 duim natuurlijk)

Is het echt irriterend, of is dat gewoon ff wennen?

Edit:
of heb je t alleen over zo'n elyptische?
 
Laatst bewerkt:
hoeveel zwaarder?
Normaal kan ik al makkelijk gas geven met het topje van 3 vingers (1 duim natuurlijk)

Is het echt irriterend, of is dat gewoon ff wennen?

Edit:
of heb je t alleen over zo'n elyptische?
Hoe zwaar hangt af van de overbrenging en de sterkte van de veer welke de gaskleppen sluit.
Vooral wanneer je op de snelweg zit kan het behoorlijk irritant zijn dat je het gas echt de hele tijd goed vast moet houden.
 
ben benieuwd of je het voor elkaar krijgt :Y
vriend van me heeft ook een lc4 620 van '93 die ook met zn elleboog aan de grond zit als hij volgas wil. je moet hem zowat even over pakken met je andere hand om hem verder door te kunnen draaien. zal wel iets van ktm zijn B|
als je het voor elkaar krijgt. zou je dan willen laten weten waar je het vandaan hebt en hoe je het gemonteerd hebt? :)
een 600 en 620 hebben grote carberateur (goed gespeld?) en dus ook een lange gasnaald (denk ik dan) dus veel draaien

maar ik zal het wel laten weten als ik iets heb ja, misschien komt het er ook helemaal niet maar ik zal dan wel wat laten weten
 
Terug
Bovenaan Onderaan