snelgas

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.275
88
zuid-holland
Ik zit te denken aan snelgas vd Mito 125cc. Daarmee zit je continue vol an die gashendel te schroeven, en als ik hem vól open kwak zit m'n pols écht in de knoop. Bovendien lijkt mij een kleine slag met tussengas óók handig.
Behalve dan, dat het gas kénnelijk, met snelgas ZWAARDER gaat. Klopt dat? Zoja, hoeveel scheelt dat?
Ik heb ook inserts gevonden, dus geen hele gashendelunit etc. Vb hier:
http://www.doublezracing.com/
(1/5th insert)
Als het gas zwaarder gaat, komt het gas dan ook moeilijker terug naar dicht? Dat staat daar wel bij nml, bij die 1/5 inserts.
Heb ook gehoord van 1 of andere tierip truc ofzo?
Wil niet gelijk veel geld uitgeven, eerst eens proberen. Maar het moet wél veilug zijn natuurlijk. Maar ik weet niet wat die truc inhoud. :W
 

x7

MF veteraan
23 aug 2006
7.942
1
Erica
Als ik dat zo lees gaat je gas gewoon veel te zwaar,misschien is een nieuwe gaskabel de oplossing.
 

jos-gsx

Die hard MF'er
11 apr 2009
411
14
30
snel gas gaat je hendel niet zwaarder van draaien, en als je het gas los laat slaap ie ook drekt weer dicht ;) mits je kabel niet in een knik licht .
 

bananeman1001

MF veteraan
2 feb 2008
11.355
24
snelgas gaat je gas wel zwaarder van draaien.
er is minder beweging aan de gashand, terwijl de gasschuif in de carb dezelfde slag blijft maken.
dat kost altijd meer kracht, maar of het ook echt merkbaar is?
 

3wheel

MF veteraan
10 jun 2004
4.512
9
49
Rotterdam
Bezoek site
snelgas gaat je gas wel zwaarder van draaien.
er is minder beweging aan de gashand, terwijl de gasschuif in de carb dezelfde slag blijft maken.
dat kost altijd meer kracht, maar of het ook echt merkbaar is?
merkbaar of niet hangt voornamelijk af van de kracht van de retour-veer in de carburateur; bij een gasschuif exemplaar kan dit een behoorlijk zware veer zijn (om te zorgen dat de gasschuif door de luchtstroom heen gedrukt wordt bij gasdicht) snelgas kan dan oncomfortabel zwaar zijn. Heb je CV carbs speelt het waarschijnlijk minder omdat die vaak een geforceerd sluit mechaniek hebben (er komen dan 2 kabels uit je gashandle, 1 om te openen 1 om te sluiten)
 

bananeman1001

MF veteraan
2 feb 2008
11.355
24
merkbaar of niet hangt voornamelijk af van de kracht van de retour-veer in de carburateur; bij een gasschuif exemplaar kan dit een behoorlijk zware veer zijn (om te zorgen dat de gasschuif door de luchtstroom heen gedrukt wordt bij gasdicht) snelgas kan dan oncomfortabel zwaar zijn. Heb je CV carbs speelt het waarschijnlijk minder omdat die vaak een geforceerd sluit mechaniek hebben (er komen dan 2 kabels uit je gashandle, 1 om te openen 1 om te sluiten)


de veer blijft in dit geval toch hetzelfde.
dan kan het niet anders dan dat het gas met snelgas iets zwaarder gaat.
overigens valt het wel mee mee de kracht van de veer, iedere 2t crosser heeft maar 1 kabel en snelgas en die gaan ook niet zwaar.
 

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.275
88
zuid-holland
Met de kabel is niks mis. Het gas gaat altijd iets zwaarder omdat ook de oliepomp aansturing er met een kabel bijzit. Die is gasgestuurd.
 

kevinblade

MF veteraan
1 okt 2003
10.688
163
59
Almere
Bezoek site
de veer blijft in dit geval toch hetzelfde.
dan kan het niet anders dan dat het gas met snelgas iets zwaarder gaat.
overigens valt het wel mee mee de kracht van de veer, iedere 2t crosser heeft maar 1 kabel en snelgas en die gaan ook niet zwaar.

Gewoon een domino snelgas bestellen, kost rond de 50 euro en werkt erg goed.
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
47.836
859
47
Zuid-Holland
Snelgas ok.. maar kan die Mito dat wel aan. :?
Teveel gas bij lage toeren lijkt me niet echt bevorderlijk met een kleine 2 takt.
Mijn RG250 sloeg vet als ik bij lage toeren het gas vol open deed. :)
 
Laatst bewerkt:

Nicolaas

MF veteraan
4 mei 2004
2.285
80
Een snelgas gaat altijd zwaarder. Ik heb een twin met twee carbs met een gasschuif en een Domino snelgas. Deze kan maar 1 gaskabel bedienen dus zit er ook nog een splitter in de gaskabel.
Om het lichter te laten gaan heb ik de lichtste retourveren voor deze mikuni's geplaatst. Met de originele veren kreeg ik een lamme pols.

Het ligt helemaal aan de stap die je maakt hoeveel zwaarder het wordt. De enige manier of het voor jou acceptabel is is het proberen. (en niet gaan klooien met plakband en tyraps, bij iedere brommerzaak is voor weinig een leuk snelgasje te koop om het te proberen.)
 

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.275
88
zuid-holland
Mito is nog nooit vetgeslagen. Alles is origineel, dan heb je dat echt niet zo snel. En goed onderhoud uiteraard. Of ik nou een halve slag jengel tot volgas, of een kwart, volgas, is volgas, lijkt mij..Als het nu kan, kan het met snelgas ook.
 

indodude

Die hard MF'er
29 apr 2010
651
0
48
zutphen
www.kuipreparatie.nl
Hey Yana,

Ik heb hier ook aan zitten denken maar deze inserts kende ik nog niet. Enig idee wat ze kosten?
Kan het niet vinden op die website. Of ik kijk weer eens niet goed ;)
Ik zat eerst te denken aan een HRC-kitje of een R6 gasschuif met een kleine modificatie.