snelgas

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.744
486
zuid-holland
Ik zit te denken aan snelgas vd Mito 125cc. Daarmee zit je continue vol an die gashendel te schroeven, en als ik hem vól open kwak zit m'n pols écht in de knoop. Bovendien lijkt mij een kleine slag met tussengas óók handig.
Behalve dan, dat het gas kénnelijk, met snelgas ZWAARDER gaat. Klopt dat? Zoja, hoeveel scheelt dat?
Ik heb ook inserts gevonden, dus geen hele gashendelunit etc. Vb hier:
http://www.doublezracing.com/
(1/5th insert)
Als het gas zwaarder gaat, komt het gas dan ook moeilijker terug naar dicht? Dat staat daar wel bij nml, bij die 1/5 inserts.
Heb ook gehoord van 1 of andere tierip truc ofzo?
Wil niet gelijk veel geld uitgeven, eerst eens proberen. Maar het moet wél veilug zijn natuurlijk. Maar ik weet niet wat die truc inhoud. :W
 
snelgas gaat je gas wel zwaarder van draaien.
er is minder beweging aan de gashand, terwijl de gasschuif in de carb dezelfde slag blijft maken.
dat kost altijd meer kracht, maar of het ook echt merkbaar is?
 
snelgas gaat je gas wel zwaarder van draaien.
er is minder beweging aan de gashand, terwijl de gasschuif in de carb dezelfde slag blijft maken.
dat kost altijd meer kracht, maar of het ook echt merkbaar is?

merkbaar of niet hangt voornamelijk af van de kracht van de retour-veer in de carburateur; bij een gasschuif exemplaar kan dit een behoorlijk zware veer zijn (om te zorgen dat de gasschuif door de luchtstroom heen gedrukt wordt bij gasdicht) snelgas kan dan oncomfortabel zwaar zijn. Heb je CV carbs speelt het waarschijnlijk minder omdat die vaak een geforceerd sluit mechaniek hebben (er komen dan 2 kabels uit je gashandle, 1 om te openen 1 om te sluiten)
 
merkbaar of niet hangt voornamelijk af van de kracht van de retour-veer in de carburateur; bij een gasschuif exemplaar kan dit een behoorlijk zware veer zijn (om te zorgen dat de gasschuif door de luchtstroom heen gedrukt wordt bij gasdicht) snelgas kan dan oncomfortabel zwaar zijn. Heb je CV carbs speelt het waarschijnlijk minder omdat die vaak een geforceerd sluit mechaniek hebben (er komen dan 2 kabels uit je gashandle, 1 om te openen 1 om te sluiten)



de veer blijft in dit geval toch hetzelfde.
dan kan het niet anders dan dat het gas met snelgas iets zwaarder gaat.
overigens valt het wel mee mee de kracht van de veer, iedere 2t crosser heeft maar 1 kabel en snelgas en die gaan ook niet zwaar.
 
Snelgas ok.. maar kan die Mito dat wel aan. :?
Teveel gas bij lage toeren lijkt me niet echt bevorderlijk met een kleine 2 takt.
Mijn RG250 sloeg vet als ik bij lage toeren het gas vol open deed. :)
 
Laatst bewerkt:
Een snelgas gaat altijd zwaarder. Ik heb een twin met twee carbs met een gasschuif en een Domino snelgas. Deze kan maar 1 gaskabel bedienen dus zit er ook nog een splitter in de gaskabel.
Om het lichter te laten gaan heb ik de lichtste retourveren voor deze mikuni's geplaatst. Met de originele veren kreeg ik een lamme pols.

Het ligt helemaal aan de stap die je maakt hoeveel zwaarder het wordt. De enige manier of het voor jou acceptabel is is het proberen. (en niet gaan klooien met plakband en tyraps, bij iedere brommerzaak is voor weinig een leuk snelgasje te koop om het te proberen.)
 
Mito is nog nooit vetgeslagen. Alles is origineel, dan heb je dat echt niet zo snel. En goed onderhoud uiteraard. Of ik nou een halve slag jengel tot volgas, of een kwart, volgas, is volgas, lijkt mij..Als het nu kan, kan het met snelgas ook.
 
Hey Yana,

Ik heb hier ook aan zitten denken maar deze inserts kende ik nog niet. Enig idee wat ze kosten?
Kan het niet vinden op die website. Of ik kijk weer eens niet goed ;)
Ik zat eerst te denken aan een HRC-kitje of een R6 gasschuif met een kleine modificatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan