Snelheden klaverblad Gorinchem

omg die neemt het knietje op de grond toch echt iets te serieus. ik maak echt de aller uiterste knie down maar dit doe ik hem tog niet na. ik moe denk ik toch wat vaker oefenen;}
 
wat heeft iedereen btw tog met knee downs. ok in het begin vond ik het ook vet om ze te maken. maar een knie-down zorgt er alleen maar voor dat je breeder door de bocht gaat. ik trek toch egt mijn knie in als ik echt hard door de bocht gaat. verder ff een vraagje wat doen jullie om ervoor te zorgen dat zodra je voetsteunen de grond raken ze inklappen. ik ben al een aantal keren behoorlijk uitgebroken doordat mijn voetsteunen de grond te hard raken.
 
wat heeft iedereen btw tog met knee downs. ok in het begin vond ik het ook vet om ze te maken. maar een knie-down zorgt er alleen maar voor dat je breeder door de bocht gaat. ik trek toch egt mijn knie in als ik echt hard door de bocht gaat. verder ff een vraagje wat doen jullie om ervoor te zorgen dat zodra je voetsteunen de grond raken ze inklappen. ik ben al een aantal keren behoorlijk uitgebroken doordat mijn voetsteunen de grond te hard raken.



Je geeft zelf het antwoord op je eerste vraag :}

Meer naast hangen = minder snel steppie aan de grond
Meer druk op buitenste steppie = steppie inklappen bij raken grond
Niet meer druk op buitenste steppie = stoppie in de bocht en boem
 
Ik vroeg me af wat de snelheden zijn in hartje zomer? Ik was er vanmorgen en heb een rondje of 10 gedaan en als het ging keek ik even op de teller en klokte 107km/h.

Zo'n klaverblad is echt een geschenk hoor! :] Ja het is winter geweest en heb een rijontzegging van 4 maanden gehad, dus dit is zo'n beetje de eerste keer weer dat ik kon rijden en dat het ook echt leuk was! Dus niet grauw, regen of nattigheid.

'k Heb zin in de zomer! :)

Vindt dit best wel een leuk topic.. ;) en tja....mocht het nu zo'n testosteron topic worden.....prima toch.

Rijd zelf zo nu en dan wel eens op het klaverblad bij heerenveen op mijn Aprillia RSV. Rijdt ongeveer met 110 erin en rijdt er weer met tussen de 125 en 130 uit. Vinnik zelf al best hard en op 3/4 van de bocht knietje even aan de grond maar er zijn altijd bazen boven bazen die er waarschijnlijk met 110 tot 120 ingaan en er dan met 130 tot 140 uitgaan. Blijft elke keer weer een apparte ervaring als er dan iemand bij mij onderdoor rijdt. Dat durf ik dus dan weer niet :X

Maar ja 110 erin en 130 eruit op een goede dag dus.
 
Meestal zit ik rond de 110, harder heeft niet veel zin omdat de knie dan toch al aan de grond zit. Het asfalt ziet er goed uit, volgens mij zijn er wat bochten vernieuwd. Binnenkort weer even kijken op gorinchem... :]
 
Je voelt allemaal zelf wel aan hoe ver je kan gaan. Ik ga niet verder als die 107 in de bocht met dit weer denk ik, maar misschien als het goed warm is wel? Je voelt het zelf wel hoe je bandjes het houden. Dus veel plezier! 8-)

Er staan daar trouwens geen borden met 50. Het ergste wat je dus kan krijgen is een boete van +/- 30 km/h te hard als je zo 130 km/h rijdt en je de cops achter je hebt! }) Er was ooit een aflevering van blik op de weg van een gast op een rood witte R1 die met 92 km/h geklokt was en niet wist dat je maar 50 mocht op dat klaverblad waar hij reedt. Dat zal dus wel een fikse prent geweest zijn. Maar op Gorinchem is er dus geen snelheidsbeperking. Ja 100 km/h. :Z
 
Stelletje mongolen :(

Wie gaat er nu met dit weer klaverblaadjes rijden? Het asfalt is nog geen 6 graden, je banden warmen NUL op en je gaat dan kneedownen :X


Ik ben een idioot op de weg, maar niet HALF zo idioot als jullie :+

IK begrijp het wel; ik zag vanmorgen ook een motorrijder even Deil aandoen (op de spijkerbroek), want het begint weer te kriebelen, maar doe het DAN wat later in het seizoen en bedenk dat een vangrail en lantaarnpalen NIET meegeven.

Wil je sportief bochten nemen? Schrijf je in voor een circuit. Kost je 69 euro voor een dag en is 1000 X veiliger.

Maar ik klink bijna als een moraalridder O-) . Doe wat je wil, maar doe het wel voorzichtig })
 
Stelletje mongolen :(

Wie gaat er nu met dit weer klaverblaadjes rijden? Het asfalt is nog geen 6 graden, je banden warmen NUL op en je gaat dan kneedownen :X


Ik ben een idioot op de weg, maar niet HALF zo idioot als jullie :+

IK begrijp het wel; ik zag vanmorgen ook een motorrijder even Deil aandoen (op de spijkerbroek), want het begint weer te kriebelen, maar doe het DAN wat later in het seizoen en bedenk dat een vangrail en lantaarnpalen NIET meegeven.

Wil je sportief bochten nemen? Schrijf je in voor een circuit. Kost je 69 euro voor een dag en is 1000 X veiliger.

Maar ik klink bijna als een moraalridder O-) . Doe wat je wil, maar doe het wel voorzichtig })






Hey moraalridder :+

69 euro voor een dag ? Waar wanneer :P
 
In ieder geval ik wil er volgende week nog een keer heen en wat foto's/ video's maken.
Vooral met een camera in de buurt worden de rijders snel overmoedig.

Pas aub op, je kan beter een circuit daggie pakken waar met wat mazzel een prof. fotograaf staat die een mooi piccie van je maakt.
 
Vooral met een camera in de buurt worden de rijders snel overmoedig.

Pas aub op, je kan beter een circuit daggie pakken waar met wat mazzel een prof. fotograaf staat die een mooi piccie van je maakt.

:^

Mwoaaaaaah ik moet harder, dat filmpje moet indruk maken op MF :P . Dit rondje kan nog wel een stukje harder |(


Als je filmpjes gaat maken doe het dan met warm asfalt, maar dat is mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Tussen 135 km/u en 140 km/u is haalbaar op Apeldoorn met (slechte) Pilot Sport en een graad of 12. Sinds ik op het cicuit gereden heb zie je mij dit overigens niet meer doen. Sterker: als ik terugkijk |(
 
...

Ja het is winter geweest en heb een rijontzegging van 4 maanden gehad, dus dit is zo'n beetje de eerste keer weer dat ik kon rijden en dat het ook echt leuk was! Dus niet grauw, regen of nattigheid.

'k Heb zin in de zomer! :)

Klote hoor, zo'n rij-ontzegging, maar als dat dan toch nodig was: niet slecht getimed, zo in de winter!
 
gemiddeld 120 km pu daar gereden (in de bocht dan he) de ene wat sneller dan de ander,is mooi te zien op n dvd die we daar gemaakt hebben(2 jaar geleden)
 
Stelletje mongolen :(

Wie gaat er nu met dit weer klaverblaadjes rijden? Het asfalt is nog geen 6 graden, je banden warmen NUL op en je gaat dan kneedownen :X


Ik ben een idioot op de weg, maar niet HALF zo idioot als jullie :+

IK begrijp het wel; ik zag vanmorgen ook een motorrijder even Deil aandoen (op de spijkerbroek), want het begint weer te kriebelen, maar doe het DAN wat later in het seizoen en bedenk dat een vangrail en lantaarnpalen NIET meegeven.

Wil je sportief bochten nemen? Schrijf je in voor een circuit. Kost je 69 euro voor een dag en is 1000 X veiliger.

Maar ik klink bijna als een moraalridder O-) . Doe wat je wil, maar doe het wel voorzichtig })


:}

inderdaad en afgezien daarvan...

de hele winter geen motorrijder tegen gekomen, schijnt de zon een paar dagen denken de beste heren dat ze de hele winter geoefend hebben en nu een nieuw record gaan zetten bij de eerste zonnestraaltjes? :X
 
Stelletje mongolen :(

Wie gaat er nu met dit weer klaverblaadjes rijden? Het asfalt is nog geen 6 graden, je banden warmen NUL op en je gaat dan kneedownen :X


Ik ben een idioot op de weg, maar niet HALF zo idioot als jullie :+

IK begrijp het wel; ik zag vanmorgen ook een motorrijder even Deil aandoen (op de spijkerbroek), want het begint weer te kriebelen, maar doe het DAN wat later in het seizoen en bedenk dat een vangrail en lantaarnpalen NIET meegeven.

Wil je sportief bochten nemen? Schrijf je in voor een circuit. Kost je 69 euro voor een dag en is 1000 X veiliger.

Maar ik klink bijna als een moraalridder O-) . Doe wat je wil, maar doe het wel voorzichtig })
Het was vandaag 20 graden op het einde van de A4, dus dat lijkt me warm zat. Mijn bt012 vond het anders een lekker tempratuurtje om te knee-downen.
 
Stelletje mongolen :(

Wie gaat er nu met dit weer klaverblaadjes rijden? Het asfalt is nog geen 6 graden, je banden warmen NUL op en je gaat dan kneedownen :X


Ik ben een idioot op de weg, maar niet HALF zo idioot als jullie :+

IK begrijp het wel; ik zag vanmorgen ook een motorrijder even Deil aandoen (op de spijkerbroek), want het begint weer te kriebelen, maar doe het DAN wat later in het seizoen en bedenk dat een vangrail en lantaarnpalen NIET meegeven.

Wil je sportief bochten nemen? Schrijf je in voor een circuit. Kost je 69 euro voor een dag en is 1000 X veiliger.

Maar ik klink bijna als een moraalridder O-) . Doe wat je wil, maar doe het wel voorzichtig })

ja idd en dan wordt je er na drie rondjes zonder pardon van af geknikkerd om dat je teveel herrie maakt ondanks de orginelen dempers :( :( En dan krijg je te horen dat je voor de volgenden cirquit dag moet onthouden om eventjes bij de geluidspaal je gas dicht te draaien. Leuk zeg cirquit rijden :r of weet jij misschien cirquits in Belgie waar dat minder streng is :) en die vanuit Den Bosch redelijk bereikbaar zijn zonder gelijk een camping of hotel te hoeve boeken.
 
Laatst bewerkt:
:}

inderdaad en afgezien daarvan...

de hele winter geen motorrijder tegen gekomen, schijnt de zon een paar dagen denken de beste heren dat ze de hele winter geoefend hebben en nu een nieuw record gaan zetten bij de eerste zonnestraaltjes? :X

Oeps! Ik rijd het hele jaar door. Knietje aan de grond is echt niet afhankelijk van temperaturen hoor. Als het wegdek gewoon droog is is goed zat. De snelheid waarmee je een knietje doet in de bocht is wel afhankelijk van de temperatuur als je het mij vraagt.
 
ja idd en dan wordt je er na drie rondjes zonder pardon van af geknikkerd om dat je teveel herrie maakt ondanks de orginelen dempers :( :( En dan krijg je te horen dat je voor de volgenden cirquit dag moet onthouden om eventjes bij de geluidspaal je gas dicht te draaien. Leuk zeg cirquit rijden :r of weet jij misschien cirquits in Belgie waar dat minder streng is :) en die vanuit Den Bosch redelijk bereikbaar zijn zonder gelijk een camping of hotel te hoeve boeken.

frankrijk, croix!
 
Terug
Bovenaan Onderaan