honda x-adv
MF'er
klopt wel dat verhaal . pi maal d weet je nog
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
wat klopt? een antenne tegen een gti dakje?klopt wel dat verhaal . pi maal d weet je nog
stel dat die boot van jou een mast heeft van 5meter en hij gaat een keer de aarde rond, dan heeft je top van de mast slechts 31,4 meter meer afgelgd dan de boot.
15,7 meter moet het zijn denk ik 3,14 maal 5 meter = 15,7
15,7 meter moet het zijn denk ik 3,14 maal 5 meter = 15,7
Je hebt wel gelijk. Maar wat jij beschrijft bepaald of een band gemaakt is met het oog op rechtuitstabiliteit of op wendbaarheid. Niet over het toenemen van het toerental of het afnemen van de werkelijke snelheid in een bocht.
2 zaken die je absoluut niet met elkaar mag verwarren in dit verhaal zijn:
*Toerental is voor ieder onderdeel van het wiel gelijk. Van as tot loopvlak, zonder uitzondering.
*Omtreksnelheid is afhankelijk van de afstand loodrecht tot de rotatieas.
Maar ik stel voor dat we dit op een meeting een keer wetenschappelijk aan gaan tonen. Ik wil er een krat bier en 3 shoarmaschotels om verwedden.
Op donderdag 11 juli 2002 23:43 schreef Desmo het volgende:voor Martin ff een tekeningetje.
(Afbeelding)
hohoho, je vergeet het slingeren van de boot
vertel mij de doorsnede van de aarde en ik vertel u de afgelegde weg. Het verschil is iets meer dan 15 meter heren......
FF Voor DESMO:
Dat is een heel aardig tekeningetje... Maar denk je nu zelf dat daarmee de je wiel harder gaat draaien??? De buitenkant van een wiel draait echt net zo hard als de binnenzijde! Er is maar een ding wat telt in dit soort zaken... De omtrek van je wiel! Dan kun je dus wel heel plat gaan (Schijf aan het tarmac) maar daarmee draait je wiel nog geen donder harder. Hieruit volgt dus dat je snelheidsmeter ook niets meer zal aangeven. Hoewel je raakpunt dichter op de as zit betekent dit niet dat je meter hierdoor meer gaat aangeven. Immers... Aan de omtrek verandert niets! En dus aan de snelheid ook niet! Anders gezegd: Een spaak in een wiel draait aan de velgzijde echt niet harder dan op het punt waar hij op de naaf vastzit. En anders heb je heel bijzondere velgen! De "WOEF"-man had dus wel degelijk gelijk.
KAWA-sutra voor everyone!