KawaZtra
Die hard MF'er
Tsja, beetje vage titel, maar hier komt het op neer:
Ik heb momenteel een discussie met iemand, die zegt dat wanneer je met de motor bijvoorbeeld 200 rijdt en dan vrij schuin een bocht in gaat, dat de snelheid op de teller dan oploopt, zonder dat de werkelijke snelheid oploopt. Volgens diegene is dit omdat de omtrek van de band aan de zijkant kleiner is dan in het midden, en dat de banden dus meer omwentelingen gaan maken. Volgens dezelfde theorie zou het motortoerental dus ook omhoog moeten gaan.....
Gr. Rudie
In hoeverre klopt dit en in wat voor mate hebben we het dan over?
Ik heb iets dergelijks namelijk nooit gemerkt, maar het klinkt wel enigszins aannemelijk...
Ik heb momenteel een discussie met iemand, die zegt dat wanneer je met de motor bijvoorbeeld 200 rijdt en dan vrij schuin een bocht in gaat, dat de snelheid op de teller dan oploopt, zonder dat de werkelijke snelheid oploopt. Volgens diegene is dit omdat de omtrek van de band aan de zijkant kleiner is dan in het midden, en dat de banden dus meer omwentelingen gaan maken. Volgens dezelfde theorie zou het motortoerental dus ook omhoog moeten gaan.....
Gr. Rudie
In hoeverre klopt dit en in wat voor mate hebben we het dan over?
Ik heb iets dergelijks namelijk nooit gemerkt, maar het klinkt wel enigszins aannemelijk...