snelheid crossmotor

Status
Niet open voor verdere reacties.
14 apr 2008
36
0
snelheid crossmotor

ik heb een paar vraagjes, want ik ga een motor aanschaffen.

hoe hard rijd ongeveer een 125,200,250 cc (ik ben zelf 80 kilo)

*D
 
snelheid crossmotor

ik heb een paar vraagjes, want ik ga een motor aanschaffen.

hoe hard rijd ongeveer een 125,200,250 cc (ik ben zelf 80 kilo)

*D
Ga jij ons eerst eens uitleggen waarom jij de topsnelheid van een motor belangrijk gaat vinden? Dit is totaal niet belangrijk behalve als je de Redbull Knockout gaat rijden, maar ik schat zo in dat jij daar niet aan mee doet ;)

een 125cc motor gaat ongeveer tussen de 200 en 250KM/H op je kilometerteller. Deze wijken vaak af en de snelheid kan daardoor nog wel hoger liggen.
 
er is een formule voor,
voor een 250 cc--> (250/80 killo)*50(het aantal tanden op je achtertandwiel) +100=256 km/u

...
 
Laatst bewerkt:
Met een 500cc ga je nog harder!

dat is dus de reden waarom 500cc 2t machines niet meer gemaakt worden:

voor een 500 cc--> (250/80 killo)*50(het aantal tanden op je achtertandwiel) +100=312 km/u

De snelheden werden te hoog dus zijn ze met de produktie gestopt. Met dik 300KM/H wil je niet over een schans gaan... -O-

@conan1, bij een R1 gaat deze formule niet op, dat zijn 4takt machines. En ja, een R1 gaat ook 300, maar daar kun je niet zo lekker mee de crossbaan op ;)
 
Laatst bewerkt:
snelheid crossmotor

ik heb een paar vraagjes, want ik ga een motor aanschaffen.

hoe hard rijd ongeveer een 125,200,250 cc (ik ben zelf 80 kilo)

*D

Waar blijft de andere vraag? Een paar bestaat namelijk uit twee componenten ;)

Óf is je tweede vraag: Hoe krijg je een vraagteken op het scherm?
 
Waar blijft de andere vraag? Een paar bestaat namelijk uit twee componenten ;)

Óf is je tweede vraag: Hoe krijg je een vraagteken op het scherm?

hoe hard rijd ongeveer een 125 cc
hoe hard rijd ongeveer een 200 cc
hoe hard rijd ongeveer een 250 cc


;)
 
Pffff stap jij maar niet op een motor weet je zeker dat je met een gebroken iets thuis komt...
Lijkt echt dat jij denkt dat het een schakelbrommertje is ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je nou aan de top snelheid van een crossmotor?? Zon ding koop je om te crossen, dan haal je zn top nooit... Niet één crosser die ooit op de baan de topsnelheid van zn motor gehaald heeft.

edit: Laat ook maar. Als je even kijkt naar de topics die hij al ooit begonnen is denk ik serieus dat hij ons voor de gek houd... Die gast rolt van zn stoel van het lachen
 
Laatst bewerkt:
Met een crossmotor op de baan rijden met crossbanden is ook niet echt leuk te noemen.

Kan je beter met je bureau stoel op de weg gaan rijden. *D
 
Met standaard vertanding kun je ongeveer het volgende verwachten:

125cc = 110 km/u
250 4t = 125 km/u
250 2t = 135 km/u
450 4t = 145 km/u
500 2t = 155 km/u

met speciale wegvertandingen en banden met minder profiel komt er nog iets van 35 km/u bij, maar dan wel ten koste van de kracht onderin (en de grip in het zand), waardoor je daarmee in het terrein minder lol hebt.

Dit zijn echter wel topsnelheden, geen snelheden die de machines ook lang achter elkaar volhouden. Ik denk als je 60 km achter elkaar 120 zou willen rijden dat alleen de 450 en de 500 dat geen probleem vinden. Voor langere afstanden moet je je ook bedenken dat crossmotoren al vlug 1 op 8 lopen en dat de tankinhoud hooguit 10 liter is.

EDIT:
Weg of goed vlak weiland of strand langs de vloedlijn maakt voor de topsnelheden met standaard vertanding niet zoveel uit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan