snelheid crossmotor

Status
Niet open voor verdere reacties.
|(

sebastiaanpot, ik begin t een beetje zat te worden.

16 jarigen zijn best welkom hier, maar jij doet wel erg je best om een record slotjes op domme topics te vestigen

Je icoon heb ik ook verwijderd, we zitten hier niet op filmpjes over onzinnig geweld te wachten.

Grow up met je postgedrag.

Slotje maar weer.
 
Met standaard vertanding kun je ongeveer het volgende verwachten:

125cc = 110 km/u
250 4t = 125 km/u
250 2t = 135 km/u
450 4t = 145 km/u
500 2t = 155 km/u

met speciale wegvertandingen en banden met minder profiel komt er nog iets van 35 km/u bij, maar dan wel ten koste van de kracht onderin (en de grip in het zand), waardoor je daarmee in het terrein minder lol hebt.

Dit zijn echter wel topsnelheden, geen snelheden die de machines ook lang achter elkaar volhouden. Ik denk als je 60 km achter elkaar 120 zou willen rijden dat alleen de 450 en de 500 dat geen probleem vinden. Voor langere afstanden moet je je ook bedenken dat crossmotoren al vlug 1 op 8 lopen en dat de tankinhoud hooguit 10 liter is.

EDIT:
Weg of goed vlak weiland of strand langs de vloedlijn maakt voor de topsnelheden met standaard vertanding niet zoveel uit.


Gister met m'n 250 2takt crosser ongeveer 30km lang 130km/h gereden.kostte geen stuiver extra (tot nu toe). :+
 
Há, gisteren nog 209 km/u op de teller gehad van mijn crossertje. :Y

Maar volgens het wiskundigmodel had ik nog wat reserve over:
(950cc/100 kilo)*45(het aantal tanden op je achtertandwiel) +100= 527,5 km/u

_O-
 
Há, gisteren nog 209 km/u op de teller gehad van mijn crossertje. :Y

Maar volgens het wiskundigmodel had ik nog wat reserve over:
(950cc/100 kilo)*45(het aantal tanden op je achtertandwiel) +100= 527,5 km/u

_O-


superenduro weegt 190 leeg :+ dus je kan maar 325...
 
|(

sebastiaanpot, ik begin t een beetje zat te worden.

16 jarigen zijn best welkom hier, maar jij doet wel erg je best om een record slotjes op domme topics te vestigen

Je icoon heb ik ook verwijderd, we zitten hier niet op filmpjes over onzinnig geweld te wachten.

Grow up met je postgedrag.

Slotje maar weer.

Volgens mij had iemand de sleutel van het slotje? ;)

Wel knap, 7 topics openen en 5 daarvan een slotje... _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan