Snelheid duitsland

NielsVgsr600

Rookie
6 mrt 2019
16
0
Het is algemeen bekend dat er in Duitsland hard gereden mag worden. Maar ik vroeg me af, is dat nog wel waar en zo ja op welke wegen mag dat dan?
 
A31 paralel aan de NL grens is voor een groot deel onbegrensd. Die nieuwe stukken is wel mooi asfalt, maar je hebt er ook een aantal mindere stukken in.
 
JA, Op de snelweg wel even in de gaten houden waar borden staan van 130 km per uur maar de rest kun je lekker knallen. Alleen de laatste jaren vaak stau door wegopbrekingen. succes ….
 
Op de binnenwegen in de eifel en dergelijke gaat de snelheid er steeds meer uit. Steeds meer belemmeringen qua snelheid of bijvoorbeeld inhaalverboden die alleen voor motoren gelden. Wordt gedaan voor de veiligheid. Oorzaak is dat er iedere week wel een paar van het asfalt geplukt kunnen worden.
 
Op de binnenwegen in de eifel en dergelijke gaat de snelheid er steeds meer uit. Steeds meer belemmeringen qua snelheid of bijvoorbeeld inhaalverboden die alleen voor motoren gelden. Wordt gedaan voor de veiligheid. Oorzaak is dat er iedere week wel een paar van het asfalt geplukt kunnen worden.

O ja,waar dan,maand geleden nog monschau-blankenheim-schleiden-adenau gedaan,niks gezien 🤔
Ik hou met netjes aan de snelheid in de Bebouwde kom,enigsinds aan de 70 kilometer,voor de rest lekker doorrijden.
 
Dat is niet helemaal een fabeltje en dat geldt al boven de adviessnelheid van130km/h. Als blijkt uit de ongevalsanalyse dat je snelheid mede oorzaak is van het ongeval kun je aansprakelijk gesteld worden. In hoeverre dat is hangt van de situatie af. Met 250 tijdens spitsuur op een tweebaansweg ergens bovenop rossen zal anders beoordeeld worden dan midden op de dag op een rustige driebaansweg.
 
Wel WA natuurlijk, maar bij een klapper waar dan meer voertuigen bij betrokken zijn dan betaald ieder zijn of haar eigen schade, als je het al overleefd natuurlijk.
 
Wel WA natuurlijk, maar bij een klapper waar dan meer voertuigen bij betrokken zijn dan betaald ieder zijn of haar eigen schade, als je het al overleefd natuurlijk.
Dat is toch maar net wie de veroorzaker is .Ben jij dat ga je toch gewoon helemaal Nat
 
Dat is toch maar net wie de veroorzaker is .Ben jij dat ga je toch gewoon helemaal Nat

Tja,als ik gas geef auf die autobahn,zorg ik dat ik links zit,als iemand dan op de linkerstrook komt,zit die ,mijns inziens toch faut,omdat deze van rijbaan veranderd.
Waarschijnlijk ben ik dan toch hemelen.
Altijd opletten en met 1 oog naar de rechter baan kijken
 
Wel WA natuurlijk, maar bij een klapper waar dan meer voertuigen bij betrokken zijn dan betaald ieder zijn of haar eigen schade, als je het al overleefd natuurlijk.
Als je met je motor tegen een fiets aanrijdt, ben je ook gewoon de L*L!!
Al is die fietser nog zo fout,.........................JIJ bent motorvoertuig en daarom 'per definitie' de schuldige!! :(

Zelf meegemaakt. Na de klap dacht ik: NIET mijn fout, dit is zo klaar als een klontje!
De werkelijkheid bleek anders. De tegenpartij (de fietser) kreeg TOCH uitbetaald. Maw het was MIJN schuld. :X
Fietser is zwakke verkeersdeelnemer en daar moet je rekening mee houden.
Dus al zitten ze stomdronken achterste-voren op de fiets dan nog komt de schuld bij jou!
(al 2 jr geleden gebeurd en kan er nog boos over worden)
 
Als je met je motor tegen een fiets aanrijdt, ben je ook gewoon de L*L!!
Al is die fietser nog zo fout,.........................JIJ bent motorvoertuig en daarom 'per definitie' de schuldige!! :(

Zelf meegemaakt. Na de klap dacht ik: NIET mijn fout, dit is zo klaar als een klontje!
De werkelijkheid bleek anders. De tegenpartij (de fietser) kreeg TOCH uitbetaald. Maw het was MIJN schuld. :X
Fietser is zwakke verkeersdeelnemer en daar moet je rekening mee houden.
Dus al zitten ze stomdronken achterste-voren op de fiets dan nog komt de schuld bij jou!
(al 2 jr geleden gebeurd en kan er nog boos over worden)
Off topic reactie, en deels onjuist.
Zoek maar eens op hoe t zit met verzekeringen en fietsers.

Hier gaat t over snelheden op duitse snelwegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan