snelheid en rijbewijs kwijt Frankrijk Belgie ?????

Hoekske

MF veteraan
7 feb 2003
7.943
0
Sint Willebrord
Lambiek en ik rijden Vrijdag naar de GP in Le Mans.
Wie weet er hoe het zit met de boetes op snelheids overtredingen en het innemen van rijbewijzen in Belgie en Frankrijk??
We willen wel een beetje opschieten maar wel ons rijbewijs behouden, is ook prettiger om weer thuis te komen.
 
Neem veel geld mee, Belgen rekenen niet met tientjes. En cash betalen of je motor achterlaten.

Nee, ik rijd liever niet in België.
 
Laatst bewerkt:
in buitenland werkt cash uitstekend hoor, zolang je genoeg hebt, is er vast wel uit te komen ;)
 
Kijk uit, in Frankrijk is de maximum snelheidshandhaving sinds kort aangepast aan landen als 't onze.
Kon je tot voor kort nog lekker opschieten zonder al die hinderlijke radarcontroles, schijnt er momenteel streng op worden toegezien.
De Franse staatskas zal ook wel wat extra Euro's kunnen gebruiken; en verkeersveiligheid enzo natuurlijk, want daar doen ze 't officiëel voor; net als hier.

:X

en de boetes liegen d'r niet om!
 
Je moet zien waar in België, aan de vlaamse kant goed oppassen en als je beslist de concorde achterna wilt gaan genoeg cash meenemen, aan de Waalse kant moet je geen schrik hebben (wel niet overdrijven) maar daar moet je op sommige punten wel goed op de staat van de weg letten.
Als je beslist om via Luik en de Brain de Combe tunnel te gaan goed opletten, er staan flitsers in die tunnel en die werken op nultolorantie.
Dat wil zeggen 1 km/u er over en bon in de bus.
 
Lambiek en ik rijden Vrijdag naar de GP in Le Mans.
Wie weet er hoe het zit met de boetes op snelheids overtredingen en het innemen van rijbewijzen in Belgie en Frankrijk??
met die boetes zit het wel goed daar })

tip: gewoon een beetje op de borden letten, vooral die met een rooie rand er omheen waar een getal op staat, dan komt het allemaal dik in orde
 
Je moet er dan ook naast rijden.


En verder zoals reeds eerder gezegd: flink wat geld meenemen of fietsje kwijt.
En laat iets weten als je via de A12 komt })
 
Als ik het zo tot dusver zie weet eigenlijk niemand hoe het zit met in beslag nemen van het rijbewijs?
Er is mij al wel door een kennis verteld dat je het beste bij de anwb een internationaal rijbewijs kunt halen om dat in het slechte geval in te kunnen leveren
 
in Frankrijk zijn ze in ieder geval lekker bezig; ff een weekje naar Bretagne, rijd 130 waar je 110 mag en ja hoor, FLITS :r t was een blauwe Ford Focus station die met de neus de rijrichting op staat maar van VOREN flitst. helaas was ik met het koekblikkie...
als ze dat nu consequent doen heb je als motorrijder wellicht nog mazzel *D
 
Oh ja, de ring van Antwerpen wordt volgens mij verherbouwd, die kun je beter mijden

nee valt mee. Die ring wordt inderdaad verbouwd, maar dat zijn voornamelijk de afslagen naar antwerpen zelf, het doorgaande verkeer heeft er geen tot weinig hinder van ;)
 
Je moet zien waar in België, aan de vlaamse kant goed oppassen en als je beslist de concorde achterna wilt gaan genoeg cash meenemen, aan de Waalse kant moet je geen schrik hebben (wel niet overdrijven) maar daar moet je op sommige punten wel goed op de staat van de weg letten.
Als je beslist om via Luik en de Brain de Combe tunnel te gaan goed opletten, er staan flitsers in die tunnel en die werken op nultolorantie.
Dat wil zeggen 1 km/u er over en bon in de bus.

Kom daar voor m'n werk zeer regelmatig langs met koekblik. Nog nooit een boete gezien. Maar de oplettende bestuurder ziet vlak voor die lampen een bordje staan met de tekst 'site de comptage' wat in het kort betekent 'betaalplaats' iedereen wordt hier op de kiek gezet ivm tolgeld voor de tunnels.

BTW in Belgie en Frankrijk zie je veel van die zgn energiekasten, grijze kastjes van ongeveer 1,5m hoog waar de camera inzet. Altijd weer even wennen.
 
in Frankrijk zijn ze in ieder geval lekker bezig; ff een weekje naar Bretagne, rijd 130 waar je 110 mag en ja hoor, FLITS :r t was een blauwe Ford Focus station die met de neus de rijrichting op staat maar van VOREN flitst. helaas was ik met het koekblikkie...
als ze dat nu consequent doen heb je als motorrijder wellicht nog mazzel *D
Ik heb van een kennis die veel in Frankrijk komt gehoord dat ze idd over het algemeen van voren flitsen
 
Ik ben een paar jaar geleden naar Le Mans geweest en in Frankrijk valt het wel mee. Op een gegeven moment reden wij 150-160 op de snelweg, zie ik plotseling een motor agent achter ons. Ik laat langszaam de snelheid zakken naar 140 per uur. Hij rijdt een tijdje achter ons en rijd dan gewoon verder met een snelheid van boven de 160 km/uur. En die Fransen motorrijders die zijn helemaal gek die rijden (op de tolweg) plankgas met alleen een jasje en gympies aan)op de linkse rijbaan. In Belgie moet je wel oppassen. Volgens mij kunnen ze je rijbewijs in het buitenland niet afpakken of je moet het wel heel bont maken.
 
[tip: gewoon een beetje op de borden letten, vooral die met een rooie rand er omheen waar een getal op staat, dan komt het allemaal dik in orde]

Die borden verpesten het plezier een beetje :(
och, dat is de topicstarter heel snel vergeten als-ie op de gp in le mans de echte coureurs hun ding ziet doen. daar kan dat snelweg gepruts van amateurs echt niet tegenop })
 
Volgens mij kunnen ze je rijbewijs in het buitenland niet afpakken of je moet het wel heel bont maken.

Dat kunnen ze wel degelijk, alleen geldt die rijontzegging vooralsnog alleen voor dat land. Heb je alleen wel het probleem dat je in nederland geen rbw kunt tonen als je wordt aangehouden ;)
 
Allemaal mooie adviezen, maar is er nog iemand die met concrete bedragen kan komen?
Lijkt net de politiek wel die af en toe "hardere aanpak" loopt te roepen.
Iedereen dan zogenaamd blij en uiteindelijk weten we nog niks.
 
ik had bij mijn ouwe guzzi een doormidden getrilde nummerplaat (onderste helft was weg), daar reed ik in frankrijk altijd mee rond....

1 keer aangehouden, duizendmaal excuus aan "mon colonel" maar ik had het helemaal niet gemerkt "monsieur", kon zo doorknallen, nooit een bekeuring gehad... ;) en we reden altijd stevig door....
 
Terug
Bovenaan Onderaan