snelheid en rijbewijs kwijt Frankrijk Belgie ?????

Een internationaal rijbewijs is niets meer dan een vertaling van je NL rijbewijs. Slaat dus nergens op zónder je normale rijbewijs, en een beetje slimme flik/flic (B/F ;) ) weet dat, lijkt me, en zal dus geen genoegen nemen met alléén je internationaal rijbewijs.
 
Gewone overtreding 50€ = gordel, ...

Zware overtreding 1ste graad, 150€ = tussen 10 en 20 te rap (telt niet in zone 30).

Zware overtreding 2de graad, 175€ = tussen 10 en 20 te rap in zone 30 en tussen 20 en 40 te rap op de gewone weg.

Zware overtreding 3de graad, 300€ (voor belgische bestuurders rijbewijs kwijt) = meer dan 20 te rap in zone 30 en meer dan 40 te rap op de gewone weg.

Moest het voor de rechtbank komen dan ben je tussen de 55 en de 2750€ kwijt.

Ook als buitenlander kan je in België je rijbewijs kwijt spelen, word zelden gedaan ze kiezen hier liever voor cash.

Hou er ook rekening mee dat bepaalde gemeente in België aan scholen met zone 30 nultolorantie hebben, ga je harder dan 30 ben je je rijbewijs kwijt als ze je pakken, weet wel niet hoe dat met buitenlanders zit.

Word je geflits dan betaal je voor de snelheid op de foto, word je gevolgd in een anonieme wagen dan betaal je voor een gemidelde snelheid dat je te rap ging over zoveel kilometers.

Bankaarten worden niet aanvaard, ze brengen je wel naar de dichts bijzijnde automaat en ben je je rijbewijs kwijt dan moet je zelf maar zien hoe je terug thuis geraakt.
Hou er als buitenlander ook rekening mee dat als je niet kan betalen dat je je voertuig in beslag genomen word en later zelfs door de rechtbank verbeurt verklaart kan worden.

Dit zijn de prijzen bij gewone weerselementen, bij regen/sneeuw mist en dergelijke word er strenger opgetreden.
 
Leuk topic gestart hoekske, straks rijden we de hele tijd met stresssss. Hadden we allemaal beter niet kunnen weten!! hadden we een onbezorgd ritje gehad O-)
 
Leuk topic gestart hoekske, straks rijden we de hele tijd met stresssss. Hadden we allemaal beter niet kunnen weten!! hadden we een onbezorgd ritje gehad O-)

Alleen jammer dan van die mooie zomermiddag, ongeveer een jaar later, als oom agent opeens voor de deur staat (ding-dong :? ) en je even komt confronteren met de door jou gepleegde snelheidsovertreding uit Belgie..
En of jij dan nog even kunt/wil herinneren hoe jou kentekenplaat toch op die flitsfoto komt, en wie dan toch de bestuurder was..

Dan was het ritje leuk, maar die zomerdag volledig naar de h*l!! :X

Adviesje: toch maar goed blijven opletten, je kan ze nu eenmaal niet allemaal ontlopen :+
 
Alleen jammer dan van die mooie zomermiddag, ongeveer een jaar later, als oom agent opeens voor de deur staat (ding-dong :? ) en je even komt confronteren met de door jou gepleegde snelheidsovertreding uit Belgie..
En of jij dan nog even kunt/wil herinneren hoe jou kentekenplaat toch op die flitsfoto komt, en wie dan toch de bestuurder was..

Dan was het ritje leuk, maar die zomerdag volledig naar de h*l!! :X

Adviesje: toch maar goed blijven opletten, je kan ze nu eenmaal niet allemaal ontlopen :+

Normaal gezien krijg je nu de overtreding binnen de maand in de bus, en dan maakt het niet uit in welk land dat je zit.
 
moet je zien joh, hoe snel je al naar de rechtbank moet,40 te hard rijd je zo buiten de bebouwde kom.
en maar klagen dat de rechters overbelast zijn,ze kunnen zich beter meer gaan richten op echte crimminelen.
en die komen er vaak nog beter vanaf ook.

tsss als jij met >40 te hard gepakt wordt, ben jij ook een crimineel hoor
dus je hoeft niet jaloers te zijn :P
 
Ze zijn toch best nog wel streng daar in belgie zeg. Heb zelf een Stinger op mijn motor, maar daar ben ik bijna vanaf omdat ik een nieuwe motor gekocht heb en die volgende week ga ophalen en dat komt goed uit omdat ik in juni nog naar belgie ga met de motor. De boetes zijn namelijk niet mild als je in belgie gepakt wordt met radardetector... :X
 
Gaatiedan :r

Lijst vaste flitsers per regio voor Frankrijk
http://motoservices.com/vitesse/radar-automatique.htm

De materialen
http://www.radarsonline.com/typerad/liste.asp

En erger :(

Ils débarquent, ils sont là. Depuis le début de ce mois de décembre, les pouvoirs publics français installent les radars automatiques de deuxième génération au bord des routes de l'Hexagone. Avec une grande nouveauté : la possibilité de les piloter à distance.

En cas de conditions climatiques difficiles ou d'alerte à la pollution, les autorités pourront, sans intervention sur le site, modifier la vitesse déclenchant le flash. Ainsi en cas de pluie sur autoroute, le radar se déclenchera à 110 km/h et non plus 130 km/h. Les dysfonctionnements peuvent également être diagnostiqués, et éventuellement corrigés, à distance.

>> Betekent, kort gezegd: Let op, nieuwe generatie flitsers passen zich aan bij klereweer, als op veel wegen de snelheid van 130 naar 110 gaat. Dit is een Franse regel, die vanaf nu ook gehandhaafd kan worden met mooie fotooz!

Check je route (Kan ook op www.mappy.nl, geeft ook flitsers aan)
http://www.radarsonline.com/recherche/default.asp?tx_lieu=1

De uitsmijter: Il devrait y avoir 560 de ces nouveaux modèles sur le total de 1000 radars - fixes et mobiles - mis en place d'ici à la fin de l'année 2005, au rythme de 30 nouveaux appareils par semaine. Coût total de l'opération : 185 millions d'euros. La France comptera donc d'ici à la fin de ce mois de décembre, 600 radars (240 fixes et 160 embarqués).

>> Frankrijk is een groot land, maar er wordt aardig actie gevoerd. 30 nieuwe flitsers (vast en mobiel) per week (!) erbij.

Laatste advies: motorrijders in Frankrijk rijden in het blauw, niet wit met oranje :+ en kijk gewoon goed uit vlak voor en vlak na de grote steden, want dat zijn de mobiele controlepunten (Net als NL |( )


[me]Fazer Ali vindt Frankrijk verder best een leuk land
[/me]


PS> België http://www.gendarmerie.be/police/nl.htm?home.php~main
 
Leuk topic gestart hoekske, straks rijden we de hele tijd met stresssss. Hadden we allemaal beter niet kunnen weten!! hadden we een onbezorgd ritje gehad O-)

Sorry maatje!! Maar onze plaatjes zijn toch bina niet te lezen??? Blijf maar gewoon dicht bij mij in de buurt dan staan we in ieder geval samen op de foto en dan kunnen ze er nix mee.
 
Lambiek en ik rijden Vrijdag naar de GP in Le Mans.
Wie weet er hoe het zit met de boetes op snelheids overtredingen en het innemen van rijbewijzen in Belgie en Frankrijk??
We willen wel een beetje opschieten maar wel ons rijbewijs behouden, is ook prettiger om weer thuis te komen.
blijf tante sidonia thuis?
 
Dat kunnen ze wel degelijk, alleen geldt die rijontzegging vooralsnog alleen voor dat land. Heb je alleen wel het probleem dat je in nederland geen rbw kunt tonen als je wordt aangehouden ;)
Voordat je weggaat gewoon naar het gemeentehuis rijden om een nieuw rijbewijs met als smoes dat je het oude verloren hebt :) ? Laat je één rijbewijs thuis en het andere neem je mee :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan