Snelheid gelaserd

DB95

Die hard MF'er
11 mrt 2014
465
22
Mensen,

Paar weken geleden ben ik staande gehouden door een agent die me gelazerd had. Meting kwam uit op gecorrigeerd 67 waar 50 is toegestaan. De boete heb ik ondertussen binnengekregen. Is het slim om in beroep te gaan / zijn er tips om in beroep te gaan?

Graag hoor ik nog van jullie

:]
 
Als je te hard gereden hebt kun je de zaak vertragen, maar je gaat dit betalen. Hoop dat je er iets van geleerd hebt, want dat schijnt de bedoeling te zijn van dit systeem.
Ik zou het ook niet prettig vinden als je bij mij voor de deur langs komt met 67 km/u.
 
Mensen,

Paar weken geleden ben ik staande gehouden door een agent die me gelazerd had. Meting kwam uit op gecorrigeerd 67 waar 50 is toegestaan. De boete heb ik ondertussen binnengekregen. Is het slim om in beroep te gaan / zijn er tips om in beroep te gaan?

Graag hoor ik nog van jullie

:]

Als eea onterecht is, zeker iets mee doen.
Indien terecht, waarom iets doen?
 
Nuttig antwoord...rij je zelf nooit te hard.... Ontopic, nee dit ga je verliezen, het is het woord van jou tegen een ambtenaar die een eed heeft agfelegd. Heb het ook wel eens gehad(hopelijk bij Knutselsmurf2 voor de deur :) ) Tenzij je er camerabeelden van hebt is het kansloos(geen idee of je dan wel zal winnen).
 
Mensen,

Paar weken geleden ben ik staande gehouden door een agent die me gelazerd had. Meting kwam uit op gecorrigeerd 67 waar 50 is toegestaan. De boete heb ik ondertussen binnengekregen. Is het slim om in beroep te gaan / zijn er tips om in beroep te gaan?

Graag hoor ik nog van jullie

:]
Je kan voor, zwaar lichamelijk letsel toebrengen, in beroep gaan en aangeven dat je 67 keer gelazerd bent, terwijl bij de 50 keer, de pijn al ondragelijk was })
 
In beroep gaan tegen wat? Kun je bewijsbaar aantonen dat het niet zo was.
Tot die tijd geldt heel simpel het woord van een ambtenaar die een eed heeft afgelegd.
Kansloos. Je rijdt te hard in de 50 zone. Bij mij voor de deur gaat de 60 zone buiten het dorp over in de 30 zone van de bebouwde kom. Er komen auto's en motoren met 60 tot 80 over de drempel voor mijn deur. Ik ben er wel voor dat ze af en toe even verderop met een laser staan en ze stuk voor stuk oppikken. Je reed gecorrigeerd 67 in de 50. Dat is zeker 75 of misschien wel tegen de 80 op de teller.
Dan moet je niet janken, maar betalen.
 
Laatst bewerkt:
In beroep gaan tegen wat? Kun je bewijsbaar aantonen dat het niet zo was.
Tot die tijd geldt heel simpel het woord van een ambtenaar die een eed heeft afgelegd.
Kansloos. Je rijdt te hard in de 50 zone. Bij mij voor de deur gaat de 60 zone buiten het dorp over in de 30 zone van de bebouwde kom. Er komen auto's en motoren met 60 tot 80 over de drempel voor mijn deur. Ik ben er wel voor dat ze af en toe even verderop met een laser staan en ze stuk voor stuk oppikken. Je reed gecorrigeerd 67 in de 50. Dat is zeker 75 of misschien wel tegen de 80 op de teller.
Dan moet je niet janken, maar betalen.

Hoeveel afwijking bereken jij? En rij jij nooit iets te hard? Zeker op een motor gaat het als snel 10 km te hard, waar hebben we het over. Sommige motoren halen in de eerste versnelling al invordering rijbewijs snelheden, dan hebben we het ergens over. Maar 10- 15 km, pfff, het is geen woonwijk.
 
bezwaar maken kan, maar ook mijn ervaring is, het is uitstel, maar je kom aan het betalen, ik heb (met leaseauto) wel eens een zaak gemaakt, met als verweer "je kon daar niet zo snel", "net uit een bocht", "verbalisant wel bevoegd en gecertificeerd" enz enz, zelfs naar kanton rechter, hij kon erom lachen, snapte het, maar bleef wel bij de uitspraak, en ja ach, agent heeft wel een verweer moeten schrijven dus een beetje mijn gram gehaald dat hij er wel wat meer werk voor moest verrichten, maar ja ook dat betalen we uiteindelijk ook weer.

grt
 
agent heeft wel een verweer moeten schrijven dus een beetje mijn gram gehaald dat hij er wel wat meer werk voor moest verrichten, maar ja ook dat betalen we uiteindelijk ook weer.

De verbalisant doet dat gewoon onder werktijd, die heb je er dus niet mee.

En zijn werktijd, daar betaal je dus zelf aan mee. En ik ook.

Echt je gram halen doe je er dus niet mee, 't is meer jezelf nog eens in de vinger snijden :P





Paar weken geleden ben ik staande gehouden door een agent die me gelazerd had. Meting kwam uit op gecorrigeerd 67 waar 50 is toegestaan. De boete heb ik ondertussen binnengekregen. Is het slim om in beroep te gaan / zijn er tips om in beroep te gaan?

Wat zou je in je bezwaarschrift willen aandragen op grond waarvan de Officier van Justitie zou beslissen dat de bekeuring niet terecht zou zijn ?
 
Laatst bewerkt:
Van de week was nog in het nieuws dat 1 op de 3 boetes geseponeerd worden wegens verjaring:
‘Een op de drie boetes geseponeerd’

Dus ja, het heeft vaak wel degelijk zin om bezwaar aan te tekenen en in beroep te gaan. Maar verdiep je wel in de materie. En goed gebekt zijn in de positieve zin van het woord is ook handig in de rechtszaal.
 
Ben je gelazerd of belazerd? Ik dacht dat het nog ouderwets met radar ging en een laser in je oog is niet gezellig.
 
In beroep gaan in zonde van ieders belastinggeld.
Je moet genieten van het aantal gecorrigeerde kilometers dat je toch te hard hebt gereden.
 
Buiten de bebouwde kom voor de deur langskomen met 67 dan hoor je niemand.
Net achter het bordje bebouwde kom voor de deur langskomen met 67 en dan is de beer opeens los, ook al is de situatie exact hetzelfde als buiten de bebouwde kom.
 
Van de week was nog in het nieuws dat 1 op de 3 boetes geseponeerd worden wegens verjaring:
‘Een op de drie boetes geseponeerd’

Dus ja, het heeft vaak wel degelijk zin om bezwaar aan te tekenen en in beroep te gaan. Maar verdiep je wel in de materie. En goed gebekt zijn in de positieve zin van het woord is ook handig in de rechtszaal.

1 op de 3 '( |(

Maar.... men heeft het hier over 'bekeuringen' en ik zou dan wel willen weten wat ze daaronder verstaan.
Het woord bekeuring is net zoiets als 'inbraak'. Niet bestaand.
Inbraak is een term die juridisch helemaal niet gebruikt word.
Officieel is het een "diefstal dmv verbreking gedurende de voor nachtrust bestemde tijd" ( vrij vertaald )


Bekeuring is ook zo'n term die we allemaal kennen, maar die juridisch helemaal niet gebruikt word.
De bekeuringen waar we het hier vaak over hebben zijn overtredingen uit de Wet Mulder, ook de bekeuring uit dit topic valt hieronder en ik verwacht dat dit soort bekeuring veeeel minder vaak ongedaan worden gemaakt.
De termijn waarmee de 'bekeuring' bij je thuis op de mat moet vallen is overigens 16 weken. Komt ie later dan kun je op grond daarvan bezwaar aantekenen.

Trieste zaak natuurlijk dat lui die 's nachts met inbrekersgereedschap rondlopen meer kans maken op 'seponering' door het laten verlopen van de termijnen dan simpele verkeersovertredingen, maar goed... '(



gewoon alles ontkennen en vooral zeggen: dawasiknie

Dat helpt niet als je niet daarbij kunt aangeven wie er dan wel gereden heeft op dat moment.
De Wet Mulder voorziet daarin door een bepaling dat als de bestuurder niet bekend is, de kentekenhouder verantwoordelijk word gehouden.

art 5 WAHV ( Wet Mulder )
Indien is vastgesteld dat de gedraging heeft plaatsgevonden met of door middel van een motorrijtuig waarvoor een kenteken is opgegeven, en niet aanstonds is vastgesteld wie daarvan de bestuurder is, wordt, onverminderd het bepaalde in artikel 31, tweede lid, de administratieve sanctie opgelegd aan degene op wiens naam het kenteken ten tijde van de gedraging in het kentekenregister was ingeschreven.
 
Laatst bewerkt:
Niet in beroep gaan. Je verliest en ik vind het zonde van mijn belastinggeld dat je kansloos en nodeloos onder je boete uit probeert te komen.

Je hangt niet eens een huil verhaal op dat het zielig en onterecht is etc. Nee, je vraagt rechtstreeks naar tips om je straf te ontlopen.

De enige tip die mogelijk echt werkt is beroepen aantekenen en een kopie van je vrijwaringsbewijs bijvoegen en beloven dat je nooit meer een motorvoertuig zal besturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan