Snelheid in de file ?

Snelheid in de file van de motor ?

  • Stapvoets - 20 km/u

    Stemmen: 14 15,2%
  • 40-50 km/u

    Stemmen: 62 67,4%
  • 80 km/u

    Stemmen: 1 1,1%
  • Harder ....

    Stemmen: 2 2,2%
  • Het gas er op ;)

    Stemmen: 13 14,1%

  • Totaal aantal stemmers
    92

Phr3ak

MF veteraan
5 nov 2003
17.394
14
Apeldoorn
Nu ik iedere dag woon/werk verkeer met de motor doe, en daar door vooral bij Amersfoort en Hilversum veel file's tegen kom, ben ik wel eens nieuwsgierig hoe snel dan wel hard jullie door de file's heen rijden :?

Zelf houd ik altijd een snelheidje aan van 40-50 km/u :)
 
Hangt helemaal van het soort file af.

Stilstaand verkeer niet harder dan 20 kmh.

Voor langzaamrijdend verkeer hou ik aan dat ik niet te lang tussen 2 auto's wil zitten maar ook niet zo hard er tussendoor wil dat mensen zich hieraan gaan ergeren, 10 kmh verschil vind ik in deze te langzaam want dan zit je imho veel
te lang tussen 2 auto's. Meer dan 30 kmh verschil vind ik te veel, ook als ik kijk naar de tijd die je nodig hebt om te reageren mocht er iets gebeuren.

Je kunt nooit voorkomen dat er mensen zijn die zich ergeren, maar die schaar ik dan maar onder de categorie jaloers :P

Zo doe ik het altijd en tot nu toe nog geen problemen met zowel automobilisten als KLPD.
 
Ik mis 60kmh, da's mijn snelheid. Als ik tenminste niet wordt opgehouden door een langzamer rijdende motorrijder die z'n spiegels niet gebruikt |(

Ff corrigeren. Na in de file geschept te zijn (toen ik nog geen eens 60 reed) mijn max snelheid maar naar 40 gebracht. Die paar km extra zijn alle ellende niet waard :N
 
Laatst bewerkt:
een mijl of 30 per uur. behalve als dat ene BMW-tje net iets eerder van zijn werk is gegaan dan ik en voor me rijdt. want dan haal ik hooguit de helft.
 
Die poll gaat wel met grote sprongen hoor...

"bekende" file, waar ook nog eens genoeg ruimte is,
wil wel eens wat sneller gaan: 60.
"gewone" file, met redelijk ruimte er tussen, 40 tot 50.
Als het wringen wordt om er langs te komen: 0 tot 40.
 
Meestal wil ik gewoon :] doorrijden :] en ben ik niet zo van de snelheidsmeterstaarderige. :?

En dan ga je weer met meer dan 70 over de snelweg. O-)

Zie ook file richtlijn feitelijk overbodig?. Want ook ik vind dat de snelheid op een snelweg met ongelijkvloerse kruisingen soms best 120 km/u kan en mag zijn. Als de omstandigheden dat toelaten, bijvoorbeeld.
 
Ik ben in de file nooit zo bezig met mijn snelheid.. ben meer aan het opletten. Ik rijd wat toelaatbaar is in de situatie.
 
Altijd effies harder de auto's, dus soms komt 70-80 ook wel eens voor :o
Maar goed, bij een langzaam rijdende file haal ik denk ik iets van tussen de 40 en 60. Bij een stilstaande file rijd ik langzamer, misschien tussen de 30 en 40 ergens.
 
uiteraard afhankelijk van de situatie (rijdt iedereen recht achter elkaar, hoe breed is de weg, hoe snel rijdt iedereen, invoege uitvoegen? etc) maar meestal 20/30. tussen wassenaar-den haag (n44) kan het gewoon niet harder. ja kan wel maar vind ik niet meer verantwoord. als ik naar a'dam moet kan het sneller, 40/50.
 
Hangt van de file af en hoe het overzicht is. Veel of weinig vrachtauto's enzo.
Laten we het op 20-30km/u houden.
 
Ik meestal rond de 30, de aut's rijden, waar ik langs ga (indien er al file is), stapvoets.

Een of andere instantie weet niet welke geeft aan dat je max 10 km per uur moet rijden door een file, zeker met warm weer moet je extra opletten dat mensen hun deur niet openen of ineens van baan wisslen. Welke instantie dit was weet ik niet meer, las het op internet laatst
 
Ik meestal rond de 30, de aut's rijden, waar ik langs ga (indien er al file is), stapvoets.

Een of andere instantie weet niet welke geeft aan dat je max 10 km per uur moet rijden door een file, zeker met warm weer moet je extra opletten dat mensen hun deur niet openen of ineens van baan wisslen. Welke instantie dit was weet ik niet meer, las het op internet laatst
Volgens de file richtlijn moet je met niet meer dan 10kph verschil tussen de file doorrijden en met een maximale snelheid van 45kph. Daarboven rijdt het weer dus kun je invoegen.

Ik moet zeggen dat ik 40-50 door een (bijna) stilstaande file nogal hard vind. Als er dan vlak voor je neus wat gebeurt, ben je altijd te laat.
 
Volgens de file richtlijn moet je met niet meer dan 10kph verschil tussen de file doorrijden en met een maximale snelheid van 45kph. Daarboven rijdt het weer dus kun je invoegen.

Ik moet zeggen dat ik 40-50 door een (bijna) stilstaande file nogal hard vind. Als er dan vlak voor je neus wat gebeurt, ben je altijd te laat.
:^
En die organisatie is de MAG. www.mag-nl.org
 
Ik meestal rond de 30, de aut's rijden, waar ik langs ga (indien er al file is), stapvoets.

Een of andere instantie weet niet welke geeft aan dat je max 10 km per uur moet rijden door een file, zeker met warm weer moet je extra opletten dat mensen hun deur niet openen of ineens van baan wisslen. Welke instantie dit was weet ik niet meer, las het op internet laatst

:?

Bij een snelheid van 10 km per uur ben je iig de oorzaak van een file.
 
Volgens de file richtlijn moet je met niet meer dan 10kph verschil tussen de file doorrijden en met een maximale snelheid van 45kph. Daarboven rijdt het weer dus kun je invoegen.

Ik moet zeggen dat ik 40-50 door een (bijna) stilstaande file nogal hard vind. Als er dan vlak voor je neus wat gebeurt, ben je altijd te laat.

Als er 2 rijbanen muurvast staan zonder ruimte tussen de auto's en genoeg ruimte tussen de rijbanen kan je best 50 rijden.

Waar wouden de koekblikkers heen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan