Snelheid in de file ?

Snelheid in de file van de motor ?

  • Stapvoets - 20 km/u

    Stemmen: 14 15,2%
  • 40-50 km/u

    Stemmen: 62 67,4%
  • 80 km/u

    Stemmen: 1 1,1%
  • Harder ....

    Stemmen: 2 2,2%
  • Het gas er op ;)

    Stemmen: 13 14,1%

  • Totaal aantal stemmers
    92
'k Heb de indruk dat de Belgen in het linkse baanvak doorgaans beter opzij gaan dan de Nederlanders. De files die'k in België doe zijn elke dag ook hetzelfde dus zelfs koekblikken wennen eraan.
Bij traag bewegende file ga'k er met zo'n 60kph door. Vanochtend ging de 'file' 120 en ging'k er dus 140 door... sjah, der is doorgaans een meter tot 2 meter vrij tussen de uiterst linkse en de wagens op de middenstrook dus 'k vind het kunnen. Mensen krijgen ook een teken als dank als ze netjes opzij gaan trouwens.
 
Leuk ja, dat je dat ook nog eventjes aanhaalt ;)

Koekblikkers die eeuwig en voor altijd op de linker baanvlak blijven rijden, dat snap ik ook niet helemaal, terwijl er rechts een zeeeeeeeeeeeeeeeeeee aan ruimte is ... Wat daar de gein of ongein aan is, dat ontgaat mij totaal B|

[me]Phr3ak misbruikt dan die ruimte op de rechterbaan dan maar die ontstaan is door links rijdende koekblikkers O-) [/me]
 
blikkers die elke drie seconden naar de rechterbaan gaan en dan 2 seconden later weer links gaan rijden.
toch lastig ik wil dr langs maar mn arme mono heeft niet echt meer pit op 120km/h

kan natuurlijk ook een motorrijder geweest zijn die perongeluk dacht dattie op de motor zat ipv koekblik
 
Ga je dan niet langs die vrachtauto's o.i.d. :?

Ik rij een stuk behoudender met vrachtwagens aan de rechterkant, omdat de personenauto die daar voor zit me meestal niet ziet aankomen vanwege de breedte van de vrachtwagen (dus effe gas los). Als je het een keer heb meegemaakt dat iemand zijn/haar auto ervoor smijt en jou niet zag, dan schrik je behoorlijk.
 
Ik rijd zelf elke dag in de file, van almere naar amsterdam en later op de dag weer terug. Ik pas m'n snelheid aan de situatie aan. Ik ben meer bezig met opletten. Want er rijden heel wat imbicielen rond in die koekblikken, krant lezen enz. En als je dan bijna voor je sokken wordt gereden en je maakt een hand gebaar, dan kijken ze je ook nog raar aan of ze water zien branden. Nee geef mij maar een vrij stuk asfalt. :]
 
Vorig jaar met slechts (trap-)fietssnelheid er tussendoor.
Gooit iemand vlak voor me de deur open. Zere knie borst en pink.
Kwam precies op de kopse kant van de deur, dat remt erg hard af.
Ik wil er niet aan denken hoe dat met 40 km/uur had gevoeld!!
 
Ik rij er met een verschil tussendoor van stapvoets tot 20 km p/h (afhankelijk van de situatie) met de snelste rijden de auto's in de file. En ik rij tot ca. 50 a 60 km p/h als maximum voordat ik gewoon in de rij ga rijden
 
Bedoel je absolute snelheid of snelheid t.o.v. de file.

10-15km/u sneller dan de file rijdt is mijn richtsnelheid. Boven de 50km/u van de file voeg ik weer in.
 
Bedoel je absolute snelheid of snelheid t.o.v. de file.

10-15km/u sneller dan de file rijdt is mijn richtsnelheid. Boven de 50km/u van de file voeg ik weer in.


Bedoel dus een stilstaande file, hoe hard rijdt jij daar door heen :?

rijdt meestal zoiets van 20 á 40 km/u ... en idd als ze 50 km/u ofzo gaan rijden dan voeg ik weer in :)
 
Vandaag een paar keer door een langzaam rijdende file heen gereden, met een gangetje van zo'n 40 a 50 km/u. Niet constant, als ik het niet vertrouw dan doe ik het lekker rustig aan. Als de boel echt weer een beetje begint te rijden (>=50 km/u) dan voeg ik ook weer in.
 
Ik rij zo snel dat mijn motorblok niet wegsmelt, ik geen rodeo hoef te rijden en mijn metertje niet afbreekt naar rechts en zo langzaam dat ik zelfs blinde ANWB-lullo's nog kan ontwijken.
 
Geen idee. Geen tijd om ergens anders op te letten als het verkeer.
 
Vandaag file gereden A4 > A10 zuid tot afslag Amstel. In verband met deze topic af-en-toe op mijn snelheidsmeter gekeken... Snelheid lag rond de 55km/u met uitschieters naar 65km/u. BMW R1100GS, zonder koffers... :]
 
Gas erop dus..
Gezeik over regels, niet voor mij!!

Een wheelie in de File wordt helemaal beschouwd als "Not Done".......
Leuk dus.

Vandaag weer meer mensen ingehaald rechts dan links, veel meer.
 
Ik heb ooit gemeld met de politie en dit is even serieus


Max 40 km per uur en als het rijdt max 10 km verschil dat gedogen ze de rest in..principe" niet.
 
Wat voor soortige bekeuring kun je dan verwachten, als je het dan toch te snel doet :?

Tja goeie vraag nooit bij stil gestaan :?

maar er zijn hier Mf'ers die hier voor een boete hebben gekregen moet ergens hier te vinden zijn.
 
Ook zo leuk iets, volgens het blad "Motor" van de KNMV zijn die safetey lights die je wel eens ziet op bepaalde motoren helemaal niet legaal volgens de europese richt lijnen ;)
 
Ook zo leuk iets, volgens het blad "Motor" van de KNMV zijn die safetey lights die je wel eens ziet op bepaalde motoren helemaal niet legaal volgens de europese richt lijnen ;)

Klopt ook volgens nederlandse richtlijnen trouwens..verboten!
 
ik rijdt ( iets ) harder dan de situatie toelaat, meestal tot 80 km/u en dan ga ik weer terug naar de linkerbaan, meestal is het verschil t.o.v. de auto's zo'n 30 km/u schat ik ( geen tijd om op te letten met zo'n vaart ) :]
ik haal doorgaans alleen auto's in die naast elkaar rijden, zodat ze niet zomaar van baan kunnen verwisselen, en meestal kijk ik ook in de auto's of de bestuurders wel opletten, zodoende vind ik zo'n snelheid best te doen.

maar wat ik wel vaak heb is dat ik andere motorrijders inhaal, da's opzich niet erg, maar soms rijden ze wel heel erg veel langzamer dan mij.
of ze hebben een motor met gouden vleugels die net zo breed is als lang :X
( of nog erger; denken dat ze breed zijn en blijven daarom maar tussen die auto's staan :( )
een ieder moet rijden naar eigen inzicht, maar ik kan me aan sommigen wel irriteren, vooral als ze me er niet langs laten.

ben ik een aso of ben ik niet de enige die dit soms denkt ?
 
rijd praktisch nooit file, komt niet zo veel voor op mijn route (en woon in Frysland)
maar als eht voorkomt hang mijn snelheid helemaal af van de file.
heb wel s 80 er tussen door gereden als de snelweg wat slingerd staan autootjes meestal verder uit elkaar raar maar waar.
maar soms ook wel eens kilometertje of wat met tempo van nog geen 30.
en bij stoplichten is t meestal ook kruipen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan