ow, en voor de zeurpieten
[afbeelding]
is niet mijn schema, maar klopt wel redelijk
de uitzondering bevestigt de regel
lol duitsers het snelst :p
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ow, en voor de zeurpieten
[afbeelding]
is niet mijn schema, maar klopt wel redelijk
de uitzondering bevestigt de regel
Wat een gezeik zeg. Ik heb jullie alleen maar gehoord over cctjes en koppels.
We weten allemaal dat de kleur bepaalt hoe hard een motor gaat.
Overbrengingsverhouding - Wikipedia
Iedere motor heeft een andere overbrenging van vermogen, gewicht, noem het allemaal maar op.
Als je het ene blok begrenst.. naar 25kw.. loopt die bijvoorbeeld 160..
Als je een soortgelijke motor hebt met soortgelijk vermogen.. Kan die alsnog een betere overbrenging hebben dan de andere motor en daardoor meer snelheid en koppel overhouden.
Als je dan de oudere en nieuwere motoren tegen over elkaar zet, zul je zien dat nieuwere motor ook meer vermogen over houden dan de oudere motoren, door de betere overbrenging e.d.
Tenminste, dat is wat ik er zo snel een beetje uit op kon maken.
Het heeft ook gewoon met de cilinderinhoud te maken. 125cc kan natuurlijk nooit tegen zoveel weerstand vechten als een 600cc motor. Mijn 25kw SRAD ging gewoon 180 terwijl een 125cc net 150-160 haalt. Er zit gewoon een verschil in klaar.leuke link.
Theoretische topsnelheid
De Volvo motor heeft een maximaal haalbaar toerental van ±5.000 toerenmin. De theoretische topsnelheid zou dus 5 x 44 km/u = 220 km/u zijn. In de praktijk kan deze snelheid nooit worden bereikt omdat de invloed van rol- en luchtweerstand in deze berekening niet zijn meegenomen. Bovendien heeft de motor als gevolg hiervan eenvoudigweg niet genoeg vermogen om het koppel te leveren wat nodig is om deze (theoretische) snelheid te halen.
dat is nu precies de spijker op deze discussie.
Die afwijking is helemaal niet zo groot hoor!vandeweek nog op een begrendse gsxr 600 gereden, 22,nogwat Kw
ding haalde op de teller 195, en had nog iets adem over
al is die teller afwijking op zo'n motor uit 2009 natuurlijk enorm!
en leef en rijdt ik niet zolang als jou, dus wat weet ik ervan?
ga er verder inderdaad maar niet op in, niet verstandig niet nee
mompelt iets over de verschillende soorten begrenzing, en verschillende uitwerkingen op snelheid daarvan
Een Hayabusa Turbo kopen met zo een 3meter lange achterbrugMijn motor heeft 77 kw en hij loopt niet harder dan 220 km/h
Help wat moet ik doen!
dubbel ...
En hoe zit dat dan bij mij??????????ow, en voor de zeurpieten
[afbeelding]
is niet mijn schema, maar klopt wel redelijk
de uitzondering bevestigt de regel
En laat nu net de motor die ik op het oog heb een Duitser zijnlol duitsers het snelst :p
Klopt inderdaad. De originele Bandit 1200 heeft waarschijnlijk één van de ergste afwijkingen ooit (wél procentueel), bij de 230 op de GPS geeft de meter bijna 280 aan (als het streepje er zou staan). 20% dusDie afwijking is helemaal niet zo groot hoor!
[serieus]De afwijking op de snelheid bedraagt tussen de 4 en de 7km, en niet meer (tenzij de tandwielen verhouding niet meer origineel is). Die afwijking is zelfs niet eens procentueel, zoals zovelen denken, en wordt niet meteen groter naargelang je snelheid. Bij Suzuki ligt de afwijking rond de 5km/u, en ik kan 't weten, want rijdt al met mijn zoveelste Suzuki. Die afwijkingen worden trouwens doelbewust aangemaakt door de constructeurs. Kijk maar eens na. Zet één van beide tripmeters bijv op km 50 op een snelweg op 0, en kijk dat 20km later eens na, en je zal zien, in 't slechtste geval geeft ie 20.5km aan (indien hij dus origineel is he). Mijn GSX750F gaf na zo een test van 100km een afstand van 100.8km aan en een GSX600R van de door u genoemde generatie haal begrenst probleemloos 190+ hoor![/serieus]
Nog een kabel-aangedreven snelheidsmeter dan? In dat geval kan de afwijking idd toenemen rechtevenredig met de snelheid.Klopt inderdaad. De originele Bandit 1200 heeft waarschijnlijk één van de ergste afwijkingen ooit (wél procentueel), bij de 230 op de GPS geeft de meter bijna 280 aan (als het streepje er zou staan). 20% dus
Maar de tripmeter komt bijna exact overeen met de gereden afstand op de GPS...
Hier in België zetten we een achterbrug dan ook niet op het kenteken, maar wordt het kenteken achteraan op de motor geplaatst123, Een 3 meter lange achterbrug krijg je niet op kenteken
Tot 190 is toegestaan.
Turbo of super charcher is niet aan te bevelen, gooit nogal
gemakkelijk de koppakking er uit en is haast niet goed af te stellen.
Big bore kit heeft 1599cc, dan heb je een rap lopende pk huis.
Maar leuk om zo hard te rijden, lijkt me niet.
Bedoel je dat de kentekenplaat achter het achterwiel moet uitkomen?123,Heej een belg met humor
Wij hier in nederland is door een verlenging achteraan toch echt de band.
Bij een verlenging zit de motor voor het achterwiel .
Of bedoel je dat je hem van voren verlengd*
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Ge moest eens weten waarom je als motorrijder beter in België woont dan in Nederland123,K,heb altijd al gezegd,die Belgen zijn de makkelijksten niet
die maken het zich altijd zo moeilijk.