snelheid

easy pete

MF'er
9 nov 2004
244
0
belgie
Hey medefreaks,

Zijn er nog motorrijders die nu eens GEEN nood hebben aan snelheid en PK's ?
Ik hou van off-road, trial en andere kunststukken, maar op de baan heb ik meestal genoeg aan 130km/u. Enkel eventjes opendraaien aan de verkeerslichten is voor mij genoeg. Volgt iemand me ?
 
ja hoor... ik ben zelf begonnen op een adventure en dat was soms nog (te) snel B|
nu rij ik wel weer een supersport maar alleen, soms, als ik weer afkickverschijnselen krijg, draai ik rechtsaf ipv linksaf en dan ga ik effe de sporen geven op de autobahn.
misschien komt het vanwege de leeftijd EN dat ik in het verre verleden genoeg km/h standjes heb gezien op de teller waarbij je achteraf dacht "leuk dat ik kan meepraten over het leven boven de 240km/h" maar 'moeten' is het zeker al niet meer.
als ik de 20 miljoen ga winnen straks, komt er zeker GEEN supersport meer te staan in de garage.

(bovendien zijn de afstanden die ik rij veel te groot om te 'vlammen' (>150km) en dan heb ik geen conditie meer voor om EN de auto's en vrachtwagens en 45km/h autootjes te onwijken EN te letten op die VROS en politieauto's die ik inhaal.
 
ik houdt van het bochtenwerk en optrekken.. G krachten :+
maarja.. zonder enig stukje ervaring voor zover is het nogal aanmodderen O-)

mijn tijd komt nog wel..
 
Ik doe liever 0-200km/u
dan 200-280km/u...

en ook liever een bocht uit... BV.140-230km/u
dan rechtdoor 200-280km/u... :)

Het gevoel bij het vertrekken vanuit stilstand is voor mij veel fijner ;)
Snelheid: ja-nee dus
Vooral de trekkracht, dus,
maar daar gaat wel snelheid mee gepaart he..

PS: maar ik ga wel ooit is proberen 300km/u te halen,
al zal dat voor in Duitsland (autobahn) zijn, en met een andere moto :+
 
Ik heb ook bewust snelheid ingeleverd bij de aanschaf van mijn laatste motor. Ik had eerst een CBR 1000F met 135pk en een top van ongeveer 250. Nu bezit ik een KLR 650 met een top van maar 160 km/u.

Scheelt in bekeuringen maar ik kan nou niet zeggen dat het er veiliger op is geworden. Met lage snelheden ga ik haal ik mijn kick uit andere acties zoals driften en dergelijke. :P
 
Lekker :] ,bochie nemen en een keer het gas open moet kunnen.
Ik heb de motor niet om alleen op topsnelheid te rijden :X maar om mee te sturen is leuker :9
 
Ik vind het heerlijk om te rijden, maar wel binnen de grenzen van de wet. O-) Ik hoef ook niet harder. Ik geniet namelijk van het vrije gevoel en het rondkijken. :) Ik zie namelijk meer als voorbij flitsende auto's en hectometerpalen. Er is onderweg zoveel te zien. Allerlei dieren, planten, de bomen zijn nu prachtig van kleur, mooie, leuke en gekke mensen en ga zo maar door.
De tijd gaat al zo snel, dus geniet van het (motor)leven. :] :]
 
Ik heb ook bewust snelheid ingeleverd bij de aanschaf van mijn laatste motor. Ik had eerst een CBR 1000F met 135pk en een top van ongeveer 250. Nu bezit ik een KLR 650 met een top van maar 160 km/u.

Scheelt in bekeuringen maar ik kan nou niet zeggen dat het er veiliger op is geworden. Met lage snelheden ga ik haal ik mijn kick uit andere acties zoals driften en dergelijke. :P

dat had ik dus ook toen van GSXR naar DR ging. de achterband was sneller op van de DR dan van de Gixer. en dat was ook eigenlijk wel een beetje het nadeel. omdat je de rush van vlammen op snelheid mist, ga je die rush zoeken in lagere snelheden maar met meer risico. reed ik als een olifant in een porseleinwinkel met een supersport wanneer het regende, of geregend had, met de adventure ging ik juist met plezier naar buiten. vooral het boven de tank kruipen en dat achterwiel laten spelen.
(en ik denk dat dat gevaarlijker was dan die paar keer dat ik met 270km/h over de kaarsrechte en verlaten snelweg vlamde).
 
Ik rij zelden de maximum snelheid, ik zit er ALTIJD ruim boven. Meestal rij ik op de snelweg 160-220 km/h, gewoon omdat het lekker opschiet. Een kick krijg ik pas boven de 250 km/h en door plat te gaan in de bocht.
 
Yup, ik rij al een paar jaar motor, op een dikke off-road. Ik ga dus ook voor het 'sprinten'. Kmoet wel zeggen dat ik zo nu en dan naar iets snellers neig, maar als je dan iets aan je motor hebt mag je de portmonnee trekken, dat heb je bij een XT niet zo snel. Ik ben ook nog maar student.
Trouwens, als er een motor bijkomt zal het een oldtimer worden denk ik (nog ff en de XT uit '82 is het ook).

ps. ik wil een ss met stug frame & vering wel eens met 120 over een slechte dijkweg zien rijden })
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook het liefst vanal bochtenwerk...maar soms trek ik wel eens hard op... nu zo extreem is dat optrekken niet met een 500, maar het blijft genoeg voor nu
 
Hey medefreaks,

Zijn er nog motorrijders die nu eens GEEN nood hebben aan snelheid en PK's ?
Ik hou van off-road, trial en andere kunststukken, maar op de baan heb ik meestal genoeg aan 130km/u. Enkel eventjes opendraaien aan de verkeerslichten is voor mij genoeg. Volgt iemand me ?

Ikkes,
Optrekken is leuk, maar het hoeft van mij echt niet boven de 160 uit te komen. Dat maakt het genieten van de omgeving zoveel lastiger. Zelfs op m'n rijexamen genoot ik van rijden door bossen en tussen de velden. kan geen snelweg tegen op, ook niet met 3x de max. snelheid.

Mvg
 
Hey medefreaks,

Zijn er nog motorrijders die nu eens GEEN nood hebben aan snelheid en PK's ?
Ik hou van off-road, trial en andere kunststukken, maar op de baan heb ik meestal genoeg aan 130km/u. Enkel eventjes opendraaien aan de verkeerslichten is voor mij genoeg. Volgt iemand me ?


Ik volg je helemaal .... Ik hoef ook niet zo snel ,lekker toeren en genieten van het motorrijden vind ik veel leuker .
 
Rijdt voor zo’n 80 procent wel redelijk de goede snelheid nooit meer als 20 a 30km boven het limiet en dan idd lekker genieten van bossen, polders en dijkjes.Maar...
Wil wel eens sportief optrekken bij het verkeers licht en dan toets je toch al snel de 100 aan en dat voor binnen de bebouwden kom :o
Het grootste probleem heb ik op de snelweg. Mooie bochten opzoeken lekker snel uit acceleren. Twee tandjes terug en dan zo snel mogelijk van 100 naar 200++ te trekken om dan weer snel terug te vallen naar de 140 O-) . Maar dat duurt nooit lang hooguit een paar minuten dan weer van voor af aan.
 
Ik kan hier nog niet praten over snel willen rijden :X want heb een 25kw motor die top 145 rijd..

uhmm maar ik rijd vaak rustig (zeker na mijn boete) maar ik wil zeker naar een 750+ als ik vol voormogen mag en de rede daarvoor? het lijkt me onwijs geil trouwens om flink op te trekken met een vol voormogen 750 of 1000..

:9~

haha !!
 
Voor mij is de topsnelheid ok niet meer het belangrikste wat er is.
Doe mij maar max koppeling bij de stoplichten en dan heb ik mijn lolletje weer gehad.
Iedereen kan hard rijden maar de eerste meters zijn het leukst en uiteraard het bochtenwerk ;)
Ik ben van een GSX-R 750 naar een RAPTOR 1000 gegaan en das een wereld van verschil maar wel een heeeeeel leuk verschil.
 
Zelf rij ik voor het grootste gedeelte beheerst. Heeft mij van het voorjaar op weg naar de ducati club races mijn eerste bekeuring sinds 25 jaar opgeleverd. Op zondag 9 mei om 9.19 wel te verstaan; 87 waar 80 km/h toegestaan is.

Mocht ik toch een keer willen 'kicken' zover je bij een 750ssc daarover kunt spreken, dan rij ik net over de grens om ff op de A31 voluit te gaan. Tussen de beide afslagen is het een kilometer of 14 en dan kan ik weer een hele tijd op 'teren'. Een beetje 'schoon blazen' dus want ik het idee dat hier de hele blok vol zit met kool aanslag vanwege de opgestoken vinger van Spee.

In Nederland weer me aan de snelheid te houden en de eerste tijd zitten te kankeren op de drempels/rotondes enz. Na een tijdje dan denk ik Spee heeft weer gewonnen en dan met z'n allen in optocht over de wegen rijden. Heel af en toe draai ik de duc puur uit frustratie helemaal open om weer vervolgens aan de snelheid te houden.

De 750ssc is voor mijn doen snel zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan