snelheidbegrenzen.. elektronisch..

Als je op je link klikt dan staat er een foto met tekst op een gebouw.

Maar die Geert heeft de bijbel uit en mag zich binnenkort in zijn verkeersregelsboekje gaan verdiepen.
 
voor auto's straks verplicht..
ben benieuwd voor motoren..

Maximaal 30 kilometer per uur door 'magisch schild' - Maximaal 30 kilometer per uur door 'magisch schild'
Dat eerste stukje ook van het filmpje met die scholieren die maar gewoon de weg oversteken en die auto die claxonneert ter afwending van dreigend gevaar.
"Ja godverdegodver gast rij dan langzamer" _O-

Fucking terroristen zijn het, die fietsers. B|
 
Wat een mafklapper in dat filmpje 8)7

Zie al een paar jaar met lede ogen aan hoe problemen met verkeer etc. op de meest domme manier ´opgelost´ worden, terwijl in die zogenaamde oplossingen vaak een dubbele agenda schuilt (zoals het inrichten van nieuwe wijken met veels te weinig parkeerplaatsen om op die manier het hebben van eigen vervoer te ontmoedigen ten gunste van (autonoom)deelvervoer).

stel dat die gemeenten dat onzichtbare schild instellen en je vanaf bijv. een 60 weg de bebouwde kom in komt rijden, waar die idiote ambtenaren 30 ingevoerd hebben, en je zou met je motor achter zo'n koekblik zitten.
gaat dat ding (ook voor de blikker) onverwachts op de rem om de snelheid terug te brengen... dat zou wel es voor een toename in kop-staart aanrijdingen kunnen zorgen... tel uit je winst, den haag!!! :(
natuurlijk is het makkelijk om de schuld toe te schrijven aan 50kmpu, maar iedereen met verkeersinzicht weet wel beter:
veels te hard rijdende hufters, hardleerse appers en zich boven de wet verheven waanende voetgangers/fietsers i.c.m. te weinig actieve handhaving....

las gisteren dat dat ISA systeem vooral als een black box fungeert om je rit te monitoren.
dit kan leiden tot gevaarlijke situaties of onterechte afstraffing (bijv. de black box signaleert dat jij in de bebouwde kom op een 50 weg ineens vol in de ankers gaat. de reden word dan niet geregistreerd.
instantie die het analyseert kan het dan interpreteren als dat jij niet op zat te letten en fors remde voor een stilstaand blik voor jou, terwijl je in werkelijkheid op een lege weg reed en vanuit een achtertuin een kind of hond de straat op rende...)

het word steeds gekker in dit kleine land, maar de tendens die nu gaande is lijkt die van: wij (overheid/verzekeraars) verwachten dat jij ons 100% vertrouwd endus je data/privacy gratis en voor niks afstaat, terwijl wij jou 0,0% vertrouwen...

diep triest...

ik ga maar es een ommetje maken :]
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig is een proefballonetje net zoiets als een zeer bewust “lek”… Er wordt iets geroepen op een moment dat er nog niets aan de hand is. Tijd later wordt er al serieus over gesproken en nog later wordt het werkelijkheid en is er geen sprake van een soort shock.

Zie het COV**-beleid (waar ik weinig van vindt, heb er te weinig verstand van), maar bv. ook de plannen om kernenergie weer nieuw leven in te blazen. 5 Jaar geleden echt totaal ondenkbaar, proefballonnetje vorig jaar en nu worden er al bijna plekjes uitgekozen waar ze moeten staan. Rekeningrijden, nu een plan, in 2030 realiteit. 30 km “schildzones”, ik zie een patroon denk ik.
 
ach wat maken we ons druk...
er rijden nu nog motoren rond van 30 jaar en ouder, auto's rijden rond van 20 jaar en ouder, het gaat om een paar plekken in de grote steden, dus zal mijn tijd wel duren, maar alles wat we doen is de omgekeerde wereld, we handhaven niet, dus gaan we de bron aanpakken..
We houden ons niet aan de regels, dus wie is de schuld..
Ja ook ik zou mijn rijbewijs 100 jaar in moeten leveren als ik al mijn overtredingen moest verantwoorden, dus ik ben niets beter...
 
Als dat ISA systeem ingevoerd word op nieuwe wagens voorspel ik dat oudere auto,s die dat niet hebben nog veel duurder gaan worden.
 
ISA...

Makkelijk, gewoon de gasplank tegen het punt aanhouden dat ie zwaar loopt en je hoeft nergens meer op te letten.

[Sarcasmemodus]
Dat terwijl we nu geen campagnes nodig hebben van "let eens op de weg in plaats van het mobieltje".. [/Sarcasmemodus]

We zijn beter af met een systeem waarbij het rijbewijs kan verlopen. Bijvoorbeeld: zwaar ongeval waarbij een van de partijen duidelijk schuld heeft... inleveren dat rijbewijs.

Nu stelt de overheid: je hebt heftig gedronken, je bent een potentieel gevaar. Maar als het door een ongeval gebleken is dat je een gevaar bent zeggen ze: hoe bent u verzekerd?

Die black box vind ik wel een goed idee zeker als er in die black box ook een dashcam zal zitten.
 
Die black box vind ik wel een goed idee zeker als er in die black box ook een dashcam zal zitten.
Blackbox bestaat al heel lang.
Jaren 90 waren er enkele taxi's die er 1 hadden.
Als je te hard reed of teveel toeren maakte kreeg je strafpunten van dat debiele ding, alleen op een moment dat het wel levensgevaarlijk was.
Ging je net inhalen, vermogen ineens weg.
De toenmalige directeur zag er wel wat in en wilde dat alle taxi's zo'n onding kregen maar gelukkig hebben we dat tegen kunnen houden.
Temeer omdat ie zelf regelmatig te hard reed, de lul.
Blackboxen moeten verboden worden, net als dashcams.
 
Blackbox bestaat al heel lang.
Jaren 90 waren er enkele taxi's die er 1 hadden.
Als je te hard reed of teveel toeren maakte kreeg je strafpunten van dat debiele ding, alleen op een moment dat het wel levensgevaarlijk was.
Ging je net inhalen, vermogen ineens weg.
De toenmalige directeur zag er wel wat in en wilde dat alle taxi's zo'n onding kregen maar gelukkig hebben we dat tegen kunnen houden.
Temeer omdat ie zelf regelmatig te hard reed, de lul.
Blackboxen moeten verboden worden, net als dashcams.
De vrachtwagen tachograaf is ook een soort black-box. Ik verwacht dat de roverheid meer op zo'n soort black-box doelt.

Als je zo links en rechts mensen achter het stuur ziet hangen, is er actie nodig. Een tijdje terug reed iemand hier in het dorp een vrij nieuwe Mercedes total loss op een vrijwel rechte weg met een rotonde waar een maximum snelheid van 50 km/uur geldt.
Zo'n ongeval dat je denkt: Flauwgevallen? Hartaanval? Epilepsie?

In praktijk blijken er dan soms omstandigheden te zijn waarbij je er aan mag twijfelen of meneer/mevrouw het rijbewijs nog waard is.
(Het mobieltje, stoerdoenerij, slaap, nonchalance, "je wacht maar even op mij", schoolmeestertje spelen).

Omdat alleen de eigen snelheid slechts een van de oorzaken is van het gevaar in het verkeer, zou het heel fijn zijn als meerdere verkeersdeelnemers het filmpje van een dashcam kunnen overhandigen. In Rusland (waar ook veel verkeersidioten op de weg zijn) wordt vaak gebruik gemaakt van dashcams. Inmiddels staat Youtube staat vol met filmpjes van idioterie in Rusland.

 
De blackbox... Ik werkte rond het jaar 2000 bij een bedrijf dat blackboxen aan de Schipholgroep leverde (ontwikkeling, installeren en onderhoud). Ging om die witte en gele wagentjes (destijds veel Ford Focus, VW Golf en Polo dacht ik) die je op de platforms en ook wel rondom Schiphol ziet rijden.
Daar werd enorm veel schade mee gereden. Er werd ”op z’n Amsterdams“ mee gereden, zei toen een van de verantwoordelijken daar. Schades waren zelden te herleiden naar een persoon, dus niemand kon erop worden aangesproken.
De blackbox zou dat wel even veranderen... Massaal werden ze ingebouwd. Chauffeurs moesten zich met een soort tag aanmelden, anders startte het kreng niet.

Ik ben daar erg vaak geweest om te kijken waarom het niet lekker werkte, zelfs nog een dag meegereden met de pick-up die de banen vrijhoudt van troep en vogels. Nog nooit een project meegemaakt dat zoveel gezeik opleverde. De auto’s gingen nog steeds stuk, de blackboxen ook. Chauffeurs wisselden af en toe van tag (vermoedden we), die konden dan bewijzen dat ze thuis waren terwijl er weer zo'n autootje vol met deuken stond.

Die Amsterdammers waren echt heel creatief :+
 
De blackbox... Ik werkte rond het jaar 2000 bij een bedrijf dat blackboxen aan de Schipholgroep leverde (ontwikkeling, installeren en onderhoud). Ging om die witte en gele wagentjes (destijds veel Ford Focus, VW Golf en Polo dacht ik) die je op de platforms en ook wel rondom Schiphol ziet rijden.
Daar werd enorm veel schade mee gereden. Er werd ”op z’n Amsterdams“ mee gereden, zei toen een van de verantwoordelijken daar. Schades waren zelden te herleiden naar een persoon, dus niemand kon erop worden aangesproken.
De blackbox zou dat wel even veranderen... Massaal werden ze ingebouwd. Chauffeurs moesten zich met een soort tag aanmelden, anders startte het kreng niet.

Ik ben daar erg vaak geweest om te kijken waarom het niet lekker werkte, zelfs nog een dag meegereden met de pick-up die de banen vrijhoudt van troep en vogels. Nog nooit een project meegemaakt dat zoveel gezeik opleverde. De auto’s gingen nog steeds stuk, de blackboxen ook. Chauffeurs wisselden af en toe van tag (vermoedden we), die konden dan bewijzen dat ze thuis waren terwijl er weer zo'n autootje vol met deuken stond.

Die Amsterdammers waren echt heel creatief :+
Uiteraard gaat er gesjoemeld worden. De oudere vrachtwagenchauffeurs kennen vast de trucjes van de dubbele kaart en de kurk onder de schrijfstift nog. Aan de overheid de mooie taak iets fraudebestendigs in elkaar te knutselen.

Maar:
Dropveter nummer een rijdt eerst zijn autootje total loss, verliest zijn rijbewijs en gaat zichzelf dan pas bedenken hoe nu verder te leven zonder het roze plasticje. Maar dropveter een klaagt er over op een verjaardagsfeestje, bij het koffiemachientje, in de werkplaats en met wat geluk denkt van de twintig andere dropveters er een "laat ik voortaan wat voorzichtiger zijn". Die 1 op 20 is een veel hoger rendement dan met kale snelheidsbekeuringen.

Bedenk ook: jij, als motormuis, bent afhankelijk van de oplettendheid van die dropveters.
 
Een klant had meerdere heftrucks, waarmee ook regelmatig "lompe" ongelukken gebeurden.
Het gevolg was dat er een nieuwe heftruck op proef kwam met een schoksensor, de heftruck ging na een schok altijd tergend langzaam in een noodprogramma.

Dit programma kon alleen door de ploegbaas kon worden gereset, dus moest je met het schaamrood op de kaken naar de baas.

Conclusie personeel:
Men had in de praktijk een duurbetaalde heftruck minder, want niemand had behoefte om een notitie te krijgen na bij de baas voor de zoveelste keer uit te leggen dat er een paar stelconplaten niet helemaal vlak lagen.

Conclusie directie:
Omdat de heftruck met schoksensor eigenlijk nooit meer gebruikt werd, raakte hij niet beschadigd. De reactie was dan ook dat dit een geslaagd project was.
 
Nogal eenzijdig en tendentieus filmpje van meneer. Wat hij weer eens vergeet zijn de momenten waarop de fietsers en voetgangers zelf het (bijna) ongeluk veroorzaken. Gisteravond vanuit mijn ouders teruggereden:
1) kruispunt op de maasboulevard in Rotterdam (vlak voor de Shell), een thuisbezorg fietser schiet schuin de weg over terwijl alle stoplichten allang groen zijn. Een ietwat rap aankomende auto kan hem nog maar net ontwijken > wiens fout>
2) kruispunt bij de Erasmusbrug. Ik heb groen en rijd, totdat ik in mn linker ooghoek een voetganger(!) met een boodschappentas zie overrennen. Keihard door rood.
3). Effe verderop, kruispunt bij het ziekenhuis, gaat van rood naar groen en als iedereen begint te rijden, denken 2 scooterrijders nog even een domme actie uit te halen om vanuit het park naar de overkant te willen gaan. dat redden ze natuurlijk niet, 1 valt om en de ander blijft in midden staan.

3 gebeurtenissen in 10 minuten tijd. Mss tijd om de fietsers, scooters en voetgangers eens van een schild te voorzien zodat ze geen domme acfties doen want ik denk dat het merendeel van al die ongelukken komt doordat deze lui niet opletten ipv auto's die te hard rijden.

Zie ook eens seconde 8 van het filmpje op de NOS site: auto rijdt wat hard maar de kern van het probleem is dat de fietsers daar niet oplettend, kris kros oversteken. sja, wiens fout is het ongeluk dan.....
 
Nogal eenzijdig en tendentieus filmpje van meneer. Wat hij weer eens vergeet zijn de momenten waarop de fietsers en voetgangers zelf het (bijna) ongeluk veroorzaken. Gisteravond vanuit mijn ouders teruggereden:
1) kruispunt op de maasboulevard in Rotterdam (vlak voor de Shell), een thuisbezorg fietser schiet schuin de weg over terwijl alle stoplichten allang groen zijn. Een ietwat rap aankomende auto kan hem nog maar net ontwijken > wiens fout>
2) kruispunt bij de Erasmusbrug. Ik heb groen en rijd, totdat ik in mn linker ooghoek een voetganger(!) met een boodschappentas zie overrennen. Keihard door rood.
3). Effe verderop, kruispunt bij het ziekenhuis, gaat van rood naar groen en als iedereen begint te rijden, denken 2 scooterrijders nog even een domme actie uit te halen om vanuit het park naar de overkant te willen gaan. dat redden ze natuurlijk niet, 1 valt om en de ander blijft in midden staan.

3 gebeurtenissen in 10 minuten tijd. Mss tijd om de fietsers, scooters en voetgangers eens van een schild te voorzien zodat ze geen domme acfties doen want ik denk dat het merendeel van al die ongelukken komt doordat deze lui niet opletten ipv auto's die te hard rijden.

Zie ook eens seconde 8 van het filmpje op de NOS site: auto rijdt wat hard maar de kern van het probleem is dat de fietsers daar niet oplettend, kris kros oversteken. sja, wiens fout is het ongeluk dan.....
Tja fietsers en voetgangers zijn beschermd wild,het blijft een feit dat als de snelheid van gemotoriseerde verkeersdeelnemers
lager ligt de kans op een ongeluk kleiner is en wiens schuld het is doet er niet toe,een fietser of voetganger kan zelf maar
weinig schade aanrichten,een auto of motor wel heel wat meer.
 
Tja fietsers en voetgangers zijn beschermd wild,het blijft een feit dat als de snelheid van gemotoriseerde verkeersdeelnemers
lager ligt de kans op een ongeluk kleiner is en wiens schuld het is doet er niet toe,een fietser of voetganger kan zelf maar
weinig schade aanrichten,een auto of motor wel heel wat meer.
Door fietsers en voetgangers een beschermde status te geven en straffeloos zonder kentekenplaat door het rood te laten gaan worden andere mensen verantwoordelijk voor de idiote gedragingen van die groep.

Snelheid is maar een behoorlijk eenzijdig onderdeel van de gevaarzetting.
Je kunt de snelheid heel snel verlagen door te remmen als je een oorzaak ziet daartoe.

Als je dronken bent onderweg, kun je niet even snel nuchter worden.
Als je voertuig niet in orde is kun je niet effe snel je auto in orde maken.
Als je in een whatsappgesprek zit kun je niet zien of je moet remmen.
Als je door rood een kruispunt oprijdt kun je niet snel cancelen als er een auto aankomt.

ik denk dat er disproportioneel veel aandacht gaat naar de snelheid terwijl er zoveel ander factoren veel gevaarlijker zijn.
 
Door fietsers en voetgangers een beschermde status te geven en straffeloos zonder kentekenplaat door het rood te laten gaan worden andere mensen verantwoordelijk voor de idiote gedragingen van die groep.

Snelheid is maar een behoorlijk eenzijdig onderdeel van de gevaarzetting.
Je kunt de snelheid heel snel verlagen door te remmen als je een oorzaak ziet daartoe.

Als je dronken bent onderweg, kun je niet even snel nuchter worden.
Als je voertuig niet in orde is kun je niet effe snel je auto in orde maken.
Als je in een whatsappgesprek zit kun je niet zien of je moet remmen.
Als je door rood een kruispunt oprijdt kun je niet snel cancelen als er een auto aankomt.

ik denk dat er disproportioneel veel aandacht gaat naar de snelheid terwijl er zoveel ander factoren veel gevaarlijker zijn.
Ja maar de combinatie snelheid en de zaken die je opnoemt maken het nog veel gevaarlijker,en de snelheid verlagen is
ook de makkelijkste manier om ongelukken te voorkomen en ze minder ernstig te maken,als je tegen een fietser of
voetganger met 50 of met 30 aanrijd dat maakt een heel verschil in de gevolgen voor de voetganger of fietser.
Dat remmen je snelheid heel snel verlaagt heeft ook met de reactietijd en snelheid te maken ,1meter minder remweg kan al een ongeluk schelen.
Een auto of motor op zich zijn niet gevaarlijk,de persoon die er mee rijd en zijn gedrag maken dat ze wel gevaarlijk kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan