Snelheid's check

Wie weet dit bord 70 voor stoplicht is dat na stop licht ook

  • Ja

    Stemmen: 10 58,8%
  • Nee

    Stemmen: 7 41,2%
  • Zou niet weten

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17

Rearbear

Die hard MF'er
30 okt 2002
933
0
Deventer
Hallo allemaal :P

ik heb even 2 vraagjes
1: Weet er iemand een site of zo waar je de maximale snelheid van wegen kan controleren?

2: Als er voor een stoplicht een bordje 70 staat wat geld er na het stoplicht dan eigenlijk. Het is wel binnen de bebouwde kom(Met 2 motorrijders wisten we het antwoord niet :X )

Alvast bedankt
Rearbear
 
Laatst bewerkt:
In principe 50 of 80 afhankelijk van of het binnen of buiten de bebouwde kom is (als het tenminste een stoplicht bij een kruising is). Afwijkende snelheden zoals 60 of 70 moeten volgens mij bij iedere zijweg herhaald worden. Behalve wanneer het een zone is, dan hoeft dat niet en geldt na het stoplicht nog steeds 70.
 
na elk stoplicht vervalt de snelheid die voor het stoplicht aangegeven was
dus bij stoplichten waar je 50 mag (met flitspaal) om de snelheid op het kruispunt er uit te halen dit vervalt na het toplicht weer
daarna geld de snelheid die voor die weg van toepassing is
 
na elk stoplicht vervalt de snelheid die voor het stoplicht aangegeven was
dus bij stoplichten waar je 50 mag (met flitspaal) om de snelheid op het kruispunt er uit te halen dit vervalt na het toplicht weer
daarna geld de snelheid die voor die weg van toepassing is

Correct, althans dit zij die rij-instructeur (negertje) van eh dat ene programma met bekende mensen die 'opnieuw' examen moeten doen. Ik had er nog nooit van gehoord overigens, niet bij rijles 3 jaar geleden en niet in de theorie van toen.
 
na elk stoplicht vervalt de snelheid die voor het stoplicht aangegeven was
dus bij stoplichten waar je 50 mag (met flitspaal) om de snelheid op het kruispunt er uit te halen dit vervalt na het toplicht weer
daarna geld de snelheid die voor die weg van toepassing is
Of terwijl als ik voor het stoplicht 70 mag mag ik dat er na ook weer of moet dit aangegeven staan voor binnen de bebouwde kom??
 
bord bebouwde kom = altijd 50. als het anders is moet er gelijktijdig een andere snelheid mbv een onderbord of id. aangegeven staan...
 
hmzzz weet niet waar hij vandaan kwam

weet alleen dat het bij de gamma was 2e afrit van de a28....

meer heeft 'ie me ook niet vertelt...
 
Kijk eens bij het in RVV'94 (regelement verkeersregels en verkeerstekens)
Het bord wat jij noemt geeft aan dat je niet harder dan 70 mag.
Maar! let op...want als er idd zijwegen zijn en, zal daar opnieuw aangegeven moeten worden wat de snelheid is, tenzij het overduidelijk is dat je daar 50 of 80 km/u mag rijden.

Wat ik mij afvraag,is of het normaal gesproken een 80 km weg is, die ze terug gedrongen hebben naar 70, middels het 70 bord?
Zo ja , dan zou dit betekenen dat je na een zijweg gewoon weer 80 mag rijden!
Zo niet, dan moet je na het passeren van een zijweg 50 rijden!
(staat geloof ik ook vermeld in het bordenbesluit (BABW), dat o.a de plaatsing van verkeersborden regelt)

Zo voldoende beantwoord? :)
 
Oke dat word dus 90 eurie dokken voor 20Km/h te hard in de bebouwede kom :S

@TL1000
Was richting deventer vanuit de gamma
 
na elk stoplicht vervalt de snelheid die voor het stoplicht aangegeven was
dus bij stoplichten waar je 50 mag (met flitspaal) om de snelheid op het kruispunt er uit te halen dit vervalt na het toplicht weer
daarna geld de snelheid die voor die weg van toepassing is
Dit geldt niet als het een stoplicht is voor een VOP, zonder zijwegen.

Zodra er een zijweg is, moet het verkeer dat uit de zijweg komt en de bewuste weg opdraait ook op de hoogte gebracht worden van eventuele afwijkende snelheidslimieten. Daarom moet er een herhalingsbord na de kruising staan. Staat deze er dus niet, dan geldt de normale snelheidslimiet (50 km/u bibeko, 80 km/u bubeko).
 
Borden gelden per weggedeelte.
Na/bij een kruizing begint een nieuw weggedeelte,
en dus: bij afwijking van de standaard moeten er
weer opnieuw borden staan.
Binnen de kom geldt standaard 50 km/uur.
Vind het vreemd als je voor de kruizing op 70 gezet wordt,
en zonder verdere aanduiding opeens naar 50, maar het kan wel.
Kijk eens goed of er niet ergens een einde-70-bord staat?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan