Snelheids controles

WOW dure grap als je 11 km te hard rijd!!! voor een Nederlander zou dat € 198,31 zijn!!! zo'n 400 guldens!! tering, das niet mis zeg!! wel goed dat je bij 1-10 km te snel geen boete krijgt
 
WOW dure grap als je 11 km te hard rijd!!! voor een Nederlander zou dat € 198,31 zijn!!! zo'n 400 guldens!! tering, das niet mis zeg!! wel goed dat je bij 1-10 km te snel geen boete krijgt

€198.31 voor 11 km te hard :?
In welk land is dit? Ik kom nog steeds op €40 uit hoor :P
 
€198.31 voor 11 km te hard :?
In welk land is dit? Ik kom nog steeds op €40 uit hoor :P

In belgie
zie -> www.snelheidscontroles.be/faq/indexbekeuring.html

Maar als ze mij zouden aanhouden in belgie en ik zou daarvoor een bekeuring krijgen, dan klaag ik direct de staat aan voor DISCRIMINATIE VAN BUITENLANDERS.

Waarom moeten buitenlanders direct betalen en een belg niet ?
en waarom moeten wij veel meer betalen als een belg ? het gaat toch om dezelfde overtreding.
Ik denk niet dat het bij de europese wet is toegestaan om buitenlanders anders te berechten als inlanders !

ik ben het hier dus TOTAAAAL NIET MEE EENS !!!!

[edit]

Hmm ik lees dus net op die site dat het inderdaad discriminatie is !!!
en ter plekke betalen is dus wel toegestaan :(
Waarom verschillen de boetes tussen belgen en niet-belgen is dit geen discriminatie?

De hoogte van de boetes die door de buitenlandse verkeersovertreders ter plaatse betaald moeten worden, zijn vastgelegd in het Koninklijk Besluit van 10 juni 1985.

Het feit dat deze boetes direct betaald dienen te worden is geoorloofd door het Europese Hof. Het feit dat deze vele malen hoger zijn dat de boetes voor belgen is echter niet geoorloofd en wordt terecht gezien als discriminatie.

Deze regeling is in strijd met het gelijkheidsbeginsel voor burgers van de Europese Unie volgens een uitspraak in een soortgelijke zaak. in Italië.

vind het nog steeds belachelijk maar de verschillen in bedragen zijn gewoon niet normaal meer.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
I know i know..18km te hard bij turnhout 2 a 3 jaar terug. was flinke boete ja.

achja.. ik rijd wel nooit meer te hard in belgie..dus het heeft wel geholpen bij mij :)

handige site :)
 
*) Onder buitenlandse overtreders worden overtreders verstaan die geen vaste verblijfplaats in België hebben. De boetes moeten onmiddellijk ter plaatse worden betaald. Bij niet staande houding volgt een boete naar belgisch tarief.

Gewoon zorgen dat ze je niet staande houden dus...
 
Terug
Bovenaan Onderaan