Snelheids Controles

30 okt 2003
18
0
Peer
Beste,

Onlangs ben ik geflitst geweest. Wat zijn nu allemaal argumenten die je kan aanhalen? Ik woon trouwens in België, maar ik vermoed dat het ongeveer wel hetzelfde is voor Nederland?

Geflitst in de bebouwde kom tegen 65 km/u (max 50), net niet binnen 200 meter voor het bord "einde bebouwde kom".
Annomieme wagen aan de kant van de weg, tegenovergestelde richting, op een hoofdweg die het centrum verliet en waar iedereen ongeveer even snel, +- 5km/u, reed. Alle doorgaand verkeer. De plaat einde bebouwde kom stond ongeveer 350 meter verder.
Wat zijn dingen waarmee je het kan laten seponeren? Tips?

Ijkpapieren opvragen?
Situatie betwisten, dat je niet zo snelen gereden hebt?
Aanhalen dat iedereen altijd dezelfde snelheid rijdt, en de snelheidsbeperkingen dus niet aangepast zijn aan de situatie?
Foto opvragen? (moet deze niet aan bepaalde eisen, nvdr bep. hoek genomen zijn?

Normaal betaal ik altijd m'n boetes, niet dat ik er vaak heb, maar ik vond de verkeerssituatie/snelheidsbeperking totaal uit de context en dan daar ook nog daar flitsen. Dien moest gewoon snel z'n rolletje vol hebben. (just plain RUDE!). Ben normaal heel begrijpend.. mah dit.. *zucht*

Dus alle tips zijn welkom.

Mvg
Davy
 
Normaal betaal ik altijd m'n boetes, niet dat ik er vaak heb, maar ik vond de verkeerssituatie/snelheidsbeperking totaal uit de context en dan daar ook nog daar flitsen. Dien moest gewoon snel z'n rolletje vol hebben. (just plain RUDE!). Ben normaal heel begrijpend.. mah dit.. *zucht*

Dus alle tips zijn welkom.

Mvg
Davy

Kun je zelf iets zinnigs verzinnen. :?

Ik denk dat je net als anders gewoon begrijpend je boete moet betalen.
 
BOA certificaat en afschrift van de beediging opvragen van de ambtenaar die de flitsapparatuur bedient. Ijk foto opvragen, das de eerste foto die gemaakt wordt om te testen of de apparatuur wel juist is opgesteld en of de camera wel onder de juiste hoek staat ....

Zo kun je je bezwaarschrift weer een alinea langer maken ;)
 
http://www.flitsservice.nl/

Juridisch > bezwaarschriften. En verder nog meer info, laat HUN maar bewijzen dat jij het bent geweest. Ik ga er ook eentje aanvechten omdat deze te kort na een snelheidsbeperking staat naar mijn idee, nog ff checken. Die paal is gewoon een hele smerige manier om geld binnen te halen.
 
http://www.flitsservice.nl/

Juridisch > bezwaarschriften. En verder nog meer info, laat HUN maar bewijzen dat jij het bent geweest. Ik ga er ook eentje aanvechten omdat deze te kort na een snelheidsbeperking staat naar mijn idee, nog ff checken. Die paal is gewoon een hele smerige manier om geld binnen te halen.

Ja, ja vooral doen!!! Het Nederlandse OM is een veldtocht begonnen tegen 'zeur bezwaarschriften'. Alles wat maar enigszins lijkt op een standaard bezwaarschrift dat van een of ander webpagina is gehaald wordt zeer kritisch tegen het licht gehouden, en als men ook maar enigszins het vermoeden heeft dat de bezwaarmaker moedwillig bezig is de zaak te verstoren, wordt dat gezien als een obstructie van de rechtsgang. Betrokkene wordt in een derglijk geval als nog veroordeeld tot de reeds eerder opgelegde sanctie(mogelijk inclusief verhogingen) en krijgt de betaling van de proceskosten opgelegd.

Het plaatsen van controleapparatuur is gebonden aan richtlijnen als het gaat om het plaatsen waar veranderingen van snelheid plaatsvinden (begin/ kom en begin/einde snelheidsbeperking). Let wel dit zijn interne richtlijnen voor de opsporingsambtenaren en daar kunnen geen rechten aan ontleend worden. Je bent gehouden aan snelheidsbeperkingen zolang die van kracht zijn. En dat begint en eindigt bij de palen waar de borden op staan!
Als je een reden hebt tot het indienen van een bezwaar moet je dat zeker niet nalaten; maar bezint eer gij begint!
 
Laatst bewerkt:
God niet weer één heh.

Wel het 'risico' nemen maar niet voor de gevolgen op willen draaien :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan