snelheids duivel(s) gepakt...en nu?

Maar heb je nou een 'strafblad' ? Ik meen ooit gehoord/gelezen te hebben dat ernstige snelheidsovertredingen als een ernstig vergrijp (misdrijf) worden aangemerkt door de rechtbank? Zou bijv. lastig zijn als je je ergens moet gaan verzekeren met een motorvoertuig (je moet daar vaak opgeven of je je rbw kwijt bent geraakt of ernstige verkeersveroordelingen op jen naam hebt staan).

Nee want ik ben niet veroordeeld omdat ik te hard reed. Ik ben veroordeeld omdat zowel de rechter als de OvJ vinden dat ik hier beter mee had om moeten gaan, je bent tenslotte altijd aansprakelijk als kentekenhouder.
Beide dames (ja ja) geloofden mij verhaal en dat is waar het uiteindelijk ook om ging...
 
haha die gaat nog wat harder hoor, tenminste de mijne doet GEMAKKELIJK 300..... (op de teller dan he)


327 zegt men... *O*
maar zo hard heb ik nog niet gereden...heel ff wel op de 260 gehad...weer een mooi plekje gevonden...echt ONMOGELIJK dat ze je daar pakken...toen kon ik ook nog schakelen maar het rechte stuk was op.....van de zomer wel een keertje in Duitsland proberen! :]
 
Haha wat vind je van 1500€? Nou maak maar over op rekeningnummer tnv Kawaknaller haha tjonge wat een vraag zeg.

Mooi hoor, maar begrijp ik nu goed dat je in 2006 een overtreding bent begaan (uiteraard degene aan wie je de bike had uitgeleend (mag ik die zzr1400 ook eens lenen?)) en medio 2008 pas bent voorgekomen?

Dan is die 600€ een koopje voor twee jaar ervaring haha

Ja leuk he. Het was echt een schat van een mens die rechter. _O-
Nee, in 2007 de overtreding en voorgekomen in 2008....tis nu 2009 :Y
 
Deze kan er dan wel even bij want indirect heeft het her toch een beetje mee te maken.....
Nadat dit alles goed was afgelopen was ik 2x geflitst in Arnhem bij de Nelson Mandelabrug...daar staat een flitser bij de 2de stoplichten, als je vanaf Arhnem centrum komt (onder de tunnenl door voor degene die het willen weten)

Dan kom je al met een gangewtje van 60-70 aangereden...eerste stoplicht is groen...2de springt op groen...automatisch :Y een beetje gas bij.....flitst...80 waar max. 50 mag.

Weer naar de rechtbank maar nu in Arnhem. De rechter begon gelijk van...zo zo meneer.kawaknaller (echte naam wordt hier verzwegen onnie :X ) u bent...aan de beurt.

Huh? Aan de beurt edelachtbare...hoezo dat dan?

Nou..u bent onlangs ook al veroordeeld omdat U veeels te hard gereden heeft dus ben u nu aan de beurt.
Oh zie ik, nou euh..volgens mij ben ik als kentekenhouder veroordeedl omdat een ANDER de hard gereden heeft hoor edelachtbare, IK heb die dag niet daar zo hard gereden nml.

Nou volgens mijn papiertje wel zeg de rechter
Dan klopt uw papiertje niet edelachtbare ben ik bang...ik weet immers zelf wel waarvoor ik veroordeeld ben.... :(

Neen, neen, het staat hier echt op mijn papiertje....
Nou lekker dan maar het klopt toch echt niet, edelachtbare. Ik wil het verhaal hier nog wel een keer doen hoor maar volgens mij sta ik daar niet voor.....

Oh..wacht even..meneer, momentje (hij buigt wat dichter naar de tafel).....oh...ik zie hier euh iets bijstaan met pen....Sorry meneer maar het is mijn fout, u heeft helemaal gelijk.

Na dit gedoe kwam de OvbJ aan het woord en die zei ook al dat het oordeel nu anders zal zijn...maar dat ik wel dicht in de buurt kom om aan de beurt te komen...dus.


Eis>2maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar
€425,= boete
Deze is lager omdat u niet al te lang geleden al een hoge boete heeft moeten betalen en dan gaat er een bepaalde wet van kracht.


Dus lezers.....GOED opletten in de rechtszaal want voordat je het weet schuiven ze je nog meer in de schoenen.


Ik ben inmiddels (ff afkloppen) een lange tijd boetevrij en moet toegeven dat na deze zaak ik mijn rijstijl toch wel iets heb aangepast. Het is nml zo gebeurd en geloof mij..je ziet ze ECHT niet staan...ja als het te laat is ahahahah

Behalve dat heerlijke weggetje...daar kan je echt heel ff los... :Y
 
Hallo allemaal,

Ik kwam toevallig deze topic weer tegen en heb hem weer eens doorgenomen.
Geweldig al die verschillende reacties, tips en truuks.
Maar hoe is het nu eigenlijk afgelopen want ik zag tot mijn schande dat ik dat niet meer gemeld heb.

Afgelopen jaar (ja das 2008 :z ) heb ik voor moeten komen, was volgens mij in Mei.
Ik heb mijn verhaal gedaan en gezegd dat ik die dag daar NIET gereden heb maar dat ik de motor wel ff uitgeleend heb aan iemand die ik op die dag ontmoette.......Tuurlijk heb ik rijbewijs en sleutel van de betreffende rijder ff bij mij gehouden maar toen hij terug kwam alles terug gegeven niet wetende dattie zoooo hard gereden heeft. :N
Dus....ben ik eigenlijk SLACHTOFFER geworden van mij goedheid.
Eis van de OvJ was €1500.= omdat ik aansprakelijk ben als kentekenhouder. De rechter vroeg wat ik hiervan vond en het is toen verlaagd naar "maar" €600,=. Ze geloofden mijn verhaal (tis tenslotte ook de waarheid :Y ) dus alleen een boete. Geen rijbewijs inleveren, geen voorwaardelijk oid 8-)

Zo zie je maar, eerlijkheid duurt het langst :z Mijn maat krijg hetzelfde trouwens.

De ZZR is inmiddels verkocht, ervoor in de plaats is een mooie zwarte ZZR 1400 gekomen :]

Jullie zijn weer op de hoogte!

ik kan me niet voorstellen dat ze dat serieus geloofd hebben....
zeker niet dat je allebei toevallig je motor had uitgeleend...

maar ja om dan een onderzoek voor zoiets kleins in te stellen :')

vind 600 euro ook wel goedkoop voor de overtreding, had veel meer verwacht.

ik denk dat de rechter ook een motorrijder was O-)
 
ik kan me niet voorstellen dat ze dat serieus geloofd hebben....
zeker niet dat je allebei toevallig je motor had uitgeleend...

maar ja om dan een onderzoek voor zoiets kleins in te stellen :')

vind 600 euro ook wel goedkoop voor de overtreding, had veel meer verwacht.

ik denk dat de rechter ook een motorrijder was O-)

Ieder zijn menig *O*
 
Toen ik net mijn rijbewijs had ben ik is op me opgevoerde schakelbrommer gestapt...was van mij maar zou die dag verkocht worden (je weet wel het laatste ritje) :+ ...

Er was aardig aan gesleuteld en liep zo ong. 120/130...kom k onderweg een motoragent tegen en mocht ik mee...
Op de rollerbank je weet hoe het werkt!...Nou was ik in het verleden wel vaker aangehouden dus was bang dat de koop helaas niet door zou gaan!...

Bleek dat bij de vorige keer mijn gegevens verkeerd genoteerd waren en dat ik de schakel toch weer mee mocht nemen *D...ik blij want, kon hem toch nog verkopen!...

Krijg ik bijna een jaar later een dagvaarding binnen om voor te komen B| ...
Goed daarnaar toe, zaal in blablabla...

Puntje bij paaltje kreeg ik op dat moment 400eu en 2 jaar voorwaardelijk op mijn rijbewijs (auto/motor uiteraard)...zou ik opnieuw in de fout gaan was ik mijn rijbewijs voor 4 maanden kwijt :/ ...door een opgevoerde schakelbrommer :? ...

Gelukkig is in juli 2007 mijn 2 jaar voorwaardelijk verlopen en kan ik me weer vrij voelen }) ...
 
nog even over dat innemen van motorfietsen, er wordt nog steeds veel mee gedreigd door politie maar het mag niet. Ze hebben namelijk zo'n wetje gemaakt waar in staat dat een gelijk vergrijp, gelijk moet worden bestraft. Wat heel simpel inhoud dat als je iemand ze motor van 10.000 euri's inneemt en iemand anders ze motor van 3000 euri's, dat ze niet hetzelfde bestraft zijn, voor wel hetzelfde vergrijp.
bij scooters gebeurd het nog steeds veel dat ze in beslag genomen worden, als ze echter gewezen worden op dit wetje, worden de scooters weer terug gegeven.
 
Volgens mij, maar geen expert hierin, is dat als je het maar gek genoeg maakt dat je voertuig wel gewoon meegaat. Voor snelheid zal dat wellicht niet zo zijn (en ook terecht), maar grove technische gebreken e.d. of gebruik bij criminele activiteiten etc etc dan mag ie van mij gewoon mee.

[off-topic] Ik vind trouwens dat dit soort gelijkheidsprincipes zijn doel voorbij schieten [/off-topic]
 
Terug
Bovenaan Onderaan