snelheidsafhankelijke ontsteking???

DAM11

MF'er
13 mei 2008
189
0
Eindhoven
Hallo,

Ik ben mijn VFR700 uit 1986 aan het ombouwen en loop tegen het volgende aan: In de originele km-teller zit een sensor die detecteert of het naaldje boven de 70 km/uur staat!? De draadjes van de sensor lopen naar het onstekingsunit. Zonder de sensor start de motor niet.

Weet iemand waarvoor deze sensor is? En waar het me eigenlijk om gaat: als ik het onstekingsunit 'fop' (door de sensor te overbruggen of iets dergelijks), kan er dan iets mis gaan?
 
Voor zover ik het elektrisch schema kan beoordelen van jouw model zit daar geen sensor. Ik zie wel een kabeltje van de ontstekingsunit naar de toerenteller.

Stel je vraag ook even op www.vfroc.nl 't Blijkt dat daar nogal weleens wat mensen zitten die verstand hebben van vfr's :)
 
x7 dat klinkt erg aannemelijk! weet de geschiedenis van de motor niet precies, maar zou een 'samenraapsel' kunnen zijn. Houdt dit in dat ik de sensor zonder problemen kan 'foppen'?
 
ja, 700cc maar dan van 87. Van mij loopt tot 280 km/h. Zijn het geen mijls die je leest?
de meeste 700's komen uit de states vanaf 750cc waren de importheffingen hoger vandaar de 700 de sensor kan idd genept worden al weet ik zelf niet hoe dat moet.
Ik heb zelf ook een japanse tzr 250 gehad met een 180 km teller die liep ongeveer 225.
 
Is echt km/h... Sensor neppen had ik als volgt gedacht: ik meet de spanning op de 2 draadjes als de teller aangesloten is, en zorg dat die spanning ook op de draadjes komt als de teller er af is... Klinkt simpel, zal wel tegenvallen, we zullen zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan