Snelheidsafhankelijke spiegel

Cozy

MF veteraan
2 jul 2004
1.574
2
Renswoude
Mijn rechter spiegel draait zo soepel over de kogel dat hij bij snelheden boven de 160 vanzelf langzaam naar binnen begint te draaien.

Heeft iemand een tip hoe ik het kogeldraaipunt weer stroef kan krijgen?

Ik moet iedere keer bij het stallen wel de spiegel naar binnen kunnen draaien, dus vastlijmen is geen optie :)

full
 
Op zondag 11 juli 2004 18:43 schreef Ferrekau het volgende:[/b][/url]
je kan je linker en rechter spiegel wisselen van plek, dan is je rechter spiegel weer ok :)

Ik kan ze natuurlijk ook omgedraaid (zijn niet symmetrisch) achterop monteren en zelf voortaan achterstevoren gaan rijden. Heb ik prima zicht naar achteren en de spiegel draait niet meer naar binnen. Net als jouw voorstel is dat echter niet zo praktisch :+
 
Hoi Cozy ik heb zelf ook een aprilia. Je kunt dit probleem verhelpen door de spigel eraf te halen(door de twee imbus boutjes loshalen)dan zie je onder je spiegel een moertje met een veer eronder zitten. Het moertje moet je met sleutel 10 een slag vaster draaien (rechtsom), de spiegel terug monteren en kijken of hij goed is, anders nog een slag geven tot hij goed is.
sucses.
 
Hoi Cozy ik heb zelf ook een aprilia. Je kunt dit probleem verhelpen door de spigel eraf te halen(door de twee imbus boutjes loshalen)dan zie je onder je spiegel een moertje met een veer eronder zitten. Het moertje moet je met sleutel 10 een slag vaster draaien (rechtsom), de spiegel terug monteren en kijken of hij goed is, anders nog een slag geven tot hij goed is.
sucses.
Ohhhhhh een aprillia |( |(

zeg dat dan :P
 
[Op zondag 11 juli 2004 18:59 schreef gunmaster het volgende.......................... Hoi Cozy ik heb zelf ook een aprilia. Je kunt dit probleem verhelpen door de spigel eraf te halen(door de twee imbus boutjes loshalen)dan zie je onder je spiegel een moertje met een veer eronder zitten. Het moertje moet je met sleutel 10 een slag vaster draaien (rechtsom), de spiegel terug monteren en kijken of hij goed is, anders nog een slag geven tot hij goed is.
sucses.

Thanks gunmaster :} Dat heeft gewerkt hij draait weer als nieuw.
 
moet dat dan O-)
Ik kan ze natuurlijk ook omgedraaid (zijn niet symmetrisch) achterop monteren en zelf voortaan achterstevoren gaan rijden. Heb ik prima zicht naar achteren en de spiegel draait niet meer naar binnen. Net als jouw voorstel is dat echter niet zo praktisch :+
Je vroeg ook geen practische oplossing O-) :P

Maargoed, ik las dat het probleem al opgelost is
 
Terug
Bovenaan Onderaan