snelheidsbegrenzers voor notoire hardrijders

gizmo88

MF veteraan
10 jun 2003
4.633
0
hoorn
Eurlings wil snelheidsbegrenzer voor notoire hardrijder
Uitgegeven: 24 april 2008 11:39
Laatst gewijzigd: 24 april 2008 11:39

ROTTERDAM - Automobilisten die keer op keer de fout in gaan met snelheidsovertredingen, bumperkleven en andere agressief weggedrag, krijgen op termijn mogelijk een snelheidsbegrenzer in hun voertuig.

"Zo'n apparaatje zorgt ervoor dat je niet harder dan 120 kilometer per uur kunt rijden'', zei minister Camiel Eurlings van Verkeer donderdag tijdens het jaarlijkse congres over verkeersveiligheid in Rotterdam.

"Er is een kleine groep mensen, die maakt het geen biet uit of ze zeventig boetes krijgen'', aldus de minister. "Die groep raak je niet met een boete en moet je dus op een andere manier aanpakken.''

ZIE OOK: 24/04/2008 Aantal verkeersdoden in 2007 onder achthonderd


(c) ANP
 
Als hij even fraude gevoelig is als de OV-chipkaart denk ik niet dat er iemand zal zijn die er problemen mee heeft ;)
 
Anders ontwikkelen ze zo'n apparaatje, aangestuurd door gps. Die kan dan zien wanneer je op een 50km-weg rijdt, en dan wordt de begrenzer op 50km/h gezet etc..

:z

Ze draven allemaal een beetje door daar, en de echte serieuze problemen doen ze niets aan (willen ze niets aan doen).
 
de overheid zijn net een stel kleuters die nergens iets van snappen.

ik hoop trouwens wel dat de ov chipkaart word doorgevoerd.
kan ik iig nog gratis reizen in de toekomst :')
 
Anders ontwikkelen ze zo'n apparaatje, aangestuurd door gps. Die kan dan zien wanneer je op een 50km-weg rijdt, en dan wordt de begrenzer op 50km/h gezet etc..

:z

Ze draven allemaal een beetje door daar, en de echte serieuze problemen doen ze niets aan (willen ze niets aan doen).
:^

zou idd zo kunnen ja..

ze zouden dan wel veeeel te ver gaan, mogen we helemaal niets meer. leven wordt al genoeg geregeld...
 
Als je een snelheidsmeting op je voorwiel hebt, kan je het makkelijk
omzeilen door simpelweg gewoon
op je achterwiel te blijven rijden
 
Ze moeten alle voertuigen op 140 begrenzen, dan kan je nog een beetje inhalen maar heb je nergens meer last van ;)
 
Onzin, meeste (dodelijke)ongelukken gebeuren ook niet op snelweg en vaak licht niet direct aan de snelheid waardoor het ongeluk gebeurde.

Die debielen dit echt vaak erg gevaarlijke overtredingen maken(niet alleen snelheid), die moeten gewoon hun rijbewijs op nieuw gaan halen en als ze weer als gestoorde rijden moeten ze gewoon nooit meer hun rijbewijs terug krijgen of pas weer na een paar jaar.
 
Laatst bewerkt:
Ze moeten alle voertuigen op 140 begrenzen, dan kan je nog een beetje inhalen maar heb je nergens meer last van ;)

140 :X jij bent niet goed :N :P

vanuit de overheid komen altijd van die nutteloze oplossingen, net als dat bestelbusjes begrenst zouden moeten worden...
Als iemand vaak gepakt wordt met extreme snelheden, pak dan gewoon z'n papiertje af en laat hem een OV kaart kopen :P
 
Die lui zijn zelf echt gek geworden daarzo. Mafketels. Echt joh. "getrapt rijbewijs", "begrenzingen". ??? Als ze al het geld nou in het integratiebeleid stoppen, denk dat Nederland daar meer gediend van zou zijn. Nee gaan ze zich druk maken om mensen die net hun rijbewijs halen beperkte "bevoegdheden" te geven. Jezus. Nee dat zal echt helpen hoor! Ze draven echt door. Als ze het verkeer veiliger willen maken. Moeten ze ELKE auto begrenzen tot 20 km/u. En dan nog zal je zien dat er ongelukken gebeuren. Waarom? Omdat het gewoon aan de mensen zelf ligt. Grappig ook dat ze alles richten op "snelheid" en "beginnende" bestuurders.

Je wilt niet weten hoeveel keer ik per dag over het hoofd gezien wordt door "oudere" bestuurders, bestuurders die (zo op het oog) al jaren ervaring zouden hebben in het verkeer. Gaat iemand daar wat aan doen? Nee daar doet men niks aan. Die mensen laten we gewoon voor wat het is. Ach wat boeit het ook he?

Ze kunnen de pot op daar.
 
als ze nou eens een begrenzer op het aantal proefballonnetjes zetten dat die randdebiele policiti op mogen laten dan wordt het misschien nog eens wat. :( :(
 
Ze moeten alle voertuigen op 140 begrenzen, dan kan je nog een beetje inhalen maar heb je nergens meer last van ;)

Lijkt me ook erg fijn als je iemand dringend naar het ziekenhuis moet brengen. |(
Ze moeten gewoon eens stoppen met ouwehoeren over snelheid en verkeer.

Agressie in het verkeer mogen ze aanpakken van mij, maar snelheid heeft erg weinig met veiligheid te maken. Elke situatie is anders.
Een geparkeerde auto voorbij rijden met 50 kan véél kwalijker zijn dan et 150 over de snelweg rijden. :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan