"Snelheidsboete eerder op deurmat"

Wullebolle

MF veteraan
20 dec 2003
7.707
9
Belgischen kust
HELP ....


"Snelheidsboete eerder op deurmat"

Het politiekorps Gooi- en Vechtstreek gaat als eerste in Nederland werken met digitale snelheidscontroles. Het systeem moet ertoe leiden dat mensen sneller een bon thuis krijgen. Ook is bij de controle geen flits meer te zien.

De snelheidsmeting zelf verandert niet, alleen het proces wordt sneller. Na het inlezen van de foto, herkent de computer het kenteken en worden de gegevens naar het Centraal Justitieel Incassobureau gestuurd.

Binnen drie tot vier dagen ligt de bon op de deurmat. De afgelopen tijd is het systeem getest en bij succes kunnen ook andere korpsen het gaan gebruiken.

(Telegraaf 12/07/06)
 
HELP ....


"Snelheidsboete eerder op deurmat"

Het politiekorps Gooi- en Vechtstreek gaat als eerste in Nederland werken met digitale snelheidscontroles. Het systeem moet ertoe leiden dat mensen sneller een bon thuis krijgen. Ook is bij de controle geen flits meer te zien.

De snelheidsmeting zelf verandert niet, alleen het proces wordt sneller. Na het inlezen van de foto, herkent de computer het kenteken en worden de gegevens naar het Centraal Justitieel Incassobureau gestuurd.

Binnen drie tot vier dagen ligt de bon op de deurmat. De afgelopen tijd is het systeem getest en bij succes kunnen ook andere korpsen het gaan gebruiken.

(Telegraaf 12/07/06)
ow, en ik maar denken dat het erover ging dat het veiliger werd in het verkeer.

edit: als er niet meer geflitst wordt, ben je dan ge-niet-flitst? })
 
Beter toch? Je krijgt hem toch wel, maar nu kan je je misschien nog herinneren dat je inderdaad daar was en nog te hard reed ook.
 
Beter toch? Je krijgt hem toch wel, maar nu kan je je misschien nog herinneren dat je inderdaad daar was en nog te hard reed ook.
:^

Precies... Weet je tenminste gelijk waar je aan toe bent.

Hoef je tenminste ook niet zo lang rustig aan te doen als je denkt dat je geflitst bent. 5 Dagen > Geen (hoge) boete > Gààààssss!! })
 
:^

Precies... Weet je tenminste gelijk waar je aan toe bent.

Hoef je tenminste ook niet zo lang rustig aan te doen als je denkt dat je geflitst bent. 5 Dagen > Geen (hoge) boete > Gààààssss!! })
:^
Geen weken lang stress meer, maar meteen en paar dagen daarna de schrok :o
 
ow, en ik maar denken dat het erover ging dat het veiliger werd in het verkeer.
:^ ... echter: wishfull thinking. Nee, voor het stimuleren van veiligheid zijn nog steeds patrouillerende agenten nodig.

Waarom gaan ze nou eens niet actiever letten op onnodig links blijven of kleven middels camera's?
 
:^ ... echter: wishfull thinking. Nee, voor het stimuleren van veiligheid zijn nog steeds patrouillerende agenten nodig.

Waarom gaan ze nou eens niet actiever letten op onnodig links blijven of kleven middels camera's?
Daar wordt wel onderzoek naar gedaan. Maar vooralsnog is het voor een computer erg lastig gebleken om onnodig linksrijden en kleven vast te stellen. Is nogal subjectief, namelijk. En ook nog es afhankelijk van de verkeerssituatie, tijdsduur, etc. Stationaire meting is natuurlijk zoiezo al compleet zinloos voor zulke zaken.
 
Daar wordt wel onderzoek naar gedaan. Maar vooralsnog is het voor een computer erg lastig gebleken om onnodig linksrijden en kleven vast te stellen. Is nogal subjectief, namelijk. En ook nog es afhankelijk van de verkeerssituatie, tijdsduur, etc. Stationaire meting is natuurlijk zoiezo al compleet zinloos voor zulke zaken.
ik weet ut :Y ... maar ik persoonlijk hypocriet als ik ben vind zulke overtredingen ernstiger dan te hard rijden. Tevens ben ik voorstander van flexibele maximumsnelheden.

Moet kunnen met matrixborden: max in NL standaard ongelimiteerd en middels de matrixborden pas je de snelheid aan aan de situatie op de weg...
 
Ik gok erop dat het niet via zenders zal gaan.. Dus bij installatie goed kijken waar de kabels lopen.. :? of zou alles op een hardeshcijf gaan ?
 
Ik gok erop dat het niet via zenders zal gaan.. Dus bij installatie goed kijken waar de kabels lopen.. :? of zou alles op een hardeshcijf gaan ?
Op nu.nl staat dat er een laptop aan het apparaat hangt, die direct de kentekens herkent en vervolgens uitgelezen wordt. Zal dus wel op het bureau uitgelezen worden en zal ook wel alleen over mobiele flitsers gaan, voorlopig.
 
Het leuke is dat de flitskastjes nu dus ook niet meer uit hoeven, aangezien het rolletje oid nooit verwisseld hoeft te worden. Maar waarom sturen ze die boete's nog op met de post? wat is er mis met SMS :9
 
Op nu.nl staat dat er een laptop aan het apparaat hangt, die direct de kentekens herkent en vervolgens uitgelezen wordt. Zal dus wel op het bureau uitgelezen worden en zal ook wel alleen over mobiele flitsers gaan, voorlopig.

oh ja ? dat had nie gezien... als ze ooit vast komen te staan, dan valt er wel wat op te verzinnen, denk ik... (bv sterke inductie grote magneet !) :+
 
een beetje laptop heeft bluetooth of wireless. Zouden die bij de politie afgeschermd zijn ? O-) :X
 
HELP ....


"Snelheidsboete eerder op deurmat"

Het politiekorps Gooi- en Vechtstreek gaat als eerste in Nederland werken met digitale snelheidscontroles. Het systeem moet ertoe leiden dat mensen sneller een bon thuis krijgen. Ook is bij de controle geen flits meer te zien.

De snelheidsmeting zelf verandert niet, alleen het proces wordt sneller. Na het inlezen van de foto, herkent de computer het kenteken en worden de gegevens naar het Centraal Justitieel Incassobureau gestuurd.

Binnen drie tot vier dagen ligt de bon op de deurmat. De afgelopen tijd is het systeem getest en bij succes kunnen ook andere korpsen het gaan gebruiken.

(Telegraaf 12/07/06)



zo ken je dus een paar keer per dag geflitst worden op dezelfde plek als je het niet ziet!! |( |( |(
lekker genaait!!! :X

boete binnen 5 dagen binnen is wel goed, maar jah zo als nu een maand wachten is schandalig dus.....het werd tijd. O-)

[me]maus ziet liever een flits, dan weet hij tenminste waar hij aan toe is[/me]



[me]maus ziet dit als een slimme manier om nog meer geld uit je zakken te kloppen[/me]
-O-


en rustig aan doen omdat je geflitst denk te zijn???
dat weet ik toch meestal wel zeker B|
 
Laatst bewerkt:
een beetje laptop heeft bluetooth of wireless. Zouden die bij de politie afgeschermd zijn ? O-) :X

blue tooth heeft alleen enkele meters bereik.. wireless of umts zou kunnen. :Y
in beide geval valt er wat op te verzinnen lijkt me...
In feit is het ene vooruitgang, denk ik: vroeger was alleen maar in brand steken mogelijk, nu komer een scala aan mogelijkheden bij... *O* *O*
 
Pfff van mij mag het nog wel sneller, dat je je sms-toontje hoort als je nog net denk "hee ben ik nou geflitst of niet"

Hoef je niet meer in spanning te zitten!
 
blue tooth heeft alleen enkele meters bereik.. wireless of umts zou kunnen. :Y
in beide geval valt er wat op te verzinnen lijkt me...
In feit is het ene vooruitgang, denk ik: vroeger was alleen maar in brand steken mogelijk, nu komer een scala aan mogelijkheden bij... *O* *O*
Iets met kooi van Faraday O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan