Snelheidsboete ontvangen uit Oostenrijk

SjoerdV

MF veteraan
18 jul 2007
1.836
11
Spaubeek
Halllo heren (en dames),

na een vakantie te motor in oa Oostenrijk paar weken geleden post gekregen uit het land. Helaas geen ansichtkaart, maar een snelheidsboete. 36 te hard; of ik even 170 euro wil overmaken (of 3 dagen cel '( ).

Ik wil het liefst proberen om er onder uit te komen en ben daarom ook op zoek naar jullie tips. De brief zelf komt direct uit Oostenrijk en is niet via het CJIB gestuurd zoals ik dat hier vaker lees. Tevens kan ik geen uiterste betaaldatum vinden.

Wat ik als eerste wil doen is een (handgeschreven?) brief terug sturen met de boodschap dat ik geen Oostenrijks (;)) spreek. Mocht ik hierna een keurige brief in het Nederlands terugkrijgen weet ik nog niet wat mijn volgende stap is. Anyone?

Oh ja, ik ben van plan om ooit in de toekomst nog in Oostenrijk op vakantie te gaan ;)

Bij voorbaat dank!

Sjoerd
 
Waarom zoveel moeite doen?
Je reed 36 te hard zeg je, thuis had het je waarschijnlijk veel meer gekost.
 
Klopt 100% wat je zegt, thuis had het meer gekost. Maar dan nog, als de mogelijkheid tot bestaat wil ik graag een poging wagen. Anders had ik dit topic niet geopend ;)
 
Halllo heren (en dames),

na een vakantie te motor in oa Oostenrijk paar weken geleden post gekregen uit het land. Helaas geen ansichtkaart, maar een snelheidsboete. 36 te hard; of ik even 170 euro wil overmaken (of 3 dagen cel '( ).

Ik wil het liefst proberen om er onder uit te komen en ben daarom ook op zoek naar jullie tips. De brief zelf komt direct uit Oostenrijk en is niet via het CJIB gestuurd zoals ik dat hier vaker lees. Tevens kan ik geen uiterste betaaldatum vinden.

Wat ik als eerste wil doen is een (handgeschreven?) brief terug sturen met de boodschap dat ik geen Oostenrijks (;)) spreek. Mocht ik hierna een keurige brief in het Nederlands terugkrijgen weet ik nog niet wat mijn volgende stap is. Anyone?

Oh ja, ik ben van plan om ooit in de toekomst nog in Oostenrijk op vakantie te gaan ;)

Bij voorbaat dank!

Sjoerd

Lekker 3 dagen gaan zitten joh, Oostenrijk is een prachtig land, zo slecht kan het toch niet zijn in de bak daar O-)

Isch graties fakantie tog :+
 
Op welke grond wil je in bezwaar gaan, dan?
In bezwaar gaan is bedoeld voor situaties waarin je meent argumenten te hebben waarom de boete onterecht is. Die noem je nergens.

Als je argumenten hebt moet je die in het bezwaar zetten en anders niet janken en gewoon betalen. :W
 
Op welke grond wil je in bezwaar gaan, dan?
In bezwaar gaan is bedoeld voor situaties waarin je meent argumenten te hebben waarom de boete onterecht is. Die noem je nergens.

Als je argumenten hebt moet je die in het bezwaar zetten en anders niet janken en gewoon betalen. :W


:^
 
Nederland heeft afspraken met Oostenrijk over het wederzijds innen van verkeersboetes. Maar hoe hier in de praktijk de hand aan gehouden wordt, dat weet ik niet.

Je kunt de gok wagen, en alvast beginnen te sparen voor het geval dat :+ Dat kan uiteindelijk wel duurder worden natuurlijk.

Edit: ik lees net dat je brief niet via het CJIB komt, maar direct uit Oostenrijk. Dan kun je inderdaad terugschrijven dat je geen Duits spreekt, en waarschijnlijk krijg je dan uiteindelijk een brief in het Nederlands. Uitstel dus, en geen afstel.
 
Laatst bewerkt:
Nederland heeft afspraken met Oostenrijk over het wederzijds innen van verkeersboetes. Maar hoe hier in de praktijk de hand aan gehouden wordt, dat weet ik niet.

Je kunt de gok wagen, en alvast beginnen te sparen voor het geval dat :+ Dat kan uiteindelijk wel duurder worden natuurlijk.

Edit: ik lees net dat je brief niet via het CJIB komt, maar direct uit Oostenrijk. Dan kun je inderdaad terugschrijven dat je geen Duits spreekt, en waarschijnlijk krijg je dan uiteindelijk een brief in het Nederlands. Uitstel dus, en geen afstel.
:^

Uitstel van executie.
Je kunt terug schrijven dat je geen Duits spreekt, maar daar hebben ze in Oostenrijk poep aan.
Je krijgt nog een paar brieven uit Oostenrijk met wat verhogingen en dan een tijdje niets.
Tegen de tijd dat jij het hele voorval vergeten bent komt justitie Nederland de boete +verhogingen +rente +administratiekosten namens justitie Oostenrijk innen.

Ik zou gewoon dokken, je hebt het zelf gedaan en het bedrag is een lachertje vergeleken met NL begrippen.
Je kunt het ook gaan rekken, maar betalen ga je uiteindelijk toch.
Er zijn trouwens al meerdere topics hierover.
Mocht je het gaan rekken zou ik voorlopig niet in de buurt van Oostenrijk komen, anders krijg je alsnog die gratis vakantie ;)
 
Weet je gelijk weer waarom wij in Nederland een incassobureau hebben om de boetes te innen.

Nederlanders betalen gewoon liever niet.........
 
Niet reageren en doen of je die brief nooit gekregen hebt. Kudt postbodes ook. Kan zijn dat je daarna aangetekende post krijgt, maar die moet je niet ophalen.
 
Mensen mensen toch... De meesten van jullie zijn met het verkeerde been uit bed gestapt? Ik ben me zeer bewust ervan dat ik zelf daar te hard gereden heb. Ik meen ook nergens dat ik geschreven heb bezwaar in te willen dienen. Het enige waar ik naar vraag, is of er mensen tips hebben of inderdaad ervaring hebben met het terugschrijven van een brief in het Nederlands. Krijg ik de boete terug met een Nederlandstalige brief erbij zal ik deze inderdaad betalen.
 
Mensen mensen toch... De meesten van jullie zijn met het verkeerde been uit bed gestapt? Ik ben me zeer bewust ervan dat ik zelf daar te hard gereden heb. Ik meen ook nergens dat ik geschreven heb bezwaar in te willen dienen. Het enige waar ik naar vraag, is of er mensen tips hebben of inderdaad ervaring hebben met het terugschrijven van een brief in het Nederlands. Krijg ik de boete terug met een Nederlandstalige brief erbij zal ik deze inderdaad betalen.

Dan blijft de vraag:
Waarom vragen om een Nederlandstalige brief als je nu ook al begrijpt dat je toch moet betalen :?
 
In onderstaand filmpje wordt uitgelegd wat je moet doen.

www.youtube.com/watch?v=RZ7FMtKpH48

braboneger%20(2)-500x500.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mensen mensen toch... De meesten van jullie zijn met het verkeerde been uit bed gestapt? Ik ben me zeer bewust ervan dat ik zelf daar te hard gereden heb. Ik meen ook nergens dat ik geschreven heb bezwaar in te willen dienen. Het enige waar ik naar vraag, is of er mensen tips hebben of inderdaad ervaring hebben met het terugschrijven van een brief in het Nederlands. Krijg ik de boete terug met een Nederlandstalige brief erbij zal ik deze inderdaad betalen.

Waarom eerst een brief in het Nederlands, terwijl je weet wat de bedoeling is?
En ik neem aan dat duidelijk staat vermeld waar het geld naartoe overgemaakt dient te worden althans, Duitsers zijn daar in ieder geval helder in......
 
Ex-racemaatje van me heeft het ook gehad in oostenrijk. (hij had het ook redelijk bont gemaakt, als ik me goed herinner met 138 langs een flitser geknald waar je pakweg 70 mocht)
Niet betaald, en maanden niets meer van gehoord. alles okiedokie denkt ie dus. (ik ook eerlijk gezegd)

Een jaartje erna krijg ik opeens telefoon van hem, hij was met het koekblik op ski vakantie, en bij n routine (laser)controle aan de uitgang van het dorp tegengehouden. Z'n duits was is echt niet sterk, dus hij vroeg of ik even aan de telefoon kon komen, en hij geeft de agent door. Heel aardige man die agent, daar niet van. Maar bleek dus wel dat m'n maatje meemocht naar het bureau, en dat z'n rijbewijs werd ingehouden voor 3 weken,de auto werd weggetakeld, en een aardig tikkie boetebedrag erbovenop, ivm. 'de feiten in het verleden'. (toen ie met het koekblik werd tegengehouden, had ie ook al 60 ipv 50 gereden, ze stonden net ervoor in de bosjes te laseren.) totaaltje kwam hem even op 1200 euro, gelijk af te rekenen.

Ik heb toen verschillende malen moeten naar de bezirksrichter (rechter van het kanton) telefoneren,op aanraden van de agent, en die kerel was al heel wat minder aardig. Het heeft me heel wat telefoontjes naar Oostenrijk gekost, om de situatie iets of wat proberen op te lossen. Het enige wat ik kon bedingen, was dat ze wel de auto konden bijhouden, en z'n vrouw heeft de rest van de vakantie "mogen" rijden. Rijbewijs kreeg ie 2 weken na thuiskomst wel netjes met de post thuisgestuurd.

Maar dat boetebedrag heeft ie inderdaad wel netjes contant (niets te pinnen) mogen aftikken op het bureau, en er een halve dag doorgebracht van het kastje naar de muur. + dat ie ongetwijfeld een leuke notering in de computer staan heeft als ie ooit nog eens zou tegengehouden worden in Oostenrijk. ( het heeft mij trouwens ook een aardige duit aaan telefoongesprekken gekost :+ )

Ik heb ook een ***hekel aan dat soort boetes, maar na deze ervaring weet ik dat er met die verder vriendelijke Oostenrijkers op dat gebied niet echt te spotten valt, ik zelf zou 'm netjes betalen dus :')
 
Laatst bewerkt:
Halllo heren (en dames),

na een vakantie te motor in oa Oostenrijk paar weken geleden post gekregen uit het land. Helaas geen ansichtkaart, maar een snelheidsboete. 36 te hard; of ik even 170 euro wil overmaken (of 3 dagen cel '( ).

Ik wil het liefst proberen om er onder uit te komen en ben daarom ook op zoek naar jullie tips. De brief zelf komt direct uit Oostenrijk en is niet via het CJIB gestuurd zoals ik dat hier vaker lees. Tevens kan ik geen uiterste betaaldatum vinden.

Wat ik als eerste wil doen is een (handgeschreven?) brief terug sturen met de boodschap dat ik geen Oostenrijks (;)) spreek. Mocht ik hierna een keurige brief in het Nederlands terugkrijgen weet ik nog niet wat mijn volgende stap is. Anyone?

Oh ja, ik ben van plan om ooit in de toekomst nog in Oostenrijk op vakantie te gaan ;)

Bij voorbaat dank!

Sjoerd


Gewoon niet betalen, nederland levert geen staatsburgers uit aan Oostenrijk voor een snelheidsovertredingkje.

Ik heb er hier ook nog een liggen, 52 km/h te snel in finland. Ben ondertussen al terug in Finland geweest en zelfs op het politiebureau in het dorpje waar ik geverbaliseerd was en waar men na een paspoortcontrole mij een fijne dag toewenste. Hoor je niets meer van.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon niet betalen, nederland levert geen staatsburgers uit aan Oostenrijk voor een snelheidsovertredingkje.

Ik heb er hier ook nog een liggen, 52 km/h te snel in finland. Ben ondertussen al terug in Finland geweest en zelfs op het politiebureau in het dorpje waar ik geverbaliseerd was en waar men na een paspoortcontrole mij een fijne dag toewenste. Hoor je niets meer van.

blijkt dus dat finland oostenrijk niet is. :+
 
Ik heb er hier ook nog een liggen, 52 km/h te snel in finland. Ben ondertussen al terug in Finland geweest en zelfs op het politiebureau in het dorpje waar ik geverbaliseerd was en waar men na een paspoortcontrole mij een fijne dag toewenste. Hoor je niets meer van.

De molen draait daar langzaam, loop volgende keer gerust nog eens binnen. O-)
 
paar jaar terug boete uit Duitsland. Geflitst met 30 te hard, met de auto. Na 2x een duitstalig verzoek te hebben gekregen aan te geven wie de bestuurder was, 2x in het nederlands teruggestuurd dat ik graag in het nederlands een brief zou ontvangen, nooit meer iets van gehoord.

Aangezien in die auto ook al een paar jaar niet meer heb, kan ik neem ik aan ook gewoon weer veilig in Duitsland rijden :). Het is tot nu toe tenminste goed gegaan... O-)
 
paar jaar terug boete uit Duitsland. Geflitst met 30 te hard, met de auto. Na 2x een duitstalig verzoek te hebben gekregen aan te geven wie de bestuurder was, 2x in het nederlands teruggestuurd dat ik graag in het nederlands een brief zou ontvangen, nooit meer iets van gehoord.

Aangezien in die auto ook al een paar jaar niet meer heb, kan ik neem ik aan ook gewoon weer veilig in Duitsland rijden :). Het is tot nu toe tenminste goed gegaan... O-)

1 probleempje, die boete staat niet op de auto geregistreerd, maar op jou naam, omdat je nooit aangegeven hebt wie de bestuurder was blijft hij daar staan.
Mocht je ooit toch om wat voor reden gecontroleerd worden in Duitsland dan moet je niet raar kijken als ze je auto even af laten slepen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan