snelheidsboete

Ik schrijf standaard een bezwaarschrift
kan je zo ophalen bij http://www.tuftufclub.com/
Je weet maar nooit
Als iedereen het zou doen kunnen ze het helemaal niet meer aan en word de kans nog kleiner dat je een prent krijgt
Je word toch gek van al die prenten
Voorheen kreeg je nog wel eens een waarschuwing
Nu is het meteen schrijven :(
 
Gewoon boete voorlopig aanvaaren, zodra je de acceptgiro binnen heb, dan bezwaar aantekenen. Op de begeleidende brief staat je snelheid en zo. Dus dat is niet meer te wijzigen dan (omhoog). Simpel toch?
 
Heb een keer met een agent staan praten. Hij vertelde dat wel achteraf de snelheidsmeter van een auto mogen ijken. Dus als zij bv met 160 km/uur achter je reden. Dan kunnen ze nadat ze je staande hebben gehouden de teller laten ijken.

Edit: ik bedoel natuurlijk de snelheidsmeter van de politieauto
 
Laatst bewerkt:
He Vfrobert, persoonlijk vind ik het nogal een raar verhaal. Ik maak hieruit op dat zij geen middelen hebben gebruikt om jouw snelheid vast te leggen? Heb je zelf toegegeven 170 te rijden?

Laat het me even weten, ivm een persoonlijk onderzoekje.

M.
 
Ze hebben in ieder geval niet gemeld dat ze iets vastgelegd hebben. Ze begonnen met de opmerking: jij reed minstens 170. Dit heb ik ontkend, maar ik heb ook gezegd dat ik niet wist hoe hard ik reed, en ik gaf toe dat ik te hard reed; ik heb zelf geen getal genoemd. Vervolgens zaten de agenten zeker 10 minuten in de auto, met de porto of computer te spelen, waarna mij de eerder genoemde keuze werd voorgelegd. Laat me wat weten nav je onderzoekje.
 
Beste Vfrob,
Het gaat mij even om het volgende; ze hebben je snelheid niet gemeten, noch door middel van een laser, noch door middel van volgen. (als je gedurende een bepaalde afstand gevolgd wordt kan je ook een proces verbaal krijgen, de wagens zijn namelijk allemaal geijkt.) maar zoals ik al zei, dan moeten zij je gevolgd zijn. Nou gaat het mij erom wat ze op de beschikking hebben gezet. Er moet namelijk vermeld worden op welke wijze de snelheid is vastgesteld. Dit staat niet op jouw geeltje maar op het witte exemplaar dat ze zelf houden, dus dat wordt lastig. Er staat wel een feitnummer op, ergens rechts in het midden. Zou je me die kunnen geven? Vraag 2; moest je direkt betalen?
Een en ander komt mij raar over omdat je als opsp. ambtenaar verplicht bent een rijbewijs in te vorderen indien er een snelheidsovertreding is geconstateerd van 50 km p/u of hoger. Dit is geen optie maar een verplichting. (art. 164 Wegenverkeerswet 1994, lid 2 onder c.) Daarom vind ik het raar dat ze dat a) zonder de werkelijke snelheid te weten durven te zeggen dat ze je rijbewijs in mogen nemen en b) een schikking ter plaatse treffen van een geconstateerde snelheid van boven de 30 km p/u, wederom zonder de juiste snelheid te weten.
Een en ander zou mogelijk zijn als er in een aanvullend proces verbaal of op de mini (het geeltje)duidelijk de omstandigheden worden vermeld waaronder zij jou zagen rijden, maar dat lijkt mij persoonlijk erg sterk. Zij moeten dan vermelden waarop zij jou snelheid gebaseerd hebben.
Begrijp me goed ik ben niet voor hardrijden, ik zelf rij ook wel eens boven de toegestane limiet maar die wet is opgesteld om voor ons aan de regels te houden en voor de overheid om ze uit te voeren en niet zelf een eigen interpretatie te geven aan de wet.
Dan nog een vraagje; ze hebben je verteld voor dat je een verklaring af mocht leggen dat je niet tot antwoorden was verplicht?
Ik hoor/lees het wel.

Ik hoop je enigzins hiermee te helpen,
Succes,
M.
 
Beste Vfrob,
Het gaat mij even om het volgende; ze hebben je snelheid niet gemeten, noch door middel van een laser, noch door middel van volgen. (als je gedurende een bepaalde afstand gevolgd wordt kan je ook een proces verbaal krijgen, de wagens zijn namelijk allemaal geijkt.) maar zoals ik al zei, dan moeten zij je gevolgd zijn. Nou gaat het mij erom wat ze op de beschikking hebben gezet. Er moet namelijk vermeld worden op welke wijze de snelheid is vastgesteld. Dit staat niet op jouw geeltje maar op het witte exemplaar dat ze zelf houden, dus dat wordt lastig. Er staat wel een feitnummer op, ergens rechts in het midden. Zou je me die kunnen geven? Vraag 2; moest je direkt betalen?
Een en ander komt mij raar over omdat je als opsp. ambtenaar verplicht bent een rijbewijs in te vorderen indien er een snelheidsovertreding is geconstateerd van 50 km p/u of hoger. Dit is geen optie maar een verplichting. (art. 164 Wegenverkeerswet 1994, lid 2 onder c.) Daarom vind ik het raar dat ze dat a) zonder de werkelijke snelheid te weten durven te zeggen dat ze je rijbewijs in mogen nemen en b) een schikking ter plaatse treffen van een geconstateerde snelheid van boven de 30 km p/u, wederom zonder de juiste snelheid te weten.
Een en ander zou mogelijk zijn als er in een aanvullend proces verbaal of op de mini (het geeltje)duidelijk de omstandigheden worden vermeld waaronder zij jou zagen rijden, maar dat lijkt mij persoonlijk erg sterk. Zij moeten dan vermelden waarop zij jou snelheid gebaseerd hebben.
Begrijp me goed ik ben niet voor hardrijden, ik zelf rij ook wel eens boven de toegestane limiet maar die wet is opgesteld om voor ons aan de regels te houden en voor de overheid om ze uit te voeren en niet zelf een eigen interpretatie te geven aan de wet.
Dan nog een vraagje; ze hebben je verteld voor dat je een verklaring af mocht leggen dat je niet tot antwoorden was verplicht?
Ik hoor/lees het wel.

Ik hoop je enigzins hiermee te helpen,
Succes,
M.

Ehm met betrekking tot het invorderen van het rijbewijs, kan ik zeggen dat de Ovj van elk gebied daar aanvullende regels voor kan opstellen. Dat wil dus zeggen dat je niet altijd je rijbewijs hoeft kwijt te raken bij een overtreding van + 50 km/h.
 
Heb een keer met een agent staan praten. Hij vertelde dat wel achteraf de snelheidsmeter van een auto mogen ijken. Dus als zij bv met 160 km/uur achter je reden. Dan kunnen ze nadat ze je staande hebben gehouden de teller laten ijken.

Edit: ik bedoel natuurlijk de snelheidsmeter van de politieauto

De snelheidsmeter van de auto's van het politieburo in het dorp waar ik woon zijn standaard geijkt. Ze hebben een omrekentabel in de auto (snelheidsmetersnelheidechte snelheid)
 
Beste Vfrob,
Het gaat mij even om het volgende; ze hebben je snelheid niet gemeten, noch door middel van een laser, noch door middel van volgen. (als je gedurende een bepaalde afstand gevolgd wordt kan je ook een proces verbaal krijgen, de wagens zijn namelijk allemaal geijkt.) maar zoals ik al zei, dan moeten zij je gevolgd zijn. Nou gaat het mij erom wat ze op de beschikking hebben gezet. Er moet namelijk vermeld worden op welke wijze de snelheid is vastgesteld. Dit staat niet op jouw geeltje maar op het witte exemplaar dat ze zelf houden, dus dat wordt lastig. Er staat wel een feitnummer op, ergens rechts in het midden. Zou je me die kunnen geven? Vraag 2; moest je direkt betalen?
Een en ander komt mij raar over omdat je als opsp. ambtenaar verplicht bent een rijbewijs in te vorderen indien er een snelheidsovertreding is geconstateerd van 50 km p/u of hoger. Dit is geen optie maar een verplichting. (art. 164 Wegenverkeerswet 1994, lid 2 onder c.) Daarom vind ik het raar dat ze dat a) zonder de werkelijke snelheid te weten durven te zeggen dat ze je rijbewijs in mogen nemen en b) een schikking ter plaatse treffen van een geconstateerde snelheid van boven de 30 km p/u, wederom zonder de juiste snelheid te weten.
Een en ander zou mogelijk zijn als er in een aanvullend proces verbaal of op de mini (het geeltje)duidelijk de omstandigheden worden vermeld waaronder zij jou zagen rijden, maar dat lijkt mij persoonlijk erg sterk. Zij moeten dan vermelden waarop zij jou snelheid gebaseerd hebben.
Begrijp me goed ik ben niet voor hardrijden, ik zelf rij ook wel eens boven de toegestane limiet maar die wet is opgesteld om voor ons aan de regels te houden en voor de overheid om ze uit te voeren en niet zelf een eigen interpretatie te geven aan de wet.
Dan nog een vraagje; ze hebben je verteld voor dat je een verklaring af mocht leggen dat je niet tot antwoorden was verplicht?
Ik hoor/lees het wel.

Ik hoop je enigzins hiermee te helpen,
Succes,
M.

1) Het nummer is 'S-200-E' of 'G-200-E '( moeilijk leesbaar).
2) Nee, ik hoefde niet direkt te betalen.
3) Over een verklaring afleggen of een niet-verplichting tot antwoorden of recht op zwijgen is in het geheel niet gesproken.

ik ben in zoverre voor hard rijden indien de situatie het toelaat; de weg was leeg! Soms rijd ik 200 waar je 120 mag, en soms rijd ik 80 waar je 100 mag... afhankelijk van de situatie en verkeersdrukte. Regels zijn er mijns inziens om mensen die een dergelijk inzicht niet hebben of niet gebruiken tegen zichzelf en tegen anderen te beschermen.
 
Waarschijnlijk S 100 e, 115 euro?
De verklaring is in dit geval ook niet verplicht, wel als er had gestaan S 100 g.
En dan even een kwestie van miereneukerij. Staat er op die autoweg een bord met daarop de maximum snelheid? Als je antwoord hebt gegeven leg ik wel uit waarom.

Persoonlijk blijf ik het een rare situatie vinden. Zoals ik al zei, moeten de agenten behoorlijk duidelijk de situatie omschrijven mbt de naar hun idee overschreden maximum snelheid. Lijkt me erg moeilijk.

Ik hoor/lees je reactie wel, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik ze graag.

M.
 
Waarschijnlijk S 100 e, 115 euro?
De verklaring is in dit geval ook niet verplicht, wel als er had gestaan S 100 g.
En dan even een kwestie van miereneukerij. Staat er op die autoweg een bord met daarop de maximum snelheid? Als je antwoord hebt gegeven leg ik wel uit waarom.

Persoonlijk blijf ik het een rare situatie vinden. Zoals ik al zei, moeten de agenten behoorlijk duidelijk de situatie omschrijven mbt de naar hun idee overschreden maximum snelheid. Lijkt me erg moeilijk.

Ik hoor/lees je reactie wel, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik ze graag.

M.
Hoi M, ik weet zeker dat er '200' staat bij het nummer, de boete is inderdaad 115 euro. Er staat geen bord max 100, wel een blauw bord met een auto erin: 'autoweg'. De omschrijving op het gele vodje is: "overschrijding max autowegen buiten de bebouwde kom meer dan 25 km en t/m 30 km/uur."
 
Helaas, ik dacht je nog even te kunnen redden met een kleinigheidje. Er wordt namelijk onderscheid gemaakt bij het uitschrijven van bonnen voor overschrijdingen indien er wel of geen bord staat.(dat rode bord met daarin de snelheid, bord a1), Maar in jouw geval hebben ze het juist nummer gepakt, die S 200 e. Nou ja, het had gekund.
Verder zie ik geen andere opties, echter ik zou zelf een bezwaar indienen en dan met name vragen naar en opheldering vragen over de wijze waarop de agenten de snelheid hebben vastesteld.
Nou ja, wie weet komt er wat uit,
veel succes en sorry dat ik je niet verder kan helpen.

M.
 
Bedankt voor je inspanningen! Als ik dus bezwaar aanteken, en stel dat ik dan van de boete afkom, kunnen ze me dan de volgende keer extra naaien? Kunnen ze zien of je al eens (met goed gevolg) bezwaar hebt gemaakt?
 
Eindelijk bericht gekregen op mijn bezwaar; de beschikking is gedropt omdat de behandeling ervan meer als 4 maanden heeft geduurd; dat is volgens hen geen goede bedrijfsvoering en daarmee reden om te droppen.
 
Rare jongens, die plinten (=limburgs (lees:sittards))...

..Ik had ook zoiets leuks;

Rijd ik achter een bejaarde weggebruiker, die net niet boven de 40 wil/komt/gaat. Dus irritatiegrens wordt ruim overschreden, maar gelukkig een verbreding in de weg, dus blaas ff (overtuigend) voorbij. Zit er zo'n retroreflectododo (scrabblebonus) achter me, jeweetwel met zo'n blauw-wit merklogo. Die stuift mij voorbij en maakt met zijn hand een op-en-neer beweging. Ik denk s&%t, braaf stoppen...rijd die dodo gewoon door! Nou moe, what the f...
Had zeker geen zin in administratie die dag...

Koz
 
Ik zal jullie even uit de droom helpen, alle dienstauto's van de politie zijn geijkt, de opvallende en de onopvallende. Achter het zonneklepje hangt een lijst met kilometers op teller en werkelijke kilometers......
 
Ehm met betrekking tot het invorderen van het rijbewijs, kan ik zeggen dat de Ovj van elk gebied daar aanvullende regels voor kan opstellen. Dat wil dus zeggen dat je niet altijd je rijbewijs hoeft kwijt te raken bij een overtreding van + 50 km/h.

Je haalt nu twee dingen door elkaar. Elke politieambtenaar is verplicht bij een geconstateerde snelheid van >50 kilometer per uur te hard het rijbewijs in te vorderen. Dit geldt voor heel Nederland. Vervolgens beslist de officier van justitie of er een boete opgelegd wordt, hoe hoog deze is en hoelang het rijbewijs bij justitie blijft.
 
@koz:

Vanochtend reed ik op de A13, een andere motorrijder reed vóór mij. Het was druk, maar het verkeer reed wel redelijk door. Die jongen vóór mij was aan het tripleren. Even later kwam een agent op motor voorbijgereden over de vluchtstrook (!) Hij volgde mijn collega rijder, die had niks in de gaten had :] , even op een paar meter afstand en ging hem toen voorbij. Het enige dat hij deed was even een vermanend vingertje opsteken.

5 Minuten later deed die agent het bij mij, toen ik over een enkelvoudige uitrijstrook autos links aan het inhalen was. Ik heb ingevoegd en mijn duim naar hem opgestoken. De ironie...

Ze zullen niet allemaal en altijd zo schappelijk zijn maar deze kerel was in ieder geval met het juiste been uit bed gestapt vanochtend :Z

Groet,
Sandor
 
30 te hard, je reed 170...

waar reed jij?? :?

Beetje vreemde bedoeling dat ze je voor
bepaalde keuzes zetten trouwens..

Dat is gewoon een agent geweest die geen zin had in al dat papierwerk, dus heeft ie em een keus gegeven, wetende dat hij toch wel voor die 30 te hard gaat.
Conclusie: Agent is lui, VFRob is blij.
 
Een agent mag een schatting maken... En 70km/h te hard afronden naar 30 km/h te hard is dan al mals geschat... Je kan wel wat proberen, maar 70 km/h eraf lullen gaat echt niet lukken... Van de 30km/h 20 km/h zien te maken kan misschien nog wel... })

volgens de agent die mij schatte op 160 waar 80 toegestaan was is een schatting niet genoeg en moet hij je een bepaalde minimale afstand met gelijke snelheid kunnen volgen om jouw snelheid vast te stellen

ik kreeg dus geen snelheidsboete

overigens reed ik geen 160 maar 200...
 
heb wel eens zoiets meegemaakt. een motoragent die meeleefde(ik zou rijbewijs kwijtraken) en die er een fikse snelheids overtreding van heeft gemaakt . toffe peer dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan