snelheidsboete

Rob

Die hard MF'er
10 jan 2002
288
0
hoensbroek
Gisteren werd ik aangehouden en mocht kiezen; of direkt rijbewijs inleveren, of akkoord gaan met een snelheidsovertreding van 30 km/h te hard, in dit geval 110 euro. Ik koos het laatste (ik reed 170 op een autoweg). Heeft iemand anders al eens zo'n keuze gehad?
 
30 te hard, je reed 170...

waar reed jij?? :?

Beetje vreemde bedoeling dat ze je voor
bepaalde keuzes zetten trouwens..

Maar ik zou ook gedokt hebben denk ik.
 
Klinkt mij alsof ze niet exact konden meten hoe snel je ging... Normaal hoef je niet akkoord te gaan met een boete om deze toch te krijgen.... Als ze geen exacte meting konden doen, kunnen ze wellicht zo'n voorstel doen... Rijbewijs inleveren is dan op basis van geschatte snelheid (die dus fiks hoger lag)... Dit is helaas nog legaal voor zover ik weet ook...

wwarschijnlijk mazzel dus, dat ze geen goede meting konden doen...

Je moest toch niet meteen dokken? Klinkt dan als erg fake, of bijklussen...
 
Laatst bewerkt:
Ze zagen dat ik veel te hard reed en wilden het blijkbaar op een akkoordje gooien, vandaar het 'bod' van 30 km/h te hard. 170 km/h is blijkbaar moeilijk hard te maken voor ze? Nee, ik hoefde niet meteen te dokken...
 
Laatst bewerkt:
HHmmm...gingen die 110 euro niet direct in
de beurs van oom agent zelf.. ?
Die kerel eet biefstuk vanavond.
 
...Ik kreeg ook een geel papiertje mee, en de agenten waren met twee, ook namen ze contact op met het bureau; papieren ed checken...
 
Ze zagen dat ik veel te hard reed en wilden het blijkbaar op een akkoordje gooien, vandaar het 'bod' van 30 km/h te hard. 170 km/h is blijkbaar moeilijk hard te maken voor ze? Nee, ik hoefde niet meteen te dokken...

Dus ze weten niet hoe hard je reed? Reden ze zelf 120? Dan is er geen enkele manier om erachter te komen hoe hard jij reed.
 
Ze zagen dat ik veel te hard reed en wilden het blijkbaar op een akkoordje gooien, vandaar het 'bod' van 30 km/h te hard. 170 km/h is blijkbaar moeilijk hard te maken voor ze? Nee, ik hoefde niet meteen te dokken...
Stilstaand is het verschil tussen relatief kleine overtreding (max. 30 te hard) en een grotere overtreding (alles daarboven) op basis van schatting moeilijk... Een motor met een hoger toerental die met 130 langs rijdt kan goed sneller lijken te gaan dan een motor die 150 rijdt met een lager toerental... Tot 30 kost minder & wordt ook minder zwaar geteld... Dit is makkelijker hard te maken, bewijslast is (iets) lichter... Zodoende de maximale "lichte" snelheidsovertreding, denk ik...
 
Dus ze weten niet hoe hard je reed? Reden ze zelf 120? Dan is er geen enkele manier om erachter te komen hoe hard jij reed.
Een agent mag een schatting maken... En 70km/h te hard afronden naar 30 km/h te hard is dan al mals geschat... Je kan wel wat proberen, maar 70 km/h eraf lullen gaat echt niet lukken... Van de 30km/h 20 km/h zien te maken kan misschien nog wel... })
 
Eh.. VFRroeg hij je om te bukken? :? Als ik het zo lees ben je gewoon hard genomen. Heb je wel een prent gekregen? VFReemd VFRhaal beste VFRiend.
 
Wat is vfreemd aan het vfrhaal, saint? Ga jij bukken als je een agent tegenkomt?
 
Stilstaand is het verschil tussen relatief kleine overtreding (max. 30 te hard) en een grotere overtreding (alles daarboven) op basis van schatting moeilijk... Een motor met een hoger toerental die met 130 langs rijdt kan goed sneller lijken te gaan dan een motor die 150 rijdt met een lager toerental... Tot 30 kost minder & wordt ook minder zwaar geteld... Dit is makkelijker hard te maken, bewijslast is (iets) lichter... Zodoende de maximale "lichte" snelheidsovertreding, denk ik...
waar heb je deze wijsheid vandaan?? is gewoon gelul
 
Gisteren werd ik aangehouden en mocht kiezen; of direkt rijbewijs inleveren, of akkoord gaan met een snelheidsovertreding van 30 km/h te hard, in dit geval 110 euro. Ik koos het laatste (ik reed 170 op een autoweg). Heeft iemand anders al eens zo'n keuze gehad?

Meneer agent kan in de rechtzaal moeilijk hard maken dat jij op dat moment exact 170 reed maar in mijn OPINIE kan hij makkelijk hard maken dat jij 110 reed aangezien jij ontzettend hard voorbij kwam en als ze dan ook nog met 2 agenten zijn die allebei beweren dat jij 170 reed maar dat het niet vast te stellen viel dat jij harder dan 120 reed, dan denk ik dat het wel genoeg is.
 
Wat is vfreemd aan het vfrhaal, saint? Ga jij bukken als je een agent tegenkomt?

Was figuurlijk bedoeld :) Maar ik vind het zo vreemd dat ze maar een fictieve snelheid aan nemen en dat gelijk ff lappen.... :?

Maaruu, sex met een agent langs de weg.. Nee. Al ken ik wel een paar mooie agentes hier in de buurt die dus echt een prent waard zijn })
 
blijf natuurlijk raar
radar app moeten een ijkbewijs hebben.
hoe ijk je een agent, Ja het zijn eikels maar dat schrijf je anders.
maar zogauw je accoord gaat met die 30 km ,dan geef je dat zelf toe en kunnen ze je daar aan houden.
dus dat is hard te maken.
je kunt beter zeggen "ik dacht dat ik 100 reed "
moeten zij maar uitzoek hoeveel rond de honderd.
dus nooit zelf zeggen dat je te hard reed en een snelheid noemen.
zei moeten voor het bewijs zorgen!
 
Volgens mij zijn ijkrapporten en zo niet nodig.

Ben op mijn brommer eens aangehouden met meer
dan 85 op hun gewone teller.
Dat is toen afgerond naar 60 km/u.

Ik denk als ze het zo ruim nemen dat het wel mag
omdat ze iig ver buiten de afwijking van hun
snelheidsmeter zitten.

Maar zo op de gok als bij VFR....
Oom agent heeft eens met groot licht lopen
knipperen en doen toen ik mijn eerste poging
tot kneedown deed, ik reed toen gewoon 80
maar zag er blijkbaar in hun ogen al een
stuk sneller uit.
Zeg gewoon dat je in zijn 2 reed of zo. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan