Snelheidscontrole Frankrijk

VmaxGEK

MF veteraan
18 aug 2002
1.387
0
Voor iedereen die nog naar Frankrijk gaat. ik ben net terug van vakantie en heb net voor de grens naar Belie nog een bekeuring opgelopen. ik reed 163 waar je 135 mag. resultaat €90 boete á contant. Zonde van de poen, maar ik kwam er nog goed vanaf. In Frankrijk ben je meteen je auto of motor kwijt als je 179 km per uur rijdt!!! En dat reed ik (en meer, nl 185) op het moment dat ik ze zag staan in m'n ooghoek. Fors remmen kon niet, maar gelukkig wel iets minderen.

Wat is de truc in Frankrijk: Ze halen ALLEEN DE TOURISTEN ERUIT !!!
Ik weet nu ook waar ze meestal staan, nl net voordat de snelweg van Péage (tol) naar gewone weg over gaat. De Gendarmerie kan je dan gemakkelijk 'pakken' bij de tolpoort.
Lekker laf toch!

Ook zo'n ervaring?
 
Op zondag 18 augustus 2002 22:05 schreef VmaxGEK het volgende:
ik reed 163 waar je 135 mag. resultaat €90 boete á contant. Ook zo'n ervaring?

Yep, maar dan in Belgie. Ik reed 153, waar je 120 mocht: 650 gulden! Direct betalen. Natuurlijk niet op zak toen, maar mocht ik mooi achter oom agent aanrijden naar de pinautomaat. Daar aangekomen mocht ik in de rij staan: allemaal nederlanders die mochten pinnen voor CJIB-BELGIE.

Ach ja... '(
Maar je reed 163 waar je 135 mocht :? 130 is toch de max snelheid in frankrijk?
 
Hee bertje zzr opgelapt?

Kweet wel dat de gendarmerie vaak op een punt staat voor een stadje/dorpje, en dat aan het einde van dat dorp ook een plukje gendarmes staan en dan kunnen ze je makkelijk pakken, geen achtervolgingen, gewoon punt 1 en 2..

Maar we hielden ons lekker aan de maximum snelheid in frankrijk, je bent toch op vakantie of niet dan... beetje sightseeing enzo.
:)
 
hmm heb ik dus weer geluk gehad, heb toch echt 180 gereden in frankrijk en 160 in belgie, maar geen problemen gehad.
alleen in ierland aangehouden door het leger maar verder geen problemen.
 
hmmm, ik heb in frankrijk nooit problemen gehad... en de snelheid waarop jij bekeurd bent was mijn gemiddelde snelheid inclusief tanken ;)

in belgie heb ik wel een mindere ervaring gehad maar ja, 100 te hard rijden en bekeuring gekregen voor 80 te hard omdat ze t niet precies vast hadden kunnen stellen.. 350 euro a la contant.. :j
 
in belgie heb ik wel een mindere ervaring gehad maar ja, 100 te hard rijden en bekeuring gekregen voor 80 te hard omdat ze t niet precies vast hadden kunnen stellen.. 350 euro a la contant.. :j


Ik vraag me af of dat direct contant betalen nog wel 'mag'. Ik kan me namelijk een post herinneren waarin naar een uitspraak van ??? werd gewezen, waarop die plicht dus werd vernietigd. Compleet met vertalingen...

Weet alleen niet meer waar ik 'm heb gelezen.

Wat Frankrijk betreft is dat een streng land. Weet dat bij (nacht)vissen zonder vergunning je complete zooi in beslag word genomen als je niet ter plekke betaald. Toeristen pesten noemen ze dat! Weet niet wat ze met motoren doen als je geen pinpas of geld bij je hebt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan