snelheidsduivel????

De rechter kan ook bepalen dat je je auto/motor niet meer terug krijgt. Ik ken een jongen die op deze manier zijn corado g60 kwijt is geraakt. (tevens een dikke boete en een voorwaardelijk (omdat ie hem perse nodig had voor zijn werk) rijontzegging voor een jaar, met een proeftijd van 3 jaar.)

De rechter kan je voertuig verbeurd verklaren, als de waarde van het voertuig minder of gelijk is aan de opgelegde boete, en dan hoef je de boete dus niet meer te betalen.
Daarom krijg je in principe je auto of motor altijd weer terug, omdat die meestal meer waard is dan de boete.
Dit alles heeft te maken met de wet gelijke behandeling en rechtsongelijkheid.

Zou toch erg lullig zijn, dat je buurjongen zijn golf van 500 euro kwijtraakt, en jij je motor van 15.000

Je moet dit trouwens niet in Zweden proberen, daar zijn boete's afhankelijk van het inkomen, hadden we laatst iets over, topman Nokia die even 250.000 of zoiets moest aftikken.
 
jonges moraal van het verhaal, we moeten niet te hard rijden ....

en meneer agent houdt ons in de gaatuh... :)
dus 120..waar we 120 mogen...
en 80 waar we 80 mogen...

valt me trouwens nog mee dat de radarwagens geen ferraries zijn...ze verdienen genoeg aan ons toch?
Ik tel die borden altijd bij elkaar op, dan rij ik ruim onder de marge(most of the time)
 
jonges moraal van het verhaal, we moeten niet te hard rijden ....

en meneer agent houdt ons in de gaatuh... :)
dus 120..waar we 120 mogen...
en 80 waar we 80 mogen...

valt me trouwens nog mee dat de radarwagens geen ferraries zijn...ze verdienen genoeg aan ons toch?

[Heilige boon modus]
Er gaan best weleens dagen voorbij dat ik niet te hard rij!
[/Heilige boon modus]
 
Auto niet meer terugkrijgen? Dus een boete van pakweg 15.000 gulden? Nog een dikke geldboete erbij, een jaar niet mogen rijden en dan nog drie jaar proeftijd.

Wat reed ie? 260 op een woonerf of zo??? Dit lijkt me overdreven, ik bedoel iemand vermoorden scheelt niet zo veel meer volgens mij met deze straf.

Je eigendom mag toch niet zomaar ontnomen worden? Tijdelijk in beslag gebeurt, maar dat krijg je terug, tenzij je niet in staat bent je boete te betalen dacht ik, dan wordt je voertuig verkocht, maar het verschil mag je nog steeds bijbetalen of krijg je terug lijkt mij?

Het ging inderdaad om een snelheids-overtreding waarbij een snelheid was geklokt van 240 km/h. Hij had alleen pech dat het niet de eerste keer was dat ie voor dit soort overtredingen bij de rechtbank stond. Blijkbaar was de rechter het dus nu echt beu.
 
een duitse monteur die nu bij mij op het werk een nieuwe machine inregeld kreeg vorige week 300 euro boete voor 30 km te hard
was hij blij mee!
in duitsland raakte hij een tijdje terug 3 weken zijn rijdewijs kwijt voor hetzelfde geintje (maar dan in duitsland natuurlijk)
en bij meerdere keren kun je opnieuw op voor je Führerschein 1
 
Was Finland Gizzmo. Daar hebben ze idd inkomensafhankelijke boetes.

Maar, 210 en een snelheidsduivel? Valt nog wel wat mee toch? :?

Ik haalde afgelopen zaterdag ook 215 op m'n FZR, ben ik nu een snelheidsduivel? :? :P

Mensen die 300 rijden, DAT zijn pas snelheidsduivels, dan pas doe je die titel een beetje eer aan! })
 
In jou geval is dat 3x50=150 dat is vals spelen :( . Dus ik vind van niet. haal 3x120=360 en je wordt mijn persoonlijke held :}

Ik rij liever 360 waar 120 mag, alhoewel het wel erg hard is, maar 260 waar je 80 mag is ook wel wat.

Oeps, 3x 80 is 240, oooh, dat heb ik nog nooit gedaan. }) }) (je weet het niet, misschien lezen ze wel mee)
 
Ik tel die borden altijd bij elkaar op, dan rij ik ruim onder de marge(most of the time)

Ah, bij onze vrienden spaghetti-vreters. Op de autostrada, eerst een vierkant bord 120, vervolgens 140, daarna 160, toen 180. Ik dacht dit gaat goed ... })
 
dank u :}

Was Finland Gizzmo. Daar hebben ze idd inkomensafhankelijke boetes.

Maar, 210 en een snelheidsduivel? Valt nog wel wat mee toch? :?

Ik haalde afgelopen zaterdag ook 215 op m'n FZR, ben ik nu een snelheidsduivel? :? :P

Mensen die 300 rijden, DAT zijn pas snelheidsduivels, dan pas doe je die titel een beetje eer aan! })
 
Terug
Bovenaan Onderaan