snelheidsduivel????

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
Snelheidsduivel
De politie heeft zaterdag een 44-jarige automobilist uit Naaldwijk aangehouden die bij Maasland met een snelheid van 210 kilometer per uur over de snelweg A20 ging. De man reed bijna honderd kilometer per uur te hard. Hij kreeg een proces-verbaal en moest zijn rijbewijs inleveren. (ANP)

210?....ik geloof dat er gister een paar van het forum toch iets harder hebben gereden op de A$ :)
 
Ik las het net, maar even goed opletten, Maasland is ongeveer een km op 5 hier vandaan.
Naaldwijk een stuk of 6.

Hebben wij harder gereden gisteren, geloof er niets van ;) ;)
 
Had ie nog geluk, want als ie 100% te hard rijd, mag ie de autosleutels ook aan meneer de agent geven, want die word dan in beslag genomen.
 
Had ie nog geluk, want als ie 100% te hard rijd, mag ie de autosleutels ook aan meneer de agent geven, want die word dan in beslag genomen.

Nou, dat vroeg ik mij ook af, ik dacht namelijk bij 50 km te hard, maar gelden er op de snelweg andere regels???
 
bij 50 km te hard moet je voorkomen, en beslist de rechter.

Maar je ziet bij blik op de weg toch dat ze meteen de auto in beslag nemen, bij 50 km te hard.

En de rechter beslist niet of je auto in beslag wordt genomen, dan kan namelijk alleen op heterdaad, niet naderhand, rijbewijs wel trouwens.

En auto of motor in beslag nemen stelt weinig voor, meteen protest indienen, heb je hem binnen een week weer terug.
 
ik heb het ff opgezocht:
in art. 164 lid 1 jo. lid 2 sub c Wvw bij een overtreding van 50 km of meer zijn opsporingsamtenaren bevoegd het rijbewijs in te nemen, als de bestuurder staande wordt gehouden. bij een overschrijding van 70km. of meer (lid4) is de officier van justitie bevoegd het rijbewijs onder zich te houden totdat de rechter uitspraak heeft gedaan (over bijv een ontzegging). Maakt de OvJ geen gebruik van deze bevoegdheid moet hij na 10 dagen het rijbewijs onverwijld aan de houder teruggeven.
over in beslag nemen van het voertuig zie ik zo gauw niks.. kom er op terug als ik het vind..
 
Gisteren op tv een stukje over een automobilist die 165 reed waar 100 was toegestaan. Ik zou mooi moeten verschijnen bij de rechter. Dit was echter een buitenlander. Hij moest terplekke 400+ Euro betalen en mocht doorrijden :?

Gelden er dus andere regeltjes voor buitenlanders? Tuurlijk is 400+ euro veel geld maar alles beter dan rijbewijs inleveren :(
 
ik heb het ff opgezocht:
in art. 164 lid 1 jo. lid 2 sub c Wvw bij een overtreding van 50 km of meer zijn opsporingsamtenaren bevoegd het rijbewijs in te nemen, als de bestuurder staande wordt gehouden. bij een overschrijding van 70km. of meer (lid4) is de officier van justitie bevoegd het rijbewijs onder zich te houden totdat de rechter uitspraak heeft gedaan (over bijv een ontzegging). Maakt de OvJ geen gebruik van deze bevoegdheid moet hij na 10 dagen het rijbewijs onverwijld aan de houder teruggeven.
over in beslag nemen van het voertuig zie ik zo gauw niks.. kom er op terug als ik het vind..
Als je dus een vervangende bestuurder kunt regelen dan kan die je met je eigen auto naar huis rijden.

Bij Blik op de Weg was laatst een vent en die had twee taxichauffeurs gebeld. De een reed in zijn auto en die andere met de taxi erachteraan. Bij de plaats van bestemming zijn die twee knakkers met de taxi weer terug gegaan.

Toevoeging --> in de regel nemen ze nog even contact op met de officier van justitie die de uiteindelijke beslissing neemt om tot in beslagname over te gaan. Maar de laatste tijd zie ik in Blik op de Weg daar ook weinig meer van.
 
Laatst bewerkt:
Gelden er dus andere regeltjes voor buitenlanders? Tuurlijk is 400+ euro veel geld maar alles beter dan rijbewijs inleveren :(
Ja, dat komt omdat ze anders aan vervolging ontkomen door gewoon terug te gaan naar het land van herkomst en niets meer van zich te laten horen. Nu moeten ze in ieder geval nog aftikken.
 
Maar je ziet bij blik op de weg toch dat ze meteen de auto in beslag nemen, bij 50 km te hard.

En de rechter beslist niet of je auto in beslag wordt genomen, dan kan namelijk alleen op heterdaad, niet naderhand, rijbewijs wel trouwens.

En auto of motor in beslag nemen stelt weinig voor, meteen protest indienen, heb je hem binnen een week weer terug.

In beslag nemen van een auto kan momenteel eigenlijk alleen bij een overschrijding van meer dan 100%. De ambtenaar kan dan op last van de OVJ (daar moet ie dus contact mee opnemen) de auto in beslag nemen. Normaal gesproken krijg je de auto vrij vlot terug, maar ik ken ook een geval waar een jongen zijn volkswagen corado g60 niet meer terug kreeg. Als je rijbewijs word ingevorderd en het is de eerste keer dan heb je hem inderdaad binnen 3 werkdagen al wel weer terug. Is je rijbewijs vaker ingevorderd, kan het eventueel langer gaan duren.
 
Auto of motor in beslag nemen is niet meer als dat je hem kwijt bent tot de rechter je boete heeft bepaald...dan krijg je hem gewoon terug...ze kunnen je voertuig niet echt in beslag nemen...ze nemen hem in bewaring..
 
Inderdaad, das ff lekker in de buurt.
Afgelopen zaterdag daar ook voorbij ge :] op de brommert. Beetje harder dan 120 . niets gezien.
Thuis gekomen ook ff de brommert van mijn meissie geprobeerd (de eerste keer na de aanschaf)... toen ook weer op de A20 ge :] maar weer niets gezien. Staan die blauwe jongens daar vaker?
Wie weet dat. Weinig zin om tegen het lampje te rijden!
motto van de dag: een gewaarschuwd mens telt voor 2 :)
"we zwaaien"
 
Auto of motor in beslag nemen is niet meer als dat je hem kwijt bent tot de rechter je boete heeft bepaald...dan krijg je hem gewoon terug...ze kunnen je voertuig niet echt in beslag nemen...ze nemen hem in bewaring..

De rechter kan ook bepalen dat je je auto/motor niet meer terug krijgt. Ik ken een jongen die op deze manier zijn corado g60 kwijt is geraakt. (tevens een dikke boete en een voorwaardelijk (omdat ie hem perse nodig had voor zijn werk) rijontzegging voor een jaar, met een proeftijd van 3 jaar.)
 
In België is er van't weekend nog eentje met 220km/uur op de teller aan de kant gezet. ;(
 
De rechter kan ook bepalen dat je je auto/motor niet meer terug krijgt. Ik ken een jongen die op deze manier zijn corado g60 kwijt is geraakt. (tevens een dikke boete en een voorwaardelijk (omdat ie hem perse nodig had voor zijn werk) rijontzegging voor een jaar, met een proeftijd van 3 jaar.)

Auto niet meer terugkrijgen? Dus een boete van pakweg 15.000 gulden? Nog een dikke geldboete erbij, een jaar niet mogen rijden en dan nog drie jaar proeftijd.

Wat reed ie? 260 op een woonerf of zo??? Dit lijkt me overdreven, ik bedoel iemand vermoorden scheelt niet zo veel meer volgens mij met deze straf.

Je eigendom mag toch niet zomaar ontnomen worden? Tijdelijk in beslag gebeurt, maar dat krijg je terug, tenzij je niet in staat bent je boete te betalen dacht ik, dan wordt je voertuig verkocht, maar het verschil mag je nog steeds bijbetalen of krijg je terug lijkt mij?
 
jonges moraal van het verhaal, we moeten niet te hard rijden ....

en meneer agent houdt ons in de gaatuh... :)
dus 120..waar we 120 mogen...
en 80 waar we 80 mogen...

valt me trouwens nog mee dat de radarwagens geen ferraries zijn...ze verdienen genoeg aan ons toch?
 
jonges moraal van het verhaal, we moeten niet te hard rijden ....

en meneer agent houdt ons in de gaatuh... :)
dus 120..waar we 120 mogen...
en 80 waar we 80 mogen...

valt me trouwens nog mee dat de radarwagens geen ferraries zijn...ze verdienen genoeg aan ons toch?
Het verdiende geld wordt in onzinnige en belachelijk projecten gestopt als, tolpoortjes, carpoolstroken enz....
 
Auto niet meer terugkrijgen? Dus een boete van pakweg 15.000 gulden? Nog een dikke geldboete erbij, een jaar niet mogen rijden en dan nog drie jaar proeftijd.

Wat reed ie? 260 op een woonerf of zo??? Dit lijkt me overdreven, ik bedoel iemand vermoorden scheelt niet zo veel meer volgens mij met deze straf.

Je eigendom mag toch niet zomaar ontnomen worden? Tijdelijk in beslag gebeurt, maar dat krijg je terug, tenzij je niet in staat bent je boete te betalen dacht ik, dan wordt je voertuig verkocht, maar het verschil mag je nog steeds bijbetalen of krijg je terug lijkt mij?

Klopt allemaal Deamon...ze kunnen je porsche 911 gt3 niet in beslag nemen terwijl je 240 rijdt....terwijl ze dat ook zouden doen met een golfje vr6...boeteverschil van pakembeet 240.ooo gulden...
 
Inderdaad, das ff lekker in de buurt.
Afgelopen zaterdag daar ook voorbij ge :] op de brommert. Beetje harder dan 120 . niets gezien.
Thuis gekomen ook ff de brommert van mijn meissie geprobeerd (de eerste keer na de aanschaf)... toen ook weer op de A20 ge :] maar weer niets gezien. Staan die blauwe jongens daar vaker?
Wie weet dat. Weinig zin om tegen het lampje te rijden!
motto van de dag: een gewaarschuwd mens telt voor 2 :)
"we zwaaien"

Ze staan regelmatig bij het pompstation net voor vlaardingen langs de A20.
 
Terug
Bovenaan Onderaan