Snelheidsmeter doet het niet

katana

Rookie
17 apr 2004
16
0
wolvega
Ik heb een Yamaha XJ900F waarvan de snelheidsmeter het niet doet. Af en toe tijdens het rijden springt ie ineens 'los' en doet ie het, maar zodra de motor even stil heeft gestaan (een dag ofzo), doet ie het weer niet. Dit terwijl de kilometerteller en dagteller, die in hetzelfde klokje zitten en door dezelfde kabel aangedreven worden het wel doen. Wat kan hiervan de oorzaak en oplossing zijn?
 
Wijzer mechaniek blijft "plakken" is alleen op te lossen door te behuizing voorzichtig te openen en de zaak te reinigen (en ietsje te smeren).
(oorzaak= ouderdom en vocht)
Soms kan je via een kleine opening ergens al wat WD 40 of een andere cleaner richting de achterkant van de wijzeras spuiten mogelijk helpt dat al genoeg.

Succes
 
je moet dat 400mL sileconespuitbussie voor 1,89 bij Action warenhuisen hebben,erzit een verlengslangetje extra op de dop,succes ermee *D
wd40 of contactspray is te agressief moet je maar niet doen zeker niet bij electronische toerentellers :X
 
je moet dat 400mL sileconespuitbussie voor 1,89 bij Action warenhuisen hebben,erzit een verlengslangetje extra op de dop,succes ermee *D
wd40 of contactspray is te agressief moet je maar niet doen zeker niet bij electronische toerentellers :X
Ohja, hier is er een die beweert dat WD-40 ergens niet goed voor is? |(

WD-40 is overal goed voor, behalve voor remmen..




:+
 
Ohja, hier is er een die beweert dat WD-40 ergens niet goed voor is? |(

WD-40 is overal goed voor, behalve voor remmen..




:+

lezen is niet je sterkste punt '( ,ik schreef dat een *D van de twee agressief was niet allebei :Z

ps koop van het prijsverschil tussen wd40 en dat action spul een leesbril in dezelfde zaak :) :z
 
Laatst bewerkt:
Heel lastig als je km teller het niet doet. Wat dan ook een oplossing is, om een digitale km teller te monteren. Kleine ingreep en veel nauwkeuriger ook! Plus nog wat handige gadgets zoals trip,gemiddelde snelheid,max snelheid, tijdsduur, klokkie etc..


digi2.jpg


digi3.jpg



Gr Joost
 
Heel lastig als je km teller het niet doet. Wat dan ook een oplossing is, om een digitale km teller te monteren. Kleine ingreep en veel nauwkeuriger ook! Plus nog wat handige gadgets zoals trip,gemiddelde snelheid,max snelheid, tijdsduur, klokkie etc..
Gr Joost
Je moet die van jou duidelijk nog ff opnieuw nauwkeurig afstellen. :P ....wijst nu veel te veel aan... :+ :P
 
lezen is niet je sterkste punt '( ,ik schreef dat een *D van de twee agressief was niet allebei :Z

ps koop van het prijsverschil tussen wd40 en dat action spul een leesbril in dezelfde zaak :) :z
En jij moet nog een hoop leren over smilies.. de mierenneuker.

WD-40 is wel goed tegen roest op je remschijven, maar ik zou het niet toen. Even remmen tijdens het rijden en dan is het ook weg, is een betere methode.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan