Snelheidsmeter Japan?

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.517
2.095
Nederland
Ik heb een leuke fiets zien staan, is een import uit Amerika/Canada of Japan. De dealer denkt Canada, maar de km-teller is dus echt een km-teller en niet een mijlenteller ! Dus die gedachte van de verkoper klopt niet. Nu zat ik te denken, gebruiken ze in Japan kilometers of mijlen? Anders is de kans groot dat de motor Japans is.
Gebruiken ze daar ook mijlen, dan is de cockpit denk ik omgezet met een europees model en klopt de km-stand niet.

Wie weet wat ze gebruiken in Japan?
 
Hier het antwoord:


1?DŒÂ?l?î•ñ‚Ì‚²’ñ‹Ÿ‚ðŽó‚¯‚é?ê?‡
?|“–ŽÐ‚Í?A‚¨‹q—l‚©‚ç‚ÌŒÂ?l?î•ñ‚Ì’ñ‹Ÿ‚ª•K—v‚È?ê?‡‚É‚Í?A‚¨‹q—l‚É‚»‚ÌŒÂ?l?î•ñ ‚Ì—˜—p–Ú“I‚ð‚¨’m‚点‚µ?A‚©‚©‚é—˜—p–Ú“I‚ɂ‚¢‚Ä‚¨‹q—l‚©‚炲“¯ˆÓ‚ð‚¢‚½‚¾‚«‚Ü‚·?B

2?DŒÂ?l?î•ñ‚ð—˜—p‚·‚é?ê?‡
?|“–ŽÐ‚Í?A‚¨‹q—l‚©‚瓯ˆÓ‚ð‚¢‚½‚¾‚¢‚½—˜—p–Ú“IˆÈŠO‚Å‚ÌŒÂ?l?î•ñ‚Ì—˜—p‚Í‚¢‚½‚µ‚Ü‚¹‚ñ?B

3?DŒÂ?l?î•ñ‚Ì‘æŽOŽÒ‚Ö‚Ì’ñ‹Ÿ‚ɂ‚¢‚Ä
?|“–ŽÐ‚Í?A‚¨‹q—l‚©‚瓯ˆÓ‚ð‚¢‚½‚¾‚¢‚½?ê?‡?A‚¨‚æ‚Ñ–@—ß‚ÉŠî‚«Ži–@‹@ŠÖ?A?s?­‹@ŠÖ‚©‚ç–@“I‹`–±‚𔺂¤—v?¿‚ðŽó‚¯‚½?ê?‡‚ð?œ‚«?A‚²’ñ‹Ÿ‚¢‚½‚¾‚¢‚½‚¨‹q—l‚ÌŒÂ?l?î•ñ‚ð‘æŽOŽÒ‚É—a‘õ?A’ñ‹Ÿ‚¢‚½‚µ‚Ü‚¹‚ñ?B‚Ü‚½?A‚¨‹q—l‚Ì‚²“¯ˆÓ‚ð‚¢‚½‚¾‚¢‚½?ê?‡‚Å‚à ?A“–ŽÐˆÈŠO‚Ì‘æŽOŽÒ‚ÉŒÂ?l?î•ñ‚ðŠJŽ¦?A—a‘õ?A‚¨‚æ‚Ñ’ñ‹Ÿ‚·‚é?ê?‡‚É‚Í?A“–ŠY‘æŽOŽÒ‚ÆŒÂ?l?î•ñ‚É•ÛŒì‚ÉŠÖ‚·‚éŽæ‚茈‚ß‚ð?s‚¢?AŒÂ?l?î•ñ•ÛŒì‚É–œ‘S‚ðŠú‚·‚悤“w‚ß‚Ü‚· ?B

4?DŒÂ?l?î•ñ‚ɑ΂·‚éˆÀ‘S‘Î?ô‚ÌŽÀŽ{
?|“–ŽÐ‚Í?A‚¨‹q—l‚©‚炨—a‚©‚肵‚½ŒÂ?l?î•ñ‚ð?A•´Ž¸?A”j‰ó?AŽÐŠO‚Ö‚Ì•s?³‚È—¬?o ?A‰ü‚´‚ñ?A•s?³ƒAƒNƒZƒX‚©‚ç•ÛŒì‚·‚邽‚ß‚É?AŽÐ“à‹K’ö‚ð?®”õ‚µ?A?‡—?“I‚ȈÀ‘S‘Î?ô‚ð?u‚¶‚Ü‚·?B

5?DŒÂ?l?î•ñ‚ÉŠÖ‚·‚邨‹q—l‚©‚ç‚Ì‚¨–â‚¢?‡‚킹“™‚ɂ‚¢‚Ä
?|“–ŽÐ‚Í?A‚¨‹q—l‚©‚ç?A“–ŽÐ‚ªŠÇ—?‚·‚邨‹q—l‚²Ž©?g‚ÌŒÂ?l?î•ñ‚ɂ‚¢‚ĉº‹L‚Ì—v?¿‚ðŽó‚¯‚½?ê?‡‚É‚Í?A‚¨‹q—l‚̈ӎv‚ð‘¸?d‚µ?A?‡—?“I‚Ȕ͈͂ŕK—v‚ȑΉž‚ð‚¢‚½‚µ‚Ü‚·?B
?@?@?E“à—eŠm”F
?@?@?E?C?³?A?X?V?A‚¨‚æ‚Ñ?í?œ
?@?@?EŠù‚É“–ŽÐ‚ɑ΂µ‚Ä?s‚Á‚½ŒÂ?l?î•ñ‚Ì—˜—p‚ÉŠÖ‚·‚铯ˆÓ‚̈ꕔ‚Ü‚½‚Í‘S•”‚Ì“P‰ñ

?|“–ŽÐ‚Í?AŒÂ?l?î•ñ‚ÌŽæ‚舵‚¢‚ÉŠÖ‚·‚邨‹q—l‚©‚ç‚Ì–â‚¢?‡‚킹‚É‚¨‰ž‚¦‚·‚邽‚ß ‚É•K—v‚È‘‹Œû‚ð?Ý’u‚¢‚½‚µ‚Ü‚·?B

Aldus een antwoord op een engelse vraag.
 
Volgens mij ( maar ik kan me vergissen :P ) gebruiken ze daar ook mijlen.

Ik hoop het niet, anders is de km-stand dus onbekend van de motor. Maar misschien kan ik dan wel flink afdingen. Het gaat om een Suzuki Katana 600 (de europese naam is Suzuki GSX600F).

Heb ook al aan iemand op het forum gevraagd of ie het bericht wilde plaatsen op het forum van de gsxfclub.nl , maar weet niet of daar al een antwoord op is. Maar dat krijg ik vanzelf wel te horen (je moet een GSXF hebben om aan dat forum mee te mogen praten.. )
 
Hier het antwoord:


1?DŒÂ?l?î•ñ‚Ì‚²’ñ‹Ÿ‚ðŽó‚¯‚é?ê?‡
?|“–ŽÐ‚Í?A‚¨‹q—l‚©‚ç‚ÌŒÂ?l?î•ñ‚Ì’ñ‹Ÿ‚ª•K—v‚È?ê?‡‚É‚Í?A‚¨‹q—l‚É‚»‚ÌŒÂ?l?î•ñ ‚Ì—˜—p–Ú“I‚ð‚¨’m‚点‚µ?A‚©‚©‚é—˜—p–Ú“I‚ɂ‚¢‚Ä‚¨‹q—l‚©‚炲“¯ˆÓ‚ð‚¢‚½‚¾‚«‚Ü‚·?B

Aldus een antwoord op een engelse vraag.

Thanx! Dat antwoord zocht ik ! :+
 
Een Japanner zou een meter moeten hebben die niet boven de 180 km/u uitkomt.

Japanse voertuigen in Japan zijn begrensd op 180.

En ze gebruiken kilometers in Japan.
 
Mijn motor is ook grijs geimporteerd uit Japan en er zit gewoon een km teller op. Hij was wel begrenst, maar die restrictie is er vrij makkelijk uit te halen, dus kijk ff of de restrictie er nog op zit (Het kan zijn dat de vorige eigenaar nooit heel hard heeft gereden). (Woon je dicht bij Duitsland? ;) )
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor is ook grijs geimporteerd uit Japan en er zit gewoon een km teller op. Hij was wel begrenst, maar die restrictie is er vrij makkelijk uit te halen, dus kijk ff of de restrictie er nog op zit (Het kan zijn dat de vorige eigenaar nooit heel hard heeft gereden). (Woon je dicht bij Duitsland? ;) )

Nou ik wacht nog even met kopen, de dealer wil er veelste veel voor hebben. Nieuw kost de motor 12.999 gulden, en in guldens willen ze nu nog 6600 ervoor hebben. Nu kan ik wel afdingen ,maar voor een motor uit 1990 is 4500 piek denk ik voldoende. Gaat om een Suzuki GSX600F, niet eens een supermooie motor ofzo.

Ik woon niet dichtbij Duitsland, dus open trekken is geen optie ;)

Hmm naja ik ga anders particulier wel een GSXF kopen, die vragen niet van die belachelijk hoge prijzen.
 
Ik ben verleden jaar in Canada geweest, en daar staat alles "gewoon" in KM's aangegeven, en hebben de auto's en motoren ook gewoon km-tellers.
En dat is dus in heel Canada zo en niet alleen in het franstalige gedeelte.
 
Ik hoop het niet, anders is de km-stand dus onbekend van de motor. Maar misschien kan ik dan wel flink afdingen. Het gaat om een Suzuki Katana 600 (de europese naam is Suzuki GSX600F).

Heb ook al aan iemand op het forum gevraagd of ie het bericht wilde plaatsen op het forum van de gsxfclub.nl , maar weet niet of daar al een antwoord op is. Maar dat krijg ik vanzelf wel te horen (je moet een GSXF hebben om aan dat forum mee te mogen praten.. )

nog geen reactie of het gsxf forum.. maar ja daar zijn ze dan ook niet zo snel als hier he })
 
Ik ben verleden jaar in Canada geweest, en daar staat alles "gewoon" in KM's aangegeven, en hebben de auto's en motoren ook gewoon km-tellers.
En dat is dus in heel Canada zo en niet alleen in het franstalige gedeelte.

Ik hoorde dus van een kennis die daar vaak komt dat het in miles was. Wat lopen ze daar nou in Canada te fokken?! ;)
 
Hoi,

Plaatsgenoot van me heeft een bijna net zo'n oude GSX als ik, is import uit Japan. Alles in kilometers !!
Staan ook nog japanse tekens ín z'n dashboard, bij een lampje wat rood oplicht als je harder dan 80 gaat......... Lekker makkelijk, lampje zit naast de oliedruklamp !! Even vergeleken met mijn dashboard, bij mij is dat de verklikker voor m'n zijstandaard. Navraag bij de lokale afhaalchinees (ja, ja, chinees is geen japans, maar toch...) leert dat er zoiets staat als : STOP 80. Raad eens wat we met dat lampje gaan doen.

Verder gaat zijn snelheidsmeter niet verder dan 180Km/h. Die van mij tot 220, is een europese uitvoering.

cu,
John
 
Terug
Bovenaan Onderaan