snelheidsmeter plaatsen?

kruloe

MF'er
25 okt 2004
31
0
zoetermeer
ik heb een dr650 omgebouwd naar supermotard ,maar ik heb een snelheids meter nodig.ik wil er een teller met licht in . weet iemand waar ik dat kan krijgen of heeft iemand er eentje liggen .

is er iemand die een omrekentabel heeft voor een analoge teller als je van 21 inch naar 17 inch gaat

ik heb een snelheismeter nodig wie help mijn


greetz kruloe
 
Ik rijd zelf met een Sigma BC800 met bijbehorende verlichting van sigma (zit boven je teller, echt mooi is het niet, maar het werkt prima).
Totaalkosten: 30 euro ofzo.
Batterij voor dat lichtje is wel 5 euro, maar je kunt niet alles hebben (en hij gaat redelijk lang mee).

Tellerafwijking zal (afh van je banden) zo'n 15-20% zijn schat ik.
 
is toch zo te berekenen wat je verschil is...

omtrek van je 21" wiel delen door 17" wiel ofzo...krijg je een bepaalde verhouding uit.
 
Op dei zogenaamde fietscomputers kan je gewoon je wielmaat ingeven, klopt het altijd.
 
Iemand verder nog tips voor een snelheidsmeter en toerenteller?
Ik heb een oude CR500 2 takt die omgebouwd is voor op de straat.
 
Als je eenmaal weet wat je snelheid is met de 17" kan je met merkstift vier streepjes op je tellerscherm zetten, bij 50, 80, 100 en 120 ofzo. De rest is toch niet belangrijk. Kost helemaal niets :)
 
Topicstarter zal wel niets meer zoeken, maar ik wel.
En nu zit er totaal niets op het ding. :+
 
ik zelf ga straks eens even bij de halfords kijken wat ze allemaal hebben aan tellers, ik ga hem inbouwen in mijn cockpit waar normaalgespoken een analoge teller zit maar aangezien die kabels wel eens kunnen breken met springen en dergelijke en overal achter kunnen blijven hangen dus maar een teller met magneetje, heb veel goede verhalen gehoord over die BC800 dus waarschijnlijk dat het die gaat worden, verlichting heb ik toch niet nodig aangezien ik standaard al verlichting in mn cockpit heb.
 
Die verlichting schijnt van onderen door je tellerplaten omhoog, daar heb je niks aan voor de verlichting van je tellertje :P .
Of je moet wat met reflectortjes gaan pielen.
 
veel metertjes

full
 
moest je je ori teller willen houden, heb ik nog wel een tellermechanisme voor in je voorwiel voor 17" zodat je ori teller terug klopt.


Maar sigma tellertje should also do it :)
 
Bij dit tellertje staat geen prijs. O-)

MyChron 3+ Gold

aimsports-mychron3gold.jpg


De nieuwe MyChron3+ Gold voegt baan uittekening, laterale G-krachten en 2 Mb. geheugen toe ten opzichte van de MyChron3+. Dit model komt met een laterale G-kracht sensor, snelheidsmeter, twee temperatuuringangen, wielsnelheid, versnellingspositie en rondetijden Met een schitterend nieuw display heeft de Mychron3+, die standaard uitgerust is met verlichting, een geheugen voor 250 ronden met de minimum en maximum toeren en temperatuur per ronde. Tevens heeft deze een 10Hz data logger voor het afspelen op scherm of een USB aansluiting voor naar een pc. Daar kan de data geanalyseerd worden in de krachtige Race Studio software/ Met gigantisch intern geheugen van 2Mb. kan de MyChron3+ Gold meer dan twee uur alle ingangen opnemen. De MyCron3+ Gold komt met een ingebouwde data logger, lus ontvanger, toerenteller opnemer, wiel snelheidssensor en een temperatuur sensor (keuze uit cylinderkop, uitlaatgas of water).
Wil ik dat weten .. :+
 
Bij dit tellertje staat geen prijs. O-)Wil ik dat weten .. :+


Slechts 2mb geheugen? Dan hou je niet veel plek over voor je MP3's. :P

Voor de rest :} Zeker met dat laterale krachten metertje. Altijd afgevraagd wat zo'n crash met 120 km/u doet. hehe

Mychron 3 Basic T2 (Two Temp Leads) Computer Gauge $370.00
 
Terug
Bovenaan Onderaan