Snelheidsmeter van kabel naar elektronisch

existence

Die hard MF'er
26 mrt 2006
596
0
Hey iedereen,

Ik zit met een probleempje! -O- Ik ben een CB400 aan het ombouwen naar cafe racer, (nog) geen topic van beschikbaar. Ik wil de voorkant van de motor zo clean mogelijk houden. Alle controls zijn al van het stuur verdwenen! :9

Nu ben ik aangekomen bij de tellers. Echter is deze aangedreven met een kabel vanaf het voorwiel en de toerenteller met een kabel vanuit het blok. Deze kabels staan mij tegen en zo ook de pick up op het voorwiel. Ik zou dolgraag een sensor op het achterwiel (tandwiel is ook goed) hebben en zo de snelheid digitaal naar 1 teller te krijgen (toerental is geen eis). Aangezien ik de look wel origineel wil houden ben ik dus op zoek naar een ronde teller met een analoge wijzer. Heeft iemand enig idee waar ik zoiets zou kunnen vinden en eventueel geleverd word met pick up sensor. Het zou niet moeilijk moeten zijn aangzien de helft van de dashboard toerentellers tegenwoordig op die manier werkt. Maar ik kan ze maar niet vinden.
Daarnaast zit je natuurlijk ook nog met de omtrek van het wiel dus de teller zou enigzins instelbaar moeten zijn.

Help,
:')
 
en meestal niet werkend op de motor ;)

edit: ik heb trouwens een simpele sigma met draad en dan de sensor op het achterwiel zodat het niet opvalt :)
 
Laatst bewerkt:
Het probleem van die fietstellers is voor mij dat de looks totaal niet overeenstemmen met het tijdperk van de motor. En die hebben ook geen snelheidswijzertje volgens mij. Ik ben nu ook al aan het kijken of het niet mogelijk is om een toerenteller om te bouwen naar snelheidsmeter :)
 
Ik heb zelf ook een Motogadget , vind eigenlijk dat op een echte Caferacer een mooie grote toerenteller belangrijker is voor de looks als een snelheidsmeter
Kun je altijd nog op lossen met een fiets metertje dat je een beetje on opvallend monteert
Is trouwens altijd weer een plezier om tegen een mooi metertje aan te kijken als je aan het rijden bent , is toch ongeveer het enigste dat je ziet van je eigen motor als je aan het rijden bent

p205388037-4.jpg
 
Hahahahaha die tellers op Motogadget kosten meer dan de motor zelf! :')

@ superduc, Wat een gaaf ding! alleen maken de toeren op mijn 400cc sterke blokje mij niet zoveel uit, kom toch nooit in de buurt van het rood want dat klinkt alsof alle buurtkatten tegelijk afgaan. :)

Ik had zelf deze gevonden en vond hem eigenlijk wel heel erg gaaf! :) klein genoeg om direct aan een clip on te monteren :9 en enigzins betaalbaar
"VELONA" ELECTRICAL SPEED METER, WHITE LCD, DARK & CONVEX LENS < < GAUGES < HARLEY DAVIDSON | Daytona Corp
nadeel is dan wel weer dat het via via van Harley komt -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan