Hoewel ik een nieuwe kabel heb en ook de meter vervangen heb, werkt de snelheidsmeter nog niet. Km is wel 2e hands maar zou vlgs verkoper wel werken.
Eigen snelheidsmeter deed het eerst met vlagen wel, later steeds minder en na vervangen kabel alleen de km stand maar niet correct en snelheid helemaal niet.
Wat kan het zijn! Kabel niet goed gemonteerd? Lijkt me echter niet zo moeilijk. Insteken bij wiel en vastzetten en vervolgens kabel in km teller steken en vastschroeven.
Wie?
alvast dank!
Pascal
Opnemer bij het wiel is kapot, hier zitten plastic ztandwielen in die willen wel eens kapot gaan. Volgende keer dus EERST kijken wat er kapot is en niet zomaar gaan vervangen.
Opnemer bij het wiel is kapot, hier zitten plastic ztandwielen in die willen wel eens kapot gaan. Volgende keer dus EERST kijken wat er kapot is en niet zomaar gaan vervangen.
Dank je! Verkeerd geïnformeerd door andere “deskundigen”. Is een opnemer eenvoudig zelf te vervangen? (ben geen monteur of id. Weet wel hoe een schroevendraaier werkt ). Zag er op een 2e hands site 1 voor €24,-
Motoronderdelen Roukama! Honda VF700C & VF750C KM Opnemer [7318VF750C8535] - Honda VF700C(RC21)& VF750C(RC07)1985> KM Opnemer Codes : 44800-MB0-013 Specs : Goed werkende staatToch niet gevonden wat je zocht? Wij leveren ook nieuw!Wij kunnen voor vrijwel alle merken motorfietsen ook origineel...
Nou ja, als de kabel en teller beide al vervangen zijn blijft er weinig meer over. Maar je hebt gelijk, eerst demonteren en controleren, onderdeel #7 kan ook nog kapot zijn. al is dat minder waarschijnlijk omdat dat van metaal is wat een kunststof deel aandrijft. @Pascalvisser : het was makkelijk te controleren geweest. Eerst de kabel boven bij de teller loshalen en het voorwiel een zwieper geven. Als de kabel dan niet draait heb je de teller zelf eigenlijk al uitgesloten.
Als volgende schroef je de kabel onder ook los en haal je de binnenkabel er uit. Is deze gebroken, of zijn de uiteinden afgerond, dan heb je de oorzaak. Is deze nog heel, ga je verder kijken.
Je geeft nogmaals het voorwiel een zwieper en kijkt in het open einde van de telleraandrijving. draait deze niet mee, dan haal je het voorwiel eruit en ga je verder kijken.