snelheidsmeters en toerenteller universeel?

Sja, vrij lastig.. Gewoon proberen!

Schijnbaar hebben kilometertellers een bepaalde "K-waarde", deze is 1,1 of 1,4.

kilometerteller kabel los halen bij de teller.
een vlaggetje maken van plakband om de binnenkabel.
Nu de motor 1 meter vooruit duwen en kijken of het vlaggetje 1 of bijna 1,5 keer rond gaat.
1 keer = kwaarde 1.0
1.4 keer = kwaarde 1.4
Bron: google

En bij toerentellers is er verschil tussen positieve en negatieve pulsen, heb me er nog niet in verdiept maar m'n winterproject vereist diepgaande kennis van deze materie.. Mijn insteek? Zolang je een soortgelijk type teller neemt (bijv. 4cyl. japanner) is de kans groot dat't past. Vraag je dealer om meer info, deze mensen worden er immers voor betaald.. :p
 
En bij toerentellers is er verschil tussen positieve en negatieve pulsen, heb me er nog niet in verdiept maar m'n winterproject vereist diepgaande kennis van deze materie.. Mijn insteek? Zolang je een soortgelijk type teller neemt (bijv. 4cyl. japanner) is de kans groot dat't past. Vraag je dealer om meer info, deze mensen worden er immers voor betaald.. :p


zowel de toerenteller als de km.teller zijn mechanisch aangedreven......

Idd. de km.teller is de K. waarde van belang toerenteller durf ik je niet te vertellen.
 
Ik wil dit topic graag nieuw leven inblazen. Ik ben ook op zoek naar nieuwe klokken (althans zeker één, namelijk de toerenteller). Ik heb al wel een bedrijf gevonden dat in 95% van de gevallen een kabel pas kan maken op de teller. Als dat niet lukt, kan geloof ik altijd de teller nog worden aangepast, maar dat is dan natuurlijk weer duurder.

Waar het mij omgaat...kun je (ervan uitgaande dat de kabel dus past op de teller) er zomaar vanuit gaan dat de teller dan het juiste toerental aangeeft? Met mijn beperkte technische kennis zou ik verwachten van wel. Maar ik hoor het graag van iemand die er wel verstand van heeft.
 
:? :? Toerenteller is een elektronische meter? geen mechanische (tenzij je brik rijdt)

Idd vergeten te vermelden. |( Ben een brik aan het ombouwen tot caféracer. Naast mijn VTR heb ik een CB 500 Four uit 1975 staan. Daar moeten dus nieuwe klokken op en daar ging mijn vraag ook over. Ik heb al meerdere electronische toerentaltellers gezien, maar ik weet niet of ik die wel op mijn CeeBeetje kan bouwen.
 
Andy, je stelt een vraag aan iemand die 10 jaar niet op mf is geweest

De meeste toerentellers kan je aansluiten op de draad van de bobine die vanaf de ontsteking komt

Digitaal of analoog maakt niet uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan