Snelheidsovertreding Hoe Hoog zal mijn bekeuring worden?

KTM.1290

MF'er
23 aug 2010
98
9
IJsselmuiden
Hallo

ik heb 2 maand geleden een Snelheidsovertreding begaan met mijn o zo geliefde Gsx-r1000 maar die was niet al te min.

ik heb volgens meneer de motoragent 113 gereden waar 50 is toegestaan, dus 63 km/h overschrijding zonder correctie, ik ben ook niet gelaserd of niks, het stuk vanwaar ik 2 autos inhaalde tot aan de rotonde is 400 meter , maar toen ik inhaalde was er nog geen agent te zien, 1,5 kilometer later werd ik aangehouden voor de overtreding, ik geloof er helemaal niks van dat ik 113 heb gereden maargoed de heiligman zegt van wel,,

nu heb ik 4 maand mijn rijbewijs kwijt, + een cursus van 798 euro, ik zou morgen moeten voor komen, maar kreeg vanmiddag een brief van het om dat ze afzeggen en er een nieuwe afspraak gemaakt word ( ook zo vaag )

wat kan ik ongeveer voor bekeuring verwachten? iemand ook ervaring met ditzelfde? ben nog in bezit van puntenrijbewjs, nog 1 jaar. 2e delict binnen een jaar, 1e was met auto 33 te hard,

Henry
 
Hoog over de 1000 denk ik zo.
Elke kilometer boven de toegestane snelheid krijg je x .. euro.

Verder niet zeiken en gewoon betalen.
Wie zijn billen brand..............
 
Hoog over de 1000 denk ik zo.
Elke kilometer boven de toegestane snelheid krijg je x .. euro.

Verder niet zeiken en gewoon betalen.
Wie zijn billen brand..............

Wie heeft dat vastgesteld, met welke apparatuur, waar is het bewijs, was dat toestel gekalibreerd door een geaccrediteerde instelling en vooral hoe groot moet volgens die instelling de correctie op de meting zijn? Ik zou een boete van 1000 euro niet zomaar betalen...
 
hmm noujah me vakantie geld maar een x aan een goed doel schenken, er is nu geen weg meer terug natuurlijk. maar ben wel ff benieuwd wat t ongeveer gaat kosten, die cursus erbij zal het hele bedrag wel niet verzachten denk ik ?
 
de motoragent kon geen bewijs leveren , dus ik dacht gelijk aan natte vingerwerk..

Aanvechten... Zo kunnen ze iedereen in de gevangenis steken. Trouwens een agent kan je geen boete geven, dat moet een rechtbank doen. Dus als die rechter geen bewijslast voorgelegd krijgt van die agent kan hij ook onmogelijk oordelen over jou!
 
Laatst bewerkt:
jaah ik vind het best klote zo een goede brief te schrijven,, hoe kan ik ze in godsnaam overtuigen he , ik ben ook maar een nummer natuurlijk, maar wie niet waagt wie niet wint, zo is het natuurlijk ook nog is,. lastig dit allemaal
 
63 te hard Bibeko is niets mis, zeker niet recidiverend, Ik mag het doen met 70 te hard BuBeKo, krijg 5 augustus uitslag, als je het bedrag wilt weten moet je tegen die tijd maar dit topic kicken o.i.d.
 
jaah ik vind het best klote zo een goede brief te schrijven,, hoe kan ik ze in godsnaam overtuigen he , ik ben ook maar een nummer natuurlijk, maar wie niet waagt wie niet wint, zo is het natuurlijk ook nog is,. lastig dit allemaal

Jij vindt de overheid een goed doel? ;) Grapjas.

Maar wat je niet moet doen is zeggen dat je niet te hard reed. Het verschil tussen 50 en 113 is nogal redelijk. Maar ik zou er voor mikken dat je je rijbewijs mag houden etc. Zeggen dat je wel te hard reed maar dat 63 te hard gewoon een absurd getal is. Dat zou je nooit rijden. Immers je wil het wel veilig houden. Misschien 10 a 20 te hard gereden :)
 
63 te hard Bibeko is niets mis, zeker niet recidiverend, Ik mag het doen met 70 te hard BuBeKo, krijg 5 augustus uitslag, als je het bedrag wilt weten moet je tegen die tijd maar dit topic kicken o.i.d.


en dat was ook binnen de kom? trouwens ook niet misselijk. maarjah je hebt maar een paar seconden nodig he...
 
jah oke, ik weet zelf eigenlijk zeker dat ik niet harder als 96 gereden heb met het inhalen, maar hij stapte al van ze motor en begint gelijk te balken 120 in de kom! en 10 seconden later was het 113, dus dat was een meevaller, of gewoon een wilde gok, jah maar ik heb ook altijd geleerd met voldoende snelheidsverschil in te halen, maar dit was iets teveel van het goede, is het mischien nog iets om er een advocaat naar te laten kijken?
Jij vindt de overheid een goed doel? ;) Grapjas.

Maar wat je niet moet doen is zeggen dat je niet te hard reed. Het verschil tussen 50 en 113 is nogal redelijk. Maar ik zou er voor mikken dat je je rijbewijs mag houden etc. Zeggen dat je wel te hard reed maar dat 63 te hard gewoon een absurd getal is. Dat zou je nooit rijden. Immers je wil het wel veilig houden. Misschien 10 a 20 te hard gereden :)
 
Lekker slim, boete kan niet hoog genoeg zijn.
Met zulke snelheden door de bebouwde kom, je kind zal daar lekker de straat op rennen.
 
Heb je het rapport van die agent al opgevraagd of ga je zo onvoorbereid de rechtbank in???
 
jah oke, ik weet zelf eigenlijk zeker dat ik niet harder als 96 gereden heb met het inhalen, maar hij stapte al van ze motor en begint gelijk te balken 120 in de kom! en 10 seconden later was het 113, dus dat was een meevaller, of gewoon een wilde gok, jah maar ik heb ook altijd geleerd met voldoende snelheidsverschil in te halen, maar dit was iets teveel van het goede, is het mischien nog iets om er een advocaat naar te laten kijken?

dan bedoelt hij waarschijnlijk ,wat HIJ op ZIJN teller las OM BIJ jou te komen ;)
bewijs via-foto/laser oid -vragen van afgelezen snelheid :P
 
Lekker slim, boete kan niet hoog genoeg zijn.
Met zulke snelheden door de bebouwde kom, je kind zal daar lekker de straat op rennen.
:? , zal een ander z,n kind wezen vermoed ik,maakt het absoluut niet minder erg btw,om nog maar te zwijgen over een ........................................................................................................... overstekende gieter :+
 
nee ik kan ook nergens vinden waar en hoe je dat kan opvragen , iedereen roept ook maar wat , maar geen 1 die het zeker weet, iemand hier die het wel weet? :)
 
ik heb net 200 neergeteld voor 28 te hard na correctie, ook door een motoragent gemeten. die man vertelde mij dat zij een meting doen door achter je te rijden met zo een snelheid dat jij nog uitloopt, en daar dan een extra correctie af te halen.

die boete had ik gewoon verdiend(tijdens een inhaalactie net iets te lang het gas vastgehouden) maar toch voel ik me ook genaaid. omdat een meneer wat nattevingerwerk uitvoert, moet ik een maand extra huur weggooien. beter meten ze wel gewoon met de laser een trajectcontrole vanaf een auto, en het liefst met videomateriaal als bewijs. ik weet namelijk ook zeker dat deze meneer niet langer dan een kilometer achter me heeft kunnen zitten, daar ben ik paranoia genoeg voor met mn zijspiegels.

overigens had de beste man wel begrip voor het schroefje in mn gashendel, ik dank hem daarvoor.
 
hetzelfde geld voor mij, maar hier ging het maar om 400 meter hooguit, hoe kun je ingodsnaam een meting verrichten op zon kleine afstand en dan ok nog bij me zien te komen en de snelheid gelijk te houden, en die 4 km correctie doet t hem ook niet, geen een stukje bewijs kan hij tonen , niets... ik begrijp het niet hoor. maargoed
ik heb net 200 neergeteld voor 28 te hard na correctie, ook door een motoragent gemeten. die man vertelde mij dat zij een meting doen door achter je te rijden met zo een snelheid dat jij nog uitloopt, en daar dan een extra correctie af te halen.

die boete had ik gewoon verdiend(tijdens een inhaalactie net iets te lang het gas vastgehouden) maar toch voel ik me ook genaaid. omdat een meneer wat nattevingerwerk uitvoert, moet ik een maand extra huur weggooien. beter meten ze wel gewoon met de laser een trajectcontrole vanaf een auto, en het liefst met videomateriaal als bewijs. ik weet namelijk ook zeker dat deze meneer niet langer dan een kilometer achter me heeft kunnen zitten, daar ben ik paranoia genoeg voor met mn zijspiegels.

overigens had de beste man wel begrip voor het schroefje in mn gashendel, ik dank hem daarvoor.
 
nou dat is achteraf jah , als als als , als ik 10 minuten later was geweest had ik nu mijn rijbewijs niet kwijtgeraakt...
achteraf telt nooit ,hoe spijtig ook.


gelukkig heeft er zich verder geen nare omstandigheid voorgedaan,dus hooguit een financiele tegenvaller in het verschiet.
 
nou dat is achteraf jah , als als als , als ik 10 minuten later was geweest had ik nu mijn rijbewijs niet kwijtgeraakt...
waar vond dit plaats btw,niet dat het wat uitmaakt maar ik kan mij voorstellen dat dit in Grafhorst/kamperzeedijk gebeurde? ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan