Snelheidsovertreding kop NH ...

[mod mode uit]
Ik zeg dit als user voordat ik allemaal gezeik krijg.

Wat een bullshit verhaal, hoezo niet alles onder controle? Als ik ergens 200 rij heb ik geen moment het gevoel dat ik het niet onder controle heb... en jij oordeelt zonder dat je de omstandigheden kent. Je mocht er 80, was het er druk of was de weg compleet leeg, overzichtelijk en recht? Lijkt me een serieus verschil he! Die stomme getalletjes zeggen amper iets, ze zeggen NIX over de omstandigheden op dat moment.

Recreatiekoekblik, hoe weet jij of er uberhaupt auto's reden daar?

Vind het erg kortzichtig, zo'n reactie. Je kent de omstandigheden niet, je lijkt justitie wel, domweg in een boekje kijken en een straf uitdelen zonder naar omstandigheden te kijken. |(
[/mod mode uit]
stupid.gif
 
Jongens, ik ben geen moraalridder,ook geen heilig boontje en zeker geen fan van Gatsometers/lasergun's etc. Echter ik word moe van al dat GEMAUW over het wel of niet terecht een bekeuring krijgen ! We weten allemaal dat bij overtreding onze polisievrinden staan te lekkerbekken. Ook ik vind het beleid niet bepaald een schoonheidsprijs winnen,echter we weten ook allemaal de spelregels ! Als je achteraf dan begint over diezelfde spelregels...... mwah dan denk ik dat je je dan ook als een kerel moet gedragen.
Ennnnnuh..... iedereen die zegt dat hij met dik tweehonderkilometer per uur nog steeds volle "controle" heeft over zijn bike heeft nog nooit van onvoorziene omstandigheden gehoord denk ik. Jurgen van de Goorberg (ik denk dat die i.i.g. wel een beetje hard kan rijden) heeft in een intervieuw eens gezegd:" ik rijd geen motor op de openbare weg, mij niet gezien, je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren zonder dat je er controle over hebt".

C.U.


:j
 
Jongens, ik ben geen moraalridder,ook geen heilig boontje en zeker geen fan van Gatsometers/lasergun's etc. Echter ik word moe van al dat GEMAUW over het wel of niet terecht een bekeuring krijgen ! We weten allemaal dat bij overtreding onze polisievrinden staan te lekkerbekken. Ook ik vind het beleid niet bepaald een schoonheidsprijs winnen,echter we weten ook allemaal de spelregels ! Als je achteraf dan begint over diezelfde spelregels...... mwah dan denk ik dat je je dan ook als een kerel moet gedragen.
Ennnnnuh..... iedereen die zegt dat hij met dik tweehonderkilometer per uur nog steeds volle "controle" heeft over zijn bike heeft nog nooit van onvoorziene omstandigheden gehoord denk ik. Jurgen van de Goorberg (ik denk dat die i.i.g. wel een beetje hard kan rijden) heeft in een intervieuw eens gezegd:" ik rijd geen motor op de openbare weg, mij niet gezien, je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren zonder dat je er controle over hebt".

C.U.


:j
Ben het niet met je eens.

Dat ik in overtreding ben met 200 waar ik 120 mag oid. snap ik maar kijk aub. naar de omstandigheden en laat die meewegen bij het uitdelen van de straf, dat wordt nu nl. absoluut niet gedaan, en wij worden onevenredig zwaar (belachelijk zwaar zelfs) gestraft voor iets waarmee we niemand kwaad doen. De mate van overtreding en de straf die daarop staat staan in geen verhouding meer.

En over Jurgen: hij verkeert in de luxe positie dat hij voor zijn werk kan motorrijden, iets waarvoor wij niet kunnen kiezen, daarom rijden wij wel op de openbare weg.
 
Jongens, ik ben geen moraalridder,ook geen heilig boontje en zeker geen fan van Gatsometers/lasergun's etc. Echter ik word moe van al dat GEMAUW over het wel of niet terecht een bekeuring krijgen ! We weten allemaal dat bij overtreding onze polisievrinden staan te lekkerbekken. Ook ik vind het beleid niet bepaald een schoonheidsprijs winnen,echter we weten ook allemaal de spelregels ! Als je achteraf dan begint over diezelfde spelregels...... mwah dan denk ik dat je je dan ook als een kerel moet gedragen.
Ennnnnuh..... iedereen die zegt dat hij met dik tweehonderkilometer per uur nog steeds volle "controle" heeft over zijn bike heeft nog nooit van onvoorziene omstandigheden gehoord denk ik. Jurgen van de Goorberg (ik denk dat die i.i.g. wel een beetje hard kan rijden) heeft in een intervieuw eens gezegd:" ik rijd geen motor op de openbare weg, mij niet gezien, je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren zonder dat je er controle over hebt".

C.U.


:j

Jij hebt ook niet de volledige controle als je 50 rijdt, of 10, of stapvoets...

Ik durf te zeggen, als ik denk dat ik denk waar het is naar den Helder bijvoorbeeld, een rustige provinciale rechte weg zonder veel zijstraten, dat je daar makkelijk een pieksnelheid kan halen van 220. Zonder probleem, en het is niet onveilig! Maar veiliger zou zijn als je 80 zou rijden... Logisch... |(

En de tijd dat Jurgen zich op het circuit kan begeven kan ik niet!
 
Amsterdammer met 219 km per uur over Provincialeweg
Van onze verslaggever
HOORN - Een 42-jarige motorrijder uit Amsterdam is op de Provincialeweg gesnapt met een snelheid van 219 kilometer per uur. Op deze verbindingsweg tussen Hoorn en Enkhuizen was een 22-jarige man uit Hoorn met 213 kilometer per uur een 'goede' tweede.
Sinds maart controleert de politie intensief op de twee verbindingswegen tussen Hoorn en Enkhuizen. Op de N302 en N506 werd de snelheid van 23.100 voertuigen gemeten. De bestuurders van 734 motorvoertuigen bleken te hard te rijden.

De twee recordhouders werden op eerste Pinksterdag tegelijk betrapt. Tegen beiden wordt proces-verbaal opgemaakt.

Bij het verkeersproject waar de politie op 1 maart mee startte wordt permanent aandacht gegeven aan de controle van de snelheid en het rijden door rood licht. Ook het gebruik van de gordel en het dragen van een helm worden extra bekeken. Bovendien wordt er extra op het gebruik van alcohol gelet. Politie en justitie hopen met deze acties de veiligheid in het verkeer te vergroten.

Tsja kleinigheidje hou je altijd
 
Laatst bewerkt:
Ben het niet met je eens.

Dat ik in overtreding ben met 200 waar ik 120 mag oid. snap ik maar kijk aub. naar de omstandigheden en laat die meewegen bij het uitdelen van de straf, dat wordt nu nl. absoluut niet gedaan, en wij worden onevenredig zwaar (belachelijk zwaar zelfs) gestraft voor iets waarmee we niemand kwaad doen. De mate van overtreding en de straf die daarop staat staan in geen verhouding meer.
...

:^

Ik snap ook wel dat ik de sjaak ben als ik met 200+ gepakt wordt. Maar het gaat mij om het verhaal erom heen. Je wordt afgeschildert als een zware crimineel, terwijl dat helemaal niet het geval is. Waar ik ook van moet :r is het feit dat je beter gepakt kunt worden met drank op achter het stuur dan met een snelheidsovertreding.

Als je gepakt wordt, moeten de omstandigheden in de strafmaat meewegen. Hoe druk was het, bracht je er anderen mee in gevaar, etc? Mijns inziens is 80 kph door een drukke winkelstraat veel ernstiger dan 200+ op een overzichtelijke provinciale weg. Het openbaar ministerie moet van het idee afgeholpen worden dat overschrijden van de maximumsnelheid per definitie onverantwoord is.
 
:^ wanneer leren ze bij justitie dat er verschillende soorten misdrijven en overtredingen zijn? |( Blijft voor mij ook altijd de vraag... waarom kan ik beter zuipen en achter het stuur kruipen (en iemand dood rijden :j ) dan te hard rijden...
 
Als je gepakt wordt, moeten de omstandigheden in de strafmaat meewegen. Hoe druk was het, bracht je er anderen mee in gevaar, etc? Mijns inziens is 80 kph door een drukke winkelstraat veel ernstiger dan 200+ op een overzichtelijke provinciale weg. Het openbaar ministerie moet van het idee afgeholpen worden dat overschrijden van de maximumsnelheid per definitie onverantwoord is.
Dit ga ik ook tegen de rechter vertellen over 3,5 week, als ik weer moet voorkomen.

Omstandigheden...
 
Gewoon dom.
(oke, alcohol is dommer, maar dit terzijde).

Als jij 200+ wil rijden: prima, maar niet waar je 80 mag, als je het nu op de snelweg doet...

Maar goed, kan ik een lang verhaal houden, het komt er gewoon op neer dat Meneer maar gewoon naar Assen moet gaan en daar maar eens een keer moet los trekken.
200 recht oe recht aan kan iedereen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan